Logo
تاریخ : شنبه 9 بهمن 1395
کد 815

رئیس دانشگاه بناب در 22مین سمینار آنالیز ریاضی ایران اعلام کرد؛

پیش بینی تحصیل بیش از ۶ هزار دانشجو در دانشگاه بناب/ پیشرف و موفقیت این دانشگاه در تولید علم

رئیس دانشگاه بناب گفت: سند چشم اندازی که تدوین شده است، برای دانشگاه بناب برآورد شش دانشکده و جمعیت دانشجویی ما بین ۵ هزار الی ۶ هزار نفر را پیش بینی کرده است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ دکتر مجتبی عباسیان در افتتاحیه بیست و دومین سمینار آنالیز ریاضی و کاربردهای آن با  تقدیر و تشکر از حضور اساتید و مسئولین در این سمینار، گفت: شهرستان بناب شاید از نظر وسعت کوچکترین شهر در استان آذربایجان شرقی محسوب می شود، ولی از نظر گردش مالی، صنایع و علمی بعد از تبریز، جزء مهمترین شهرهای استان است که دارای صنایعی چون صنعت فولاد، نیروگاه حرارتی، صنایع تبدیلی مختلف می باشد.

وی افزود: یکی از افتخارات ما در این شهرستان، این است که قریب ۱۰ درصد جمعیت این شهر، دانشجو هستند، که در دانشگاه دولتی بناب، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور، دانشگاه علمی کاربردی و حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب در حال تحصیل هستند.
دکتر عباسیان در ادامه با بیان اینکه دانشگاه بناب یکی از ۶ دانشگاه سراسری در استان آذربایجان شرقی محسوب می شود، گفت: این دانشگاه در سال ۱۳۷۴ با پذیرش، ۲۰ دانشجو شروع به کار کرد و در حال حاضر جمعیت دانشجویی این دانشگاه در بیست و دومین سالگرد تاسیس خود ۳ هزار نفر است، که در سه دانشکده، علوم پایه، فنی مهندسی و هنر و معماری در حال تحصیل می باشند.
وی ادامه داد: سند چشم اندازی که تدوین شده است، برای دانشگاه بناب برآورد شش دانشکده و جمعیت دانشجویی ما بین ۵ هزار الی ۶ هزار نفر را پیش بینی شده است.
رئیس دانشگاه بناب با اشاره به رشته های شاخص و معتبر این دانشگاه، گفت: دانشگاه بناب در ۱۴ رشته کارشناسی و ۱۰ رشته کارشناسی ارشد و دو رشته در سطح دکترا فعالیت دارد.
وی با تاکید بر پیشرفت افتخار آمیز این دانشگاه، گفت: مقاطع دکترایی که در این دانشگاه در حال تدریس هستیم، یکی رشته ریاضی و دیگری رشته فتونیک است و اساتیدی که در حال تدریس به فرزندان این مرز و بوم هستند، فارغ التحصیل از برترین دانشگاه های ایران و جهان می‌باشند، مخصوصا در رشته ریاضی افتخار می کنیم که، اساتید ما به نوعی، اساتید سرآمد در استان و کل کشور هستند.
ریاست دانشگاه بناب در ادامه، گفت: شاید بخاطر همین است که درحال حاضر سومین سمینار را در رشته ریاضی در دانشگاه بناب، پذیرا هستیم.
وی افزود: ما مسئولین دانشگاه افتخار داریم که در کنار توجه به مباحث عمرانی، مباحث فرهنگی، مباحث دانشجویی، بحث کیفی گرایی را در سرآمد کارهای خود قرار داده ایم؛ موفقیت هایی که دانشجویان ما در المپیادهای علمی و مسابقات فرهنگی داشته اند بیانگر این موضوع است.
عباسیان با اشاره به پیشرفت در تولید علم این دانشگاه، و به ثبت رسیدن این روند در مقالات پایگاه استنادی جهان اسلام “ISC” در سال ۱۳۹۴ از نظر سرعت پیشرف و تولید علمی، گفت: دانشگاه بناب در بین دانشگاه های منطقه ۳؛ رتبه اول را کسب کرده که امیدواریم این روند همینگونه و حتی با شیبی بیشتر و تندتر ادامه پیدا کند، امیدواریم که عایدات و برآوردی که از سمینار خواهیم داشت، هم برای دانشجویان عزیزمان و هم برای دانشمندان کشورمان در رشته ریاضی و سایر رشته ها ثمر داشته و نتایج بسیار خوبی از این سمینار، به همراه داشته باشیم.
وی در خاتمه سخنان خود، با آرزوی لحظات خوش برای میهمانان از زحمات اعضای محترم کمیته اجرایی سمینار و برگزار کنندگان این برنامه تقدیر کرد.

  • نوشته شده
  • در شنبه 9 بهمن 1395
  • ساعت 09
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 651
نظرات شما
captcha refresh