Logo
تاریخ : چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401
کد 1378

با حضور قاریان برتر کشوری؛

محفل انس با قرآن در دانشگاه بناب برگزار شد

محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته کشوری و کودک خردسال حافظ قرآن کریم برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ محفل انس با قرآن کریم صبح روز دوشنبه در محل سالن آمفی تئاتر علامه طباطبایی دانشگاه بناب با حضور ریاست، اعضای هیات رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه بناب و قاریان برجسته کشوری، استاد حاج علی فتحی زاده و استاد اسماعیل نژاد خلیلی برگزار شد.

در ابتدای مراسم سرپرست دفتر نهاد رهبری دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حیدرزاده، ماه مبارک رمضان و شبهای قدر را فرصتی برای خودسازی دانست و گفت: ماه مبارک رمضان و لیالی قدر فرصتی برای خودسازی و راهی برای تکامل است و باید از این فرصت به بهترین نحو برای طلب بخشش و آمرزش گناهان از خداوند، و کسب فضایل معنوی و روحی استفاده کرد.

وی ادامه داد: شب های قدر بهترین فرصت ارتباط با خدا و انس با قرآن کریم است؛ یکی از وظایف عبودی ما تشکر از خلق است؛ یعنی اگر کسی در حق ما احسانی کرده ما از او تشکر کنیم. هر قدر حقوق آن شخص و خدمتی که به ما کرده بیشتر باشد وظیفه عبودی ما نسبت به تشکر از او بیشتر خواهد بود. دعا و انس با او تشکر از او بهترین ارتباط است.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه ضمن اشاره به آیه 57 سوره یونس، قرآن را شفای دردهای روح و جان انسان دانست و گفت: منظور از شفا دادن بیمارى دلها و یا به تعبیر قرآن شفاى چیزى که در سینه ها است، همان آلودگیهاى معنوى و روحانى است مانند بخل و کینه و حسد و جبن و شرک و نفاق و امثال اینها که همه از بیماریهاى روحى و معنوى است.

این گزارش می افزاید، در ادامه محفل انس با قرآن، کربلایی اسماعیل نژاد خلیلی و حاج علی فتحی زاده که از قاریان برتر کشوری می باشند به قرائت مجلسی آیاتی چند از کلام الله مجید پرداختند؛ قرائت قرآن کریم توسط کودک خردسال حافظ قرآن کریم پایان بخش این محفل نورانی بود و همچنین در پایان از خادمان قرآنی و مدعوین مراسم تجلیل به عمل آمد.
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 7 ارديبهشت 1401
  • ساعت 13
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 217
نظرات شما
captcha refresh