Logo
تاریخ : يکشنبه 21 شهريور 1395
کد 793

پیام ریاست دانشگاه بناب به مناسبت آغاز سالتحصیلی

دکتر مجتبی عباسیان به مناسبت آغاز سالتحصیلی پیامی صادر کرد، در متن پیام آمده است:

بسمه تعالی

سپاس خدایی را که نخستین آموزگار بشریت است و اسماء خویش را در مکتب عشق به آدم تعلیم داد و رسولان را با کتاب و حکمت و شریعت به سوی مردم فرستاد تا خلایق را هدایت کرده و قلوب آنان را به گوهر تزکیه بیارایند.

نسيم پاييزي، رايحه دل انگیز بهار تعليم و تربيت را در كالبد فرزندان اين مرز و بوم مي‌دمد و مطلع مهر، ماه عطوفت و صفا، ماه عشق و ایثار، فرا رسيدن موسم علم و دانش و معرفت را نويد مي‌دهد.

مهرماه آغازی بر یادگیری علم و دانش در مکتب ایثار و مقاومت است تا با همدلی، محبت، شور و نشاط، در کنار هم بودن را معنا بخشیم.

در جامعه امروز، دانشگاه‌ها وظیفه سنگین تربیت افراد و بلکه تربیت یک ملت را بر عهده دارند، تعلیم و تربیتی که سرنوشت کشورها و حتی در جوامع اسلامی، سرنوشت جهان اسلام را می‌تواند رقم زند و همگی آگاهیم که در این عصر و بحبوحه، اقتدار و به تبع آن نجات از استعمار و استثمار، از آن کشوری است که در تولید و به کارگیری علوم مقتدر باشد و سکاندار کشتی عظیم انقلاب، حضرت امام خامنه ای دامت برکاته، بارها بر سهم دانشگاه‌ها در مدیریت کشور تاکید فرموده‌اند و با این طرز تلقی می‌توان گفت دانشگاه‌ها، سنگرهای دفاعی یک کشور هستند.

پیشرفت و توسعه جامعه به دست دانشگاهیـان، مستلزم وجود اساتید دلسوز، مجرب، توانمند، معتقد به مبانی نظام، برخوردار از روحیه خدمت و پایبند به تعلقات دینی و میهنی و دانشجویان خلاق و پر تلاش، جویای علم و ساعی و مسئولین و کارکنان متعهد، همراه با سعه صدر در برخورد با دانشجویان می‌باشد تا منزلت دانشجو و کیان علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه اعتلاء یابد.

اینجانب فرا رسيدن فصل بازگشايي مراكز علمي و دانشگاه‌ها و آغاز سال تحصيلي 96- 95، بهار دلنشين تعليم و تربيت را به صاحبان خرد و انديشه بويژه اساتيد و دانشجويان عزیز کشور عزیزمان ایران تبريك گفته و تقارن هرساله اين رويداد با هفته دفاع مقدس كه پاسداشت ياد و خاطره شهدا و ایثارگری‌های رزمندگان اسلام در جبهه‌های حق علیه باطل است را گرامي مي‌دارم.

امیدوارم در سالی که مزین به نام "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" است با عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و با سرلوحه قرار دادن رهنمود های رئیس جمهور کشورعزیزمان و همچنین اجرای دقیق قوانین و مقررات ابلاغی وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری، بتوانیم کشور را به قله‌های اميد، پیشرفت و سربلندی در دنیا برسانیم که این مهم با تلاش اساتيد و دانشجويان محقق خواهد شد.

اکنون که دانشگاه بناب و همه دانشگاه‌های کشور در سایه سار شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران و راهبردهای دولت تدبیر و امید، به صورت امن و آرام به سوی اهداف عالیه آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خود به پیش می‌روند، امید است که حضور گرم و پر نشاط دانشجویان، محیط علمی و فرهنگی دانشگاه بناب را در شهر آب و آفتاب و کتاب پویاتر از سال‌های گذشته کند.

ذات اقدس الهی را بخاطر توفیق حضور در دانشگاه شاکریم و مفتخریم که با نام او و استعانت از خزانه بی‌پایان عنایت و به امید کسب رضایتش و ظل توجهات حضرت ولی‌عصر (عج)، سال تحصیلی 96- 95 را آغاز کنیم.

                                                                                                                 دکتر مجتبی عباسیان 
                                                                                                                رئیس دانشگاه بناب

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 21 شهريور 1395
  • ساعت 13
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 1928
نظرات شما
captcha refresh