Logo
تاریخ : دوشنبه 7 خرداد 1403
کد 1697

جوانی جمعیت

برگزاری همایش جوانی جمعیت با سخنرانی مدیر کل صدا و سیمای استان

اولین همایش شهرستانی جوانی جمعیت با سخنرانی دکتر اکبر رضایی، مدیر کل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی با حضور مسئولین شهرستانی، اقشار مختلف مردم و مخصوصا دانشگاهیان بمناسبت روز ملی جمعیت در سالن اجتماعات علامه طباطبایی دانشگاه بناب برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ اولین همایش شهرستانی جوانی جمعیت با سخنرانی دکتر اکبر رضایی، مدیر کل صدا و سیمای استان آذربایجان شرقی یکشنبه 6 خرداد 1403 با حضور مسئولین شهرستانی، اقشار مختلف مردم و مخصوصا دانشگاهیان بمناسبت روز ملی جمعیت در سالن اجتماعات علامه طباطبایی دانشگاه بناب برگزار شد.

در این همایش دکتر مجتبی عباسیان، ریاست دانشگاه بناب ضمن خیر مقدم گویی به حاضرین در جلسه و گرامی داشت یاد وخاطره شهدای خدمت از اهمیت جوانی جمعیت و راهکارهای آن مخصوصا نقش دانشگاه در این عرصه مطالبی بیان نمودند و خبر از تشکیل قرارگاه جمعیت در دانشگاه بناب با ابلاغ احکام اعضاء آن در پایان جلسه دادند. سپس  حاج رضا لعلی، فرماندار شهرستان بناب نیز از مشکلات و راهکار های طرح جوانی جمعیت و برنامه های دولت برای محقق شدن موضوع مهم جوانی جمعیت برای حضار سخنرانی نمودند.

در ادامه سخنران اصلی همایش دکتر اکبر رضایی، مدیر کل صدا وسیمای استان نیز در اولین همایش جوانی جمعیت شهرستان بناب، بنیاد تحکیم و تعالی خانواده مسائل ، مشکلات ، تهدیدها و فرصت های رسانه های نوظهور و شبکه های فضای مجازی برای جوانی جمیعت را مورد بررسی قرار داد.  
در این رویداد مدیرکل صداوسیمای استان آذربایجان شرقی با اشاره به سیاست های استکباری دنیای غرب در راستای جوانی جمعیت گفت : سیاست دنیای غرب برای کشورهای غیر از خود، با نسخه پیچی تقلیل جمعیت همراه است و این در صورتی است که در رسانه های خود تشویق بر تکثیر جمعیت دارند و از خانواده هایی که دارای تکثر فرزندی هستند ، تقدیر می کنند. این باور استکبار غربی علیرغم این نکته است که فرزند آوری کشورهای دیگر نوعی پسرفت در فرهنگ و فقر بوده و این نشانگر این است که استکبار غرب به دنبال سلطه گری بر کشورهای دیگر است.

وی با مهم خواندن اهمیت بسیار بالای این موضوع و برنامه ریزی حوزه های پیام برای سیاست گذاری و کمک به پیشبرد اهداف برنامه جوانی جمعیت در استان افزود: اگر نیروی انسانی کافی و وافی برای ابتکارات، اختراعات و دستیابی به علوم و فنون جدید نباشد، طبیعی است که کشور وابسته شده و نیرو و انرژی خود را از دست داده و تحت سلطه کشور های دیگر خواهد بود.

دکتر رضایی در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم تغییر دیدگاه توده جامعه نسبت به موضوع تشکیل خانواده و فرزند آوری خاطر نشان کرد : اگر چه رسالت رسانه، فرهنگ سازی و اصلاح الگوها و سبک زندگی و تغییر در رفتار مردم است اما این تغییرات صرفا با پرداخت و فرهنگ سازی رسانه ای قابل دستیابی نیست و باید ارزش ها، هنجارها و رفتارهایی که در ارتباط با ازدواج، تشکیل خانواده و فرزندآوری در جامعه وجود دارد همسو با اهداف برنامه جوانی جمعیت تغییر یابد و همه عوامل و دستگاه های اجرایی و فرهنگی که در ایجاد و شکل گیری این دیدگاه ها و رفتارها در جامعه نقش دارند در کنار رسانه به شکل جدی وارد عمل شوند.  

مدیرکل صدا و سیمای آذربایجان شرقی رسانه ملی را از بازیگران اصلی سیاست‌های جمعیتی در کشور برشمرد و تصویر کشیدن آثار و پیامد‌های نامطلوب پیرشدن جمعیت، ضرورت وجود ارتباط های خویشاوندی (عمو، عمه، دایی، خاله) برای رشد عاطفی فرزندان ، جایگاه و نقش تعدد فرزندان در جامعه پذیری و توانمند شدن آن‌ها برای مقابله با مسائل و مشکلات ؛ آثار و پیامد‌های تنها شدن پدر و مادر‌ها در سنین پیری ؛ آثار و برکات دنیوی و اخروی تربیت فرزندان صالح؛ نقش فرزندان در افزایش نشاط و سرزندگی خانواده ها؛ نقش زایمان و فرزندآوری، در سلامت جسمی و روحی بانوان؛ بررسی مسائل و مشکلات خانوادگی و اجتماعی جوامع غربی که دچار کاهش یا رشد منفی جمعیت شده اند را از جمله موضوعات پرداختی حوزه های پیام در این راستا عنوان کرد. 

در پایان این همایش از ده خانواده پرجمعیت دانشگاه بناب تجلیل به عمل آمد و حکم اعضاء قرارگاه جمعیت دانشگاه بناب ابلاغ گردید.

گزارش تصویری:


  • نوشته شده
  • در دوشنبه 7 خرداد 1403
  • ساعت 17
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 209
نظرات شما
captcha refresh