Logo
تاریخ : چهارشنبه 11 اسفند 1400
کد 1343

خرید بیش از 30 میلیارد ریال تجهیزات جدید آزمایشگاهی در دانشگاه بناب

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه بناب از خرید بیش از 30 میلیارد ریال تجهیزات جدید آزمایشگاهی در این دانشگاه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب: دکتر حبیب اعتمادی درتشريح فعاليت ها و اقدامات انجام شده در آزمايشگاه های دانشگاه اظهار کرد: با توجه به اينکه توسعه و پيشرفت آزمايشگاه ها جزء اولويت هاي اصلي برنامه هاي دکتر مجتبی عباسیان سرپرست دانشگاه است، وی از همان ابتدای روزهای شروع به کار برنامه توسعه آزمايشگاه مرکزی در زمینه های: خريد تجهيزات جديد و دستگاه هاي پيشرفته، اخذ پذيرش در شبکه آزمايشگاهي علمي ايران (شاعا) و شبکه راهبردی، آموزش متخصصين و متصديان و راه اندازي آزمايشگاه های جديد تدوين شد، که خوشبختانه توانستيم در تمامي اين محورها به موفقيت هايي برسیم.



وی گفت: بر اساس برنامه تدوين شده و با اهتمام و پيگيرهای لازم بیش از 3 ميليارد تومان تجهيزات آزمايشگاهی جديد خريداري شده است که اين امر زمينه قرار گرفتن آزمايشگاه مرکزی دانشگاه بناب در رديف آزمايشگاه های برتر کشور را فراهم نمود.

وی تأکيد کرد: براي توسعه آزمايشگاه و تحقق برنامه هاي تدوين شده، ضروری است که متخصصين و متصديان آزمايشگاه ها آموزش های لازم را در زمينه کار با دستگاه های جديد، ايمني، نگهداری و ديگر امور مربوطه را ببينند و براي همين منظور دوره هاي آموزشی مختلف براي اين عزيزان برگزار خواهد شد.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه بناب گفت: رویکرد ما در خصوص ارائه خدمات آزمایشگاهی، حرکت به سمت آزمایشگاه‌های تخصصی، مرجع و حرفه‌ای است و این مسأله به ویژه در رابطه با خرید تجهیزات آزمایشگاهی با کیفیت و گزینش کارشناسان حرفه‌ای و متخصص برای آزمایشگاه‌ها مورد توجه قرار دارد.
 
دکتر حبیب اعتمادی با اشاره به اینکه خريد تجهيزات جدید با اولويت بندي و برآورد نيازها و مطابق با امکانات و برنامه هاي دانشگاه، خريداري شده است، افزود: در بحث خرید تلاش شد بر اساس یک مطالعه آماری، نیازهای پژوهشی اولویت دار دانشگاه شناسایی شود که به عنوان مثال: جهت جذب دانشجوی دکتری محیط زیست برای  طرح تعاون با دانشگاه صنعتی سهند، قرارداد ست آپ تصفیه هوا و دستگاه خارجی آنالیزور خرید شده است.
 
وی گفت: در تلاش هستیم با در نظر گرفتن برنامه راهبردی دانشگاه، اولویت‌های پژوهشی و ارائه خدمات آزمایشگاهی، سایر خریدهای تجهیزات جدید آزمایشگاهی دانشگاه را هم پیگیری کنیم.

گفتنی است: خرید دستگاه‌ تست خستگی کشش و فشار محوری (اکسیال) 25 تن، دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس (استاتیک و دینامیک)، دستگاه کشش سطحی و انرژی سطح (تمام اتوماتیک)، دستگاه ذوب مجدد قوس الکتریک تحت خلاء، سانتریفیوژ یونیور دور بالا و دستگاه ست آپ تصفیه هوا و دستگاه خارجی آنالیزور گازی با هزینه ای به مبلغ حدود 3 میلیارد و86 میلیون تومان انجام گرفته که در مقایسه با سال 99 که کل مبلغ 627 میلیون ریال بود افزایش پنج برابری را داشته است.




 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 11 اسفند 1400
  • ساعت 12
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی -ذاکراحمدزاده
  • تعداد بازدید 218
نظرات شما
captcha refresh