Logo
تاریخ : چهارشنبه 13 اسفند 1393
کد 520

دکتر مجتبی عباسیان: نهاد رهبری در دانشگاه ها نقطه عطف وحدت حوزه و دانشگاه است

رئیس دانشگاه بناب: نهاد رهبری در دانشگاه ها، نقطه عطف وحدت بین حوزه و دانشگاه است ...

دکتر مجتبی عباسیان ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مسئول نهاد رهبری در دانشگاه بناب با اشاره به نحوه تشکیل نهادهای رهبری در دانشگاه ها، گفت: در قرنی که ما حاضر هستیم شاید این نیاز بیش از پیش احساس می شود که سیانتیسم یا علم گرایی مطلق به هیچ وجه قادر به پاسخگویی به نیازهای بشری نیست و همچنین نمی تواند انسان کامل را به عرصه برساند بر این اساس در سال ۵۷ با نظر بنیانگذار کبیر انقلاب و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، نهاد رهبری در دانشگاه ها شکل گرفت.

وی رشد بینش سیاسی در دانشگاه ها، تقویت پیوند حوزه و دانشگاه، حمایت و هدایت همفکری تشکل های دانشجویی، مقابله با عقاید و افکار انحرافی و ایجاد و گسترش فضای معنوی در دانشگاه ها را از اهم وظایف نهادهای رهبری در دانشگاه دانست و گفت: دانشگاه بناب مفتخر است که در سال ۹۱ با تشکیل این نهاد کسی این مسئولیت را بر عهده گرفت که واقعاً بنیانگذار شاخصی را در این دانشگاه به ارمغان آوردند.

دکتر عباسیان،حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم زاده را فردی پرانرژی، مخلص و مومن به تمام معنی، توصیف کرد و گفت: وی عاشق ، همراه و همیار دانشجویان و حساس به امورات دانشجو و دانشگاه هستند و مطمئن هستم هر کجا و هرمکانی که باشند باعث خیر و برکت برای آن مجموعه خواهد شد.

وی در ادامه افزود: همچنین خصوصیاتی که از حاج آقای نقیان مسئول جدید نهاد رهبری در دانشگاه بناب، داریم امیدواریم با شهرت اخلاقی و معنوی که دارند، آن اساسی که در نهاد این دانشگاه پایه ریزی شده است را بیش از پیش به رونق برسانند.

رئیس دانشگاه بناب در خاتمه افزود: امروز که شهرستان بناب به قم آذربایجان و همچنین شهر حوزه و دانشگاه معروف است، امید آن داریم با تلاش دانشگاهیان و نهاد رهبری این هویت را برای همیشه حفظ کرده و به رونق برسانیم.

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 13 اسفند 1393
  • ساعت 18
  • توسط مدير سايت روابط عمومی دانشگاه
  • تعداد بازدید 1078
نظرات شما
captcha refresh