Logo
تاریخ : دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
کد 1685

جشن روز دختر

برگزاری جشن میلادحضرت معصومه(س) ، روز دختر در دانشگاه بناب

مراسم فرخنده میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) ، روز دختر با سخنرانی مشاور وزیر علوم تحقیقات وفن آوری در امور زنان وخانواده، دکترفخرالسادات نصیری در سالن اجتماعات علامه طباطبایی دانشگاه بناب برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛مراسم فرخنده میلاد با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) ، روز دختریکشنبه 23 اردیبهشت 1403 با سخنرانی مشاور وزیر علوم تحقیقات وفن آوری در امور بانوان، دکترفخرالسادات نصیری در سالن اجتماعات علامه طباطبایی دانشگاه بناب با حضور پر شور دانشجویان دختر برگزار شد.
     دراین جشن که با اجرای برنامه های جذاب و متنوع فرهنگی  همراه بود دکتر مجتبی عباسیان، رئیس دانشگاه بناب برای حضارو مهمان ویژه مراسم ضمن خوش آمدگویی،  دهه کرامت و روز دختررا تبریک گفتند.
در ادامه مراسم خانم دکتر نصیری با استقبال گرم دانشجویان ضمن عرض تبریک به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر به رشد و پیشرفت بی نظیر حضور بیش از65 درصد دختران در بعد از انقلاب اسلامی در دانشگاه ها اشاره نمودند و سپس گفتند دختر رحمت الهی برای هر خانواده ‌ای است که با مهربانی ‌اش فضای خانواده را با نشاط می کند. اگر یک دختر به خوبی تربیت شده و برای زندگی خانوادگی و اجتماعی آماده شود، می‌تواند سعادت و خوشبختی نسل آینده را تضمین کند، اما اگر این دختر در دوره تربیت خود با آسیب‌ها و مشکلات روحی و جسمی روبرو شود نمی‌توان از او انتظار داشت در آینده وظایفی را که برعهده دارد به نحو احسن انجام دهد و نقش مثبتی در خانه و اجتماع داشته باشد. به همین دلیل است که تربیت دختران باید به طور خاص مورد توجه پدرها و مادرها قرار گیرد. 
به قول بزرگی: جهان به دختران قوی نیاز دارد. دخترانی که بلند می ‌شوند و دیگران را می ‌سازند، دخترانی که دوست خواهند داشت و دوست داشته خواهند شد. دخترانی که شجاعانه، هم لطیف و هم حریص زندگی را مدیریت می‌کنند. 
 مشاور وزیر در ادامه افزودند در اسلام و قرآن احترام به دختر به عنوان یک ویژگی انسانی مورد توجه و تأکید قرارگرفته است. احترام به دختر می بایست به گونه ای باشد که در عمل خود را نشان دهد. از این روست که در آموزه های قرآنی این احترام به شکل عملی نشان داده می شود در داستانی که قرآن درباره دختران شعیب گزارش می کند، شیوه درست برخورد با دختران به روشنی تبیین می گردد حضرت شعیب(ع) هنگامی که با پیشنهاد به کارگیری حضرت موسی(ع) به دلیل قدرت بدنی و امانت از سوی دختران رو به رو می شود، آن را می پذیرد چون دختران شعیب(ع) به جهت تیزهوشی دریافته بودند که حضرت موسی(ع) شخصی افزون بر قدرت و قوت بدنی ، دارای رفتاری درست می باشد و فردی امین می باشد(قصص آیات 62تا 92)..  
حتی رهبر معظم ما یکی از وظایف اصلی دختران و زنان جوان را ایجاد الگوی جهانی برای زنان دنیا می‌دانند: «امروز وظیفه‌ی زنان مسلمان، بخصوص دختران آن است که "هویّت والای زن اسلامی" را آن‌چنان زنده کنند که چشم دنیا را به خود جلب کند" دختران ارزش اجتماعی، معنوی و عاطفی والایی دارند که همین ویژگی مثبت در نقش مادری ظهور کرده و موجب پرورش انسانهای خوبی می شود که سرنوشت و آینده کشور را به عهده می گیرند و این بالاترین هنر است.
در پایان برنامه به قید قرعه سه نفر مجوز شرکت دراردوی مشهد دانشجویان دانشگاه را دریافت نمودند.
این برنامه جشن به همت مشاور رئیس دانشگاه در امور زنان وخانواده، امور فرهنگی دانشگاه، بسیج دانشجویی و روابط عمومی دانشگاه ترتیب یافته بود.

گزارش تصویری:



 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 24 ارديبهشت 1403
  • ساعت 20
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 138
نظرات شما
captcha refresh