Logo
تاریخ : يکشنبه 23 آبان 1395
کد 800

معاون آموزشی دانشگاه بناب خبر داد؛ دانشگاه بناب برترین دانشگاه شمالغرب کشور در زمینه کمیت تولید علم شناخته شد

معاون آموزشی دانشگاه بناب گفت: باتوجه به گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه بناب از نظر رشد کمیت تولید علم در سال 2015، برترین دانشگاه شمالغرب کشور شناخته شد.

معاون آموزشی دانشگاه بناب گفت: باتوجه به گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه بناب از نظر رشد کمیت تولید علم در سال 2015، برترین دانشگاه شمالغرب کشور شناخته شد.



به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ علی حاجی بدلی صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به تاریخچه شکل گیری این دانشگاه، گفت: دانشگاه بناب دراصل باعنوان دانشکده فنی مهندسی وابسته به دانشگاه تبریز حدود ۲۱ سال پیش یعنی درسال ۱۳۷۴ با جذب ۳۵ دانشجو در رشته مهندسی برق شکل گرفت، در سال ۱۳۸۶ با صدور مجوز از سازمان گسترش آموزش عالی از دانشگاه تبریز جدا شده و به صورت مستقل به فعالیت خود ادامه داده است و در سال ۱۳۸۸ با توجه به پیشرفت و توسعه این مجموعه به مجتمع آموزش عالی و نهایتاً در سال ۱۳۹۰ با مصوبه شورای گسترش آموزش عالی وزارت علوم به دانشگاه بناب ارتقاء یافت.
وی افزود: در حال حاضر بیش از ۲۵۰۰ دانشجو در این دانشگاه در رشته ها و مقاطع مختلف درحال تحصیل هستند.
حاجی بدلی با بیان اینکه انتقادها در خصوص کندی روند پیشرفت دانشگاه بناب منصفانه نیست، گفت: ما کیفیت را فدای کمیت نکرده و سعی می کنیم پایه های استواری در این راه بسازیم!
معاون آموزشی دانشگاه بناب ادامه داد: طبیعتا هیچ سیستمی عاری از نقص نیست، دانشگاه بناب هم کمبودهایی دارد که با توجه به نوپا بودن، امکانات زیرساخنی و تجهیزات، نیازمند تقویت روزافزون می باشد.
وی در ادامه با اشاره به موفقیتهای دانشگاه بناب در حوزه های مختلف، گفت: به حول قوه ی الهی توانستیم در سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۳-۹۴) رتبه ی اول منطقه ی ۳ کشوری(شمالغرب) را از نظر رشد کمیت تولید علم بدست آوریم.
حاجی بدلی تصریح کرد: باتوجه به گزارش پایگاه استنادی علوم جهان اسلام دانشگاه بناب از نظر رشد کمیت تولید علم در سال ۲۰۱۵ ؛ ۴۴ درصد از میزان درصد رشد کمیت تولید علم در منطقه شمالغرب را به خود اختصاص داده است و به عنوان برترین و فعال ترین دانشگاه در این حیطه شناخته شد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر اینکه در بین محافل عمومی گفته میشود که دانشگاه بناب در یک رده بندی، رتبه آخر به این دانشگاه تعلق گرفته است؛ آیا این مورد صحت دارد؟، گفت: خیر، این شایعه حقیقت ندارد و طبیعتا مستندی در این خصوص وجود ندارد.
معاون آموزشی دانشگاه بناب در عین حال خاطرنشان کرد: همچنان که میدانیم نظام های رتبه بندی مختلفی برای دانشگاهها وجود دارد از جمله نظام رتبه بندی شانگهای، لایدن و … که هر کدام از این نظام ها یک دوره زمانی خاصی را برای ارزیابی مدنظر قرار میدهند.
حاجی بدلی افزود: از عمر ۲۱ ساله این مجموعه تنها سابقه ۵ سال فعالیت با عنوان دانشگاه را دارد و ورود دانشگاه به این سیستم های ارزیابی حداقل ۱۰ سالی زمان می برد، برای نمونه میتوانید رتبه دانشگاههای معتبر و قدیمی دانشگاههای ایران را در نظام های رتبه بندی مختلف بررسی نمایید.
وی در خاتمه با اشاره به پیشرفت هایی که دانشگاه بناب در طی سالهای اخیر داشته است، گفت: در سایه تلاش های وافرمسئولین و اعضای محترم هیات علمی و کارکنان این دانشگاه در سالهای آینده شاهد پیشرفت¬های بیشتر و ارتقاء جایگاه فعلی به جایگاه های برتر و بازتاب آن در رتبه بندی ها، من جمله آی.اس.سی خواهیم بود.

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 23 آبان 1395
  • ساعت 10
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 812
نظرات شما
captcha refresh