Logo
تاریخ : شنبه 17 دي 1401
کد 1466

در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری صورت گرفت؛

تاکید وزیر علوم بر افزایش پذیرش دانشجو بر اساس نیاز صنعت و جامعه

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: چندین دانشگاه کشور با صنایع ارتباط برقرار کردند و دانشجو را براساس نیاز این صنایع و به شیوه تقاضا محور پذیرش کردند که اقدام مناسبی بود و باید گسترش یابد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب به نقل از وزارت علوم، دکتر محمد علی زلفی گل در آیین افتتاحیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری که در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزارشد گفت: دانشگاه‌هایی مانند یزد و هرمزگان براساس نیازهای صنایع اقدام به پذیرش دانشجو کردند که تجربه مناسبی بود و باید توسط همه دانشگاه‌ها و بویژه دانشگاه‌های بزرگ توسعه یابد.

وزیر علوم در ادامه سخنان خود در خصوص هدف از برگزاری اجلاس روسای دانشگاه‌ها گفت: انتقال تجربیات مفید و همفکری در خصوص مسائل مهم جاری آموزش عالی دو هدف اصلی تشکیل این نشست‌ها است و آنچه که برای من اهمیت دارد این است که با حضور در این جلسات، همکاری ها و رفاقت ها و رقابت های سالم به سوی تحقق اهداف عالی نظام شکل می گیرد؛

زلفی گل خطاب به روسای دانشگاه‌های حاضر در نشست گفت: اگر دانشگاهی در موردی موفقیتی دارد، حتما مراجعه کنید و از اتفاقات خوب کسب تجربه کنید.

وی با تاکید بر اینکه روسای دانشگاه ها در اتفاقات اخیر به خوبی از دانشجوها  حفاظت کردند؛ گفت: روسای دانشگاه ها نشان دادند که محیط دانشگاه با فرهنگ عمومی جامعه متفاوت است و در فرهنگ دانشگاه سوال و پرسش ارزش است و باید در برابر سوال از فرزندان حفاظت کرد که من سپاسگزارم.

وزیر علوم از روسای دانشگاه ها خواست تا تجربیات ترم جاری دانشگاه‌ها را مکتوب کنند تا در دانشگاه باقی بماند و به نسل مدیریتی بعدی دانشگاه‌ها برسد.

  • نوشته شده
  • در شنبه 17 دي 1401
  • ساعت 08
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 244
نظرات شما
captcha refresh