Logo
تاریخ : يکشنبه 24 ارديبهشت 1402
کد 1497

به جهت کلنگ‌زنی ساختمان مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه بناب؛

حضور دکتر ابراهیم نعیمی، مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم در دانشگاه بناب

مراسم کلنگ‌زنی ساختمان مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه بناب با حضور دکتر ابراهیم نعیمی، مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب، مراسم کلنگ‌زنی احداث ساختمان مرکز بهداشت، درمان، مشاوره و سبک زندگی دانشگاه بناب با حضور دکتر ابراهیم نعیمی مدیر کل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان، اعضای هیات رئیسه و مدیران اجرایی دانشگاه بناب برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حیدرزاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن تبریک انتصاب بجای دکتر نعیمی بعنوان مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان، حوزه مشاوره را به سه گروه عنوان کرد و گفت: حوزه مشاوره در مراکز آموزش عالی به سه قسمت مشاوره تحصیلی، شغلی و فردی تقسیم می‌شود و در حوزه سلامت، سلامت روحی و روانی، سلامت تغذیه، سواد سلامت، خودمراقبتی در حوزه سلامت و آسیب‌شناسی سلامت دانشجویان باید مورد توجه قرار گیرد.
 
این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه به ضرورت سبک زندگی اسلامی ایرانی در جامعه تاکید کرد و گفت: تقویت سبک زندگی اسلامی ایرانی در دنیای امروز این ضرورت را ایجاب می‌کند که راه و روش این زندگی در دستور کار نخبگان حوزه و دانشگاه قرار گیرد و با توصیفی از وضع موجود، ضعف ها و اشکالات برای پیدا شدن یک راهکارها، تبیین و در اولویت کاری قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: از آنجایی که فرهنگ غرب به خاطر ابزارهای ارتباطی رسانه‌ای و مالتی مدیا،در جزییات زندگی ما نفوذ کرده و سبک زندگی ایرانی را در معرض آسیب قرار داده، لذا چنانچه آسیب شناسی به موقع و دقیقی در این زمینه صورت نگیرد نخواهیم توانست به سبک زندگی اصیل اسلامی و ایرانی دست پیدا کنیم.
 
دکتر مصطفی خجسته‌نژند، معاون دانشجویی دانشگاه بناب در حاشیه این مراسم کلنگ‌زنی گفت: این ساختمان در دو طبقه به متراژ ۶۰۰ متر مربع ساخته می‌شود.
 
وی ادامه داد: این مرکز دارای یک سالن پذیرش، سالن انتظار مراجعین، اتاق مدیریت، ۴ اتاق جهت کارشناسان اداری، ۴ اتاق مشاوره فردی، یک اتاق برای کارشناس بهداشت محیط، یک اتاق ویزیت پزشک، ۲ اتاق مشاوره گروهی، ۱ اتاق روان‌سنجی، ۱ اتاق مددکاری اجتماعی، ۲ اتاق کلاس‌های آموزشی، اتاق بایگانی، انبار و نمازخانه خواهد بود.
 
دکتر ابراهیم نعیمی، مدیرکل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این مراسم با اشاره به اینکه رویکرد مرکز مشاوره، با آموزش، به دنبال توانمند کردن دانشجویان برای مسائل مختلف زندگی است، افزود: رویکرد مرکز مشاوره بيشتر از رویکرد درماني، رویکرد پیشگیری یعنی برطرف کردن ضعف‌ها و ناتوانایی‌ها است.
 
وی به آموزش مهارتی‌هایی که به دانشجو قبل از ورود به دانشگاه آموزش داده نشده است اشاره کرد و افزود: آموزش حل مسئله‌های زندگی، مدیریت هیجانات زندگی، کنترل خشم، خود مراقبتی، صبر و تحمل را باید در مدارس قبل از ورود به دانشگاه بیشتر اهمیت داد تا دانشجویان در زمان دانشگاه کمتر دچار این ناهنجاری‌ها شوند.
 
دکتر نعیمی با اشاره به سبک زندگی جدید گفت: تشویق به فرزندآوری و داشتن خواهر و برادر در زندگی فرزندان نیاز ضروری جامعه است.
 
وی ادامه داد: وجود فرزندان بیشتر باعث رشد و شکوفایی و مقابله با ناهنجاری‌های کودکی و افزایش صبر و تحمل و یادگیری کنترل هیجانات در دوران کودکی و آمادگی و پختگی برای دوران جوانی می‌شود.
 
گفتنی است دکتر ابراهیم نعیمی پس از نشست با اعضای هیات رئیسه و مدیران اجرایی دانشگاه بناب به دیدار علمای شهرستان، تولیت حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) آیت الله شیخ مجید باقری بنابی رفت.
 
گزارش تصویری؛ 





 
 
 
 
 
 
 
 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 24 ارديبهشت 1402
  • ساعت 17
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 414
نظرات شما
captcha refresh