Logo
تاریخ : چهارشنبه 1 آذر 1402
کد 1556

در راستای ارتباط صنعت با دانشگاه

اعلام شرایط بورسیه ی شغلی دانشجویان دانشگاه بناب در فولاد ظفر

در راستای ارتباط صنعت با دانشگاه شرایط بورسیه شغلی دانشجویان دانشگاه بناب در فولاد ظفر شهرستان بناب اعلام شد

 به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب : پیرو تفاهم نامه منعقده با شرکت فولاد ظفر بناب، حائزین شرایط جهت انجام مصاحبه و شروع فرایند مصاحبه به شرکت مزبور معرفی شدند.
 جذب و نگهداشت سرمایه‌های انسانی مستعد برتر و نخبه در استان و شهر، ارتقای توانایی‌های علمی و فنی دانشجویان از طریق ارتباط مستمر آنان با واحدهای اقتصادی، تلاش در جهت آموزش‌های مرتبط برای جذب استعدادهای برتر دانشگاهی در واحدهای اقتصادی استان طبق نیاز صنعت و استفاده از مستعدان برتر و نخبگان برای ارتقای فعالیت‌های واحدهای مجتمع فولاد ظفربناب از اهداف این تفاهم‌نامه است.
 

در ادامه مصاحبه معاون آموزش و پژوهش دانشگاه در این خصوص را بیان می کنیم:
 
معاون آموزش و پژوهشی دانشگاه بناب با اشاره به اهمیت طرح بورسیه شغلی دانشجویان در صنعت، گفت: این طرح سبب افزایش انگیزه برای مستعدان می‌شود و سرمایه‌گذاری با ارزشی برای صنعت است. براساس این طرح واحدهای اقتصادی می‌توانند نیروی کار را بر اساس نیازهای خود در حال حاضر و پیش‌بینی نیازمندی‌های آینده با کمک دانشگاه تربیت کنند.
 
 وی در ادامه به بیان شرایط و مزایای این طرح پرداخت و گفت شرط اول برای معرفی شدن در این طرح این است که متقاضی باید معدل کل آنها بالای ۱۵ برای دانشجویان کارشناسی(از دانشجویان ترم ۴ به بالا - ترجیحا دانشجویان پسر) در رشته‌های مهندسی مکانیک، مهندسی مواد، مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر و برای دانشجویان کارشناسی ارشد(از دانشجویان ترم ۲ به بالا - ترجیحا دانشجویان پسر) معدل کل بالای ۱۶ در رشته‌های مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و مهندسی برق باشند. در این طرح، پذیرفته‌شدگان نهایی باید در مجتمع فولاد ظفربناب برای به کارگیری حضور ، و در واحد مورد نظر به کار اشتغال داشته باشند.
 
دکتر حاجی‌بدلی در ادامه گفت: بر اساس تفاهم‌ نامه اجرایی این طرح، به کسانی که پذیرفته می‌شوند، در طول مدت تحصیل حقوق از محل واحد به‌کارگیرنده پرداخت می‌شود. همچنین پذیرفته‌شدگان می‌توانند گذراندن دوره‌های کاربینی، مهارت افزا و کارآموزی همزمان با تحصیل دریافت ماهیانه مبلغ  ۵۰ میلیون ریال برای دانشجویان مجرد و ۵۶ میلیون ریال برای  دانشجویان متاهلین بهره‌مند شوند.
 
معاون آموزش و پژوهشی دانشگاه بناب یادآور شد:لیست دانشجویان مشمول چند برابر ظرفیت طی هفته آتی به فولاد ظفر معرفی و مصاحبه اختصاصی نامبردگان جهت اعطای بورسیه شغلی انجام خواهد گرفت و نتیجه نهایی جهت انعقاد قرارداد بورسیه نهایی خواهد شد.
 
معاون آموزش و پژوهشی دانشگاه بناب در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه محل تحصیل دانشجو نیز باید شرایط را به‌گونه‌ای فراهم کند که دانشجو امکان حضور در محل واحد اقتصادی را داشته باشد و همچنین کارآموزی، دروس اختیاری، عملی و پایان‌نامه پذیرفته‌شده نیز مطابق با نیاز واحد اقتصادی پذیرنده بورسیه باشد.
 

 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 1 آذر 1402
  • ساعت 05
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 211
نظرات شما
captcha refresh