Logo
تاریخ : سه شنبه 15 اسفند 1396
کد 933

در گفتگو با تسنیم مطرح شد؛

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر؛ اسلام نگاه ابزاری به بانوان را منع کرده است

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بناب گفت: محبتی که اسلام به زن دارد نگاه ابزاری را از بانوان دور کرده و با تاکید بر زیبایی زن نشان می‌دهد که این زیبایی و جایگاه بالای زن باید در کانون گرم خانواده خود باشد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب، حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی رنجبر شبستری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بناب با بیان اینکه "اسلام جایگاه زن را همیشه در بالاترین مرتبه حفظ کرده است" اظهار داشت: در دین مقدس اسلام جایگاه زن و مرد همیشه یکسان و مکمل همدیگر قرار گرفته‌اند.

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بناب با تاکید براینکه در کشورهای غربی زن را به عنوان یک ابزار می‌بینند، گفت: در جامعه غربی زن یک وسیله است و هیچ جایگاه ویژه‌ای به مقام مادر داده نمی‌شود، بر خلاف آن در اسلام ناب محمدی زن یک دُرّ گران‌بهایی عنوان شده که خداوند آن‌را زیبنده خانه نامیده است.

 وی تاکید کرد: محبتی که اسلام به زن دارد نگاه ابزاری را از بانوان دور کرده و با تاکید بر زیبایی زن نشان می‌دهد که این زیبایی و جایگاه بالای زن باید در کانون گرم خانواده خود باشد.

حجت‌الاسلام رنجبر با اشاره به توجه اسلام به نوع پوشش زن، تصریح کرد: در دین اسلام به قدری به پوشش بانوان تاکید شده  تا پوشش زن باعث نشود نگاه‌های ابزاری را طرف خود جلب کند؛ بانوان حتی در محل کار باید نوعی پوشش داشته باشند که جایگاه زن در آن لباس حفظ شود.

 وی افزود: در شکل‌گیری و در امتداد مسیر انقلاب جایگاه زنان تا حدی بود که به جرات می‌شود گفت که زنان عامل اصلی انقلاب و تداوم آن شده‌اند و مردان و زنان دوش بر دوش یکدیگر از این انقلاب دفاع کرده‌اند ولی این زنان با حفظ حریم و عفت خود در این صحنه‌ها حضور داشتند.

مسئول دفتر نهاد رهبری معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه بناب با تاکید بر ارزش تشکیل نمایشگاه مروارید در صدف با محوریت عفاف و حجاب در دانشگاه بناب، اذعان داشت: باید هدف این نمایشگاه به سمت و سویی هدایت داده شود که موقعیت اجتماعی مناسب برای خانم‌ها را در جامعه به عینه نشان دهد.

 وی تاکید کرد: اگر بخواهیم خانم‌ها را وارد عرصه و جامعه بکنیم حجاب بهترین روش برای این کار است نه نگاه غربی، بلکه نگاه غربی را باید از جامعه حذف کنیم.

رنجبر شبستری افزود: جامعه کنونی در صدد پیش‌برد اهداف خود در راستای وارد کردن خانم‌ها به عرصه‌های مختلف با تبیین حجاب و عفاف است و این نگاه، نگاه صحیح اسلامی بوده و اگر غیر از این باشد به دامن غرب یا شرق خواهیم افتاد.

وی با تاکید بر تاثیر و نقش بالای اساتید در تغییر نگاه و دیدگاه بانوان در راستای حجاب در دانشگاه‌ها، بیان داشت: جهت جلوگیری از این که بانوان به این فکر باشند که نیاز به دیده شدن در جامعه دارند باید اساتید و دانشگاهیان وارد عمل شده و تبیین کنند که این یک دیدگاه غلط است و بانوان با بی‌حجابی نمی‌توانند به صورت مثبت در جامعه دیده شوند.

حجت الاسلام والمسلمین عیسی رنجبر شبستری با اشاره به فرهنگ‌سازی غلط ماهواره در جامعه کنونی، گفت: غربی‌ها با ارائه امکانات زیادی از قبیل ماهواره تلاش بر این دارند که نگاه بسیار مضر بی خانوادگی را تزریق جامعه کنند و تلاش دارند تا بنیان‌های خانواده را سست کرده و آن‌را در جامعه از هم بپاشند.

وی افزود: نگاه غربی مادر را کلفت و نوکر خانواده و نقش خانم‌های خانه‌دار را در خانواده بسیار پایین می‌نامد، در حالی که دین مقدس اسلام بهشت را زیر پای مادران و زنان را با نقش بالای تربیت فرزندان زینت می‌بخشد؛ ولی غرب تلاش بر غلط جلوه دادن این رویکرد داشته و متاسفانه خلاءهای ما رفته رفته موجب موفقیت آن‌ها در این اهداف می‌شود.

مسئول دفتر نهاد رهبری معظم انقلاب اسلامی در دانشگاه بناب در پایان با اشاره به پدیده دختران خیابان انقلاب، افزود: چالش دختران خیابان انقلاب نیز از نتیجه عملکرد غرب در راستای زیبا جلوه دادن بی‌حجابی در جامعه است ولی چون میدانی برای ریختن این طرح خود نداشتند مجبور به این شدند که از خیابان‌ها برای این اتفاق شوم خود استفاده کنند.
 انتهای پیام/
  • نوشته شده
  • در سه شنبه 15 اسفند 1396
  • ساعت 10
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 664
نظرات شما
captcha refresh