جلسه شورای هماهنگی دانشگاههای آذربایجان شرقی با حضور بهرام سرمست، استاندار استان، و دکتر بهزاد بینش، رئیس دانشگاه بناب، برگزار شد و استاندار بر ضرورت مأموریتگرایی دانشگاهها و رفع شکاف میان دانشگاه، صنعت و مراکز تصمیمگیری تأکید کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب، دکتر بهزاد بینش، رئیس دانشگاه بناب در جلسه شورای هماهنگی دانشگاههای آذربایجان شرقی که با حضور بهرام سرمست، استاندار آذربایجان شرقی برگزار شد، شرکت کرد.
در این جلسه، استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر وجود شکاف میان دانشگاه، صنعت، جامعه و مراکز تصمیمگیری، خاطرنشان کرد: دانشگاهها باید با رویکردی مأموریتگرا و تخصصی، نقش مؤثرتری در حل مسائل استان ایفا کنند و با تقویت ارتباط با صنعت و مدیریت اجرایی، به بازوی فکری و تصمیمسازی کشور تبدیل شوند.
وی با اشاره به ضرورت بازتعریف نقش دانشگاهها در توسعه استان، اظهار داشت: متأسفانه میان صنعت و دانشگاه شکاف قابل توجهی وجود دارد و بسیاری از پایاننامهها و یافتههای علمی دانشگاهی به شکل کاربردی در بخش صنعت مورد استفاده قرار نمیگیرند.
استاندار با بیان اینکه مدیران اجرایی برای اتخاذ تصمیمهای دقیق و اثربخش نیازمند پشتوانههای علمی و پژوهشی هستند، گفت: مسئولان ارشد اجرایی باید از بازوان فکری و پژوهشی قوی برخوردار باشند و ریشه این ظرفیتهای فکری نیز باید در دانشگاهها شکل بگیرد.
سرمست در ادامه با اشاره به ضرورت مأموریتگرایی دانشگاهها تصریح کرد: در حوزه آمایش علمی، نقشه جامع و مشخصی که بتواند مأموریت هر دانشگاه را بهطور دقیق تعیین کند، وجود ندارد و لازم است تخصصیشدن مأموریتهای دانشگاهها در کنار همگرایی و تعامل میان مراکز آموزش عالی مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی همچنین با اشاره به شرایط کشور پس از جنگ اخیر، تأکید کرد: باید برای دوران پساجنگ آمادگی لازم را داشته باشیم و به سمت حضوریشدن فعالیتهای آموزشی حرکت کنیم تا زمینه ارتقای کیفیت آموزش و تعاملات علمی بیش از پیش فراهم شود.
استاندار آذربایجان شرقی در پایان ضمن قدردانی از نقش دانشگاهها در دوران جنگ، خواستار برگزاری منظم جلسات شورای هماهنگی دانشگاههای استان با دستور جلسات مشخص شد.
گفتنی است در این جلسه، رؤسای دانشگاههای آذربایجان شرقی به بیان دیدگاهها، مسائل و مطالبات خود در حوزه آموزش عالی، پژوهش و ارتباط دانشگاه با بخشهای مختلف اجرایی و اقتصادی استان پرداختند.
گزارش تصویری:


