Logo
تاریخ : جمعه 10 بهمن 1393
کد 507

سایت جدید 40 هکتاری دانشگاه بناب با حضور معاون اداری، مالی و منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کلنگ زنی شد

..

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب، دکتر مجتبی عباسیان در ابتدای مراسم ضمن خیر مقدم به معاون محترم اداری، مالی وزارت علوم و از مسئولین شهرستان که در مراسم حضور داشتند و هچنین از وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و جهاد کشاورزی و روسای سابق دانشگاه بناب بخاطر اقدامات انجام گرفته در این دانشگاه تقدیر و تشکر کرد.
دکتر عباسیان در ادامه گفت: 9 بهمن به عنوان یک روز ماندگار برای دانشگاه بناب و شهرستان بناب خواهد بود.

دکتر عباسیان در ادامه افزود، در سایت جدید بر اساس افق و چشم‌انداز 20 ساله تمام ساختمان‌ها و فضاهای اداری، آموزشی و آزمایشگاهی در نظر گرفته شده و در طرح جامع دانشگاه تصویب شده است. رئیس دانشگاه بناب تصریح کرد: در فاز نخست 3 طرح شامل مجموعه آموزشی 4 هزار مترمربعی، مسجد جامع و کتابخانه مرکزی پیش‌بینی شده که برای اجرای این پروژه‌ها بالغ بر 70 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

رئیس دانشگاه بناب اظهار امیدواری کرد، خوابگاه‌های خواهران و برادران نیز در این سایت با کمک خیران خوابگاه‌ساز احداث شوند.

وی افزود، هم اکنون 2500 دانشجو در 24 رشته تحصیلی در مقاطع دکتری، کارشناسی ارشد و کارشناسی در دانشگاه بناب مشغول به تحصیل می باشند.

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با تبریک فرارسیدن ایام ا... دهه فجر و با اشاره به انقلاب های اتفاق افتاده در کشورهای دنیا گفت: همه این انقلابها تحت تاثیر انقلاب سال 1357 بود، انقلابی که در سال 1357 اتفاق افتاد کشور را از مشکلات فراوان نجات داد.

حجت الاسلام باقری بنابی با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری به جوانان اروپا و امریکای شمالی، از این پیام به عنوان یک راهگشا برای کشور های غربی یادکرد و گفت: متاسفانه تنها یک درصد فضای رسانه های دنیا در اختیار تشیع است و دشمنان با استفاده از این ابزار در سدد ترویج و تبلیغ اسلام هراسی می باشند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس از مسئولین دانشگاه بناب خواست با هدف گذاری و برنامه چشم انداز 1404 در راستای توسعه قدم بردارند و با برنامه مدون پیش بروند.

حجت الاسلام باقری بنابی ضمن تقدیر و تشکر از زحمات مسئولین شهرستان و روسای قبلی دانشگاه و همچنین وزرای محترم علوم و جهاد کشاورزی که در خصوص حل مشکل زمین سایت جدید دانشگاه بناب گفت: با کلنگ زنی سایت جدید یکی از خواسته های اهالی محترم شهرستان محقق شد.

در ادامه دکتر محمدحسین امید اعلام کرد:
250 هزار متر مربع فضای آموزشی و پژوهشی همزمان با دهه فجر امسال در سطح کشور مورد بهره برداری قرار می گیرد.

معاون اداری، مالی وزارت علوم در ادامه گفت امروز در کشور در هیچ رشته ای و هیچ مقطعی نیازمند اعزام دانشجو به خارج از کشور نیستیم.

معاون اداری، مالی وزارت علوم در خصوص افزایش قابل توجه تعداد دانشجو در کشور نسبت به قبل از انقلاب گفت: در سال 1357 تعداد دانشجویان کشور 120 هزار نفر بود و هم اکنون بیش از 4 میلیون و 600 هزار دانشجو در دانشگاههای کشور مشغول به تحصیل می باشند.

وی افزود، جمعیت کشور نسبت به اوایل انقلاب دو برابر شده در حالیکه تعداد دانشجویان 40 برابر شده است

معاون اداری، مالی وزارت علوم با بیان اینکه جمهوری اسلامی امروز از لحاظ رشد علمی رتبه 17 دنیا را در اختیار دارد گفت: ایران در تولید علم رتبه 17 دنیا و رتبه اول منطقه را دارد و دشمنان امروز بیش از اینکه از توان  نظامی ما بترسند از توان علمی ما میترسند.

گفتنی است در انتهای مراسم از روسای قبلی دانشگاه به پاس زحمات و تلاشهای آنها با اهداء لوح تقدیر تجلیل به عمل آمد .

  • نوشته شده
  • در جمعه 10 بهمن 1393
  • ساعت 14
  • توسط مدير سايت روابط عمومی دانشگاه
  • تعداد بازدید 1671
نظرات شما
captcha refresh