Logo
تاریخ : شنبه 18 آذر 1402
کد 1591

با حضور دانشجویان دانشگاه بناب

مراسم بزرگداشت 16 آذر برگزار شد 

با حضور رئیس، اعضای هیات رئیسه و دانشجویان دانشگاه بناب، مراسم بزرگداشت 16 آدر، روز دانشجو برگزار شد. 
 
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ دکتر مجتبی عباسیان، رئیس دانشگاه بناب، ضمن تبریک روز دانشجو و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان عرصه علم و قلم، گفت: گرامی می‌داریم یاد شهیدان بزرگواری که اکنون در جمع ما نیستند؛ ولی آسایش و امنیت فعلی را مدیون جان‌فشانی و ایثارگری‌های آنها هستیم و صلوات می‌فرستیم بر روح بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت روح‌الله (ره) و شهدای انقلاب، هشت سال دفاع مقدس، شهدای هسته‌ای و شهدای مدافع حرم و درود می‌فرستیم بر دیدبان تیزبین کشتی سترگ انقلاب، حضرت امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) که این کشتی را در اقیانوس‌های متلاطم هدایت می‌کند.
وی در ادامه خطاب به دانشجویان دانشگاه گفت: از تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی بالاخص پایگاه بسیج دانشجویی، تشکل جامعه اسلامی، کانون‌ها و انجمن‌های علمی بابت برپایی چنین مراسم پرباری تشکر می‌کنم و امیدوارم دانشجویان عزیز از این دوران دانشجویی بهره و لذت کافی را ببرند چرا که بهترین دوران زندگی هر شخص تحصیل‌کرده‌ای ،دوران دانشجویی او است.
وی در ادامه گفت: دانشگاه بناب مولود نظام مقدس جمهوری اسلامی است که در آستانه بیست و نهمین سال تأسیس خود قرار دارد که جا دارد از رؤسای دوره‌های مختلف دانشگاه و تمامی عزیزانی که در پیشرفت دانشگاه سهیم بوده‌اند تقدیر و تشکر بنمایم.
دکتر عباسیان در ادامه دانشگاه بناب را یک مجموعه علمی پویا نام برد و اذعان داشت: دانشگاه بناب علی‌رغم اینکه یک مجموعه آموزش عالی کوچک است؛ ولی به جهت بهره‌مندی از اساتید فارغ‌التحصیل در دانشگاه‌های مطرح کشوری و جهانی در جایگاه خوبی در سطح کشور قرار دارد و انتخاب سالیانه اساتید دانشگاه به‌عنوان دانشمندان یک درصد و دو درصد برتر جهان، گواه عرایض بنده می‌باشد.
رئیس دانشگاه بناب در خصوص طرح بورسیه دانشگاه بناب توسط صنایع مستقر در منطقه، خاطرنشان کرد؛ امسال ما طرح بورسیه شغلی برای دانشجویان توانمند دانشگاه در مقاطع دکترای تخصصی، کارشناسی‌ارشد و کارشناسی را اجرایی کردیم، یعنی دانشجویان حائز شرایط می‌توانند در کنار تحصیل علم بورسیه شغلی نیز بشوند و به هنگام پایان تحصیلات در شرکت‌ها و صنایع موردنظر شاغل شوند.
وی در خصوص بین‌المللی شدن دانشگاه بناب، گفت: دانشگاه‌های نسل جدید جامعه‌محور برای گسترش فعالیت‌های آکادمیک خود باید با دانشگاه‌های مطرح سایر کشورها همکاری مستمر داشته باشند؛ دانشگاه بناب نیز در حوزه بین‌المللی شدن موفق عمل کرده است و با دانشگاه‌های بزرگی تفاهم‌نامه تبادل استاد و دانشجو منعقد نموده است که این گویای سطح بالای علمی دانشگاه در مجامع بین‌المللی ،نشان می‌دهد که علاقه‌مند به انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه بناب هستند.
در ادامه حجت‌الاسلام حسن حیدرزاده مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در خصوص جوانان گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: وقتی با جوانان هستم و در محیط جوان قرار دارم، احساس من مثل احساس کسی است که در هوای صبحگاه تنفّس می‌کند؛ احساس تازگی و طراوت می‌کنم.
وی ادامه داد: تداوم ایام فاطمیه با هفتادمین سالگرد شهادت سه شهید دانشجوی پرافتخار کشورمان که قبل از انقلاب با رویه استقلال، آزادی‌خواهی و استکبارستیزی قبل از شعله‌ورشدن شعارهای انقلاب برای آرمان‌سازی و هویت‌سازی گام بر میدان مبارزه با ابرقدرت‌ها نهادند را گرامی می‌داریم هر چند سینه‌ای‌شان را سپر کردند و از تیر رژیم پهلوی استقبال کردند و در طول تاریخ نام خود را نوشته و جاودانه نمودند.
گفتنی است این مراسم با برنامه‌ها و مسابقات مفرح دانشجویی ادامه یافت و سخنرانی و ارائه انتقادات و پیشنهادات نمایندگان و تشکل‌های دانشجویی ادامه یافت و در پایان از دانشجویان برتر علمی، فرهنگی و هنری توسط ریاست و اعضای هیات رئیسه تجلیل به عمل آمد.

گزارش تصویری :

 
 

 
  • نوشته شده
  • در شنبه 18 آذر 1402
  • ساعت 16
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 324
نظرات شما
captcha refresh