Logo
تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1393
کد 510

جشن ۳۶ سال عزت ملی در دانشگاه بناب برگزار شد+تصاویر

جشن ۳۶ سال عزت ملی به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و روابط عمومی دانشگاه بناب در سالن کنفرانس علامه طباطبایی دانشگاه برگزار شد.

جشن ۳۶ سال عزت ملی به همت معاونت دانشجویی و فرهنگی و روابط عمومی دانشگاه بناب در سالن کنفرانس علامه طباطبایی دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ جشن 36 سال عزت ملی در سالن کنفرانس علامه طباطبایی با حضور جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان، نماینده محترم مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین محمد باقری بنابی نماینده محترم مردم بناب در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

ریاست دانشگاه بناب در ابتدای مراسم ضمن خیرمقدم به نماینده محترم شهرستان بناب حضرت حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی و تشکر ویژه از زحمات این بزرگوار که همیشه دانشگاه بناب را حمایت نموده اند و همچنین افتتاح سایت جدید 40 هکتاری دانشگاه بناب با همت والای ایشان کلنگ زنی شد و همچنین خیرمقدم ویژه به نماینده محترم مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، جناب آقای دکتر پزشکیان که که به دعوت دانشگاه بناب لبیک گفتند و همچنین  ایام الله مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی را به دانشگاهیان دانشگاه بناب و مدعوین محترم تبریک گفتند.

دکتر عباسیان درادامه افزودند که دانشگاهیان نقش ویژه ای در پیروزی انقلاب اسلامی داشتند و فجر انقلاب اسلامي نتيجه حركت توده هاي مختلف مردم از جمله دانشجويان و نقطه شروع حركتي تمدن ساز و جهاني در همه ابعاد خود به رهبري حضرت امام (ره) بود.

ریاست دانشگاه بناب در ادامه گفت: در تاریخ 24 آبان اعلام شد که نیکسون معاون رئیس جمهور آمریکا از طرف آیزنهاور به ایران می آید. نیکسون به ایران می آمد تا نتایج «پیروزی سیاسی امیدبخشی را که در ایران نصیب قوای طرفدار تثبیت اوضاع و قوای آزادی شده است» ببیند. دانشجویان مبارز دانشگاه نیز تصمیم گرفتند که هنگام ورود نیکسون، نفرت و انزجار خود را به دستگاه کودتا نشان دهند. و نتیجه این رویداد تاریخی تقدیم 3 شهید دانشجو در راه کشور عزیزمان بود و بعد از این رویداد تاریخی قیام 15 خرداد 1342 حضور دانشگاهیان پررنگ تر شد و بعد از آن به پیروزی عظیم انقلاب اسلامی ایران منتهی شد. دانشگاهیان بعد از پیروزی انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی، همیشه در صحنه بودند، تسخیر لانه جاسوسی امریکا در 13 آبان 1358 و همچنین انقلاب فرهنگی که در کشور عزیزمان شاهد بودیم نیز بخشی از نتایج این حضور پررنگ بود. اقدامات انجام شده در دوران انقلاب فرهنگی ایران بخشی از برنامه مبارزه با فرهنگ غرب در ایران محسوب می‌شد و یکی از اهداف انقلاب فرهنگی ایران، وحدت حوزه  و دانشگاه  بود و همچنین در دوران هشت سال دفاع مقدس با رشادت و از خود گذشتگی دانشگاهیان جلوه افشانی می کرد.

دکتر عباسیان در ادامه گفت: اکنون مسیر جدیدی پیش روی دانشگاهیان قرار دارد، دانشگاهیان باید در این راه سختی‌های زیادی را متحمل شوند و دو چندان تلاش كنند؛ ایشان با عنایت به تاکیدات مقام عظمای ولایت در خصوص جبهه جدید یعنی جنبش نرم افزاری و پیشرفت علمی کشور عزیزمان گفتند: دانشگاه بناب نیز به عنوان یکی از  مراکز علمی کشور خود را در تحقق این مهم مسئول دانسته و تمام سعی خود را برای تحقق بخشی از این جنبش نرم افزاری انجام خواهد داد.

ریاست دانشگاه بناب در ادامه ابراز امیدواری کرد دانشگاه بناب با 2500 دانشجو در 25 گرایش و در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی و همچنین اساتید مجرب نقش موثری در تحقق این جنبش نرم افزاری ایفا کند .

ایشان در پایان سخنان خود دانشگاهیان را جهت شرکت پرشور در راهپیمایی عظیم روز 22 بهمن و تجدید پیمان با آرمانهای امام راحل و شهدای عظیم الشان انقلاب و 8 سال دفاع مقدس دعوت کردند و آرامش حاکم بر دانشگاه های کشور را مدیون فداکاری ها و از خودگذشتگی­های این عزیزان دانستند.

در ادامه مراسم حجت الاسلام والمسلمین باقری بنابی ضمن تبریک ایام الله دهه فجر به بیان جمله معروف امام خمینی که «من آمدم تا بزرگواری شما را حفظ کنم» پرداختند.

ایشان در مورد مشکلات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی کشور خبر دادند و برای حل این مشکلات کرسی های آزاد اندیشی با حضور اساتید و دانشجویان را پیشنهاد کردند. نماینده مردم بناب در ادامه افزود: که ایران اسلامی نسبت به گذشته پیشرفت های چشم گیری داشته و امروزه با امریکا دست و پنجه نرم می­کند. همچنین وی افزود: باید در مورد کشورمان مطالعات بیشتری داشته باشیم و به آگاهی های خویش بیافزاییم.

در ادامه جناب آقای دکتر پزشکیان،  نماینده محترم مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی توان اوضاع غیر قابل تصور گذشته را امروزه تصور کرد. ایشان در ادامه ضمن گفتن خاطره ای در مورد برادر شهیدشان اشاره کردند در کشور عزیزمان باید آنچنان فرهنگ سازی شود که جوانان همانند گذشته برای مملکت خویش از سرمایه و پول و مقام خویش بگذرند چنانچه در گذشته همه مردم برای بیرون راندن دشمن از خاک حتی حاضر بودند جان خویش را فدا کنند.

وی در ادامه افزود: 8 سال جنگ به ایران تحمیل شد و بهترین های ما شهید شدند، ما باید سعی کنیم گرفتار پست و مقام و پول نشویم  و مثل جوانان گذشته برای خدمت به کشور و مردم خویش تلاش کنیم.

گفتنی است اجرای موسیقی زنده توسط گروه موسیقی زخمه، خاطره گویی از دوران مبارزات انقلاب اسلامی توسط یکی از کارکنان پیشکسوت دانشگاه بناب و اهدای جوایز به  فعالان فرهنگی دانشگاه از دیگر برنامه های این جشن بود .
گزارش تصویری..

 



  • نوشته شده
  • در دوشنبه 20 بهمن 1393
  • ساعت 16
  • توسط مدير سايت روابط عمومی دانشگاه
  • تعداد بازدید 1381
نظرات شما
captcha refresh