Logo
تاریخ : چهارشنبه 27 آذر 1398
کد 1141

به مناسبت هفته پژوهش؛

از پژوهشگران برتر دانشگاه تجلیل به عمل آمد

مراسم گرامیداشت هفته پژوهش با حضور اعضای هیات رئیسه و اساتید دانشگاه در سالن کنفرانس حوزه ریاست برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ دکتر حسین پیری، رئیس دانشگاه بناب در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید حوزه و دانشگاه آیت الله دکتر مفتح گفت: پژوهش یکی از رسالت های مهم دانشگاهیان است که بایستی مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
وی ادامه داد: دانشگاهیان بعنوان یک مرجع علمی در جامعه هستند و هدف از انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی، آسیب شناسی و حل مشکلات جامعه است که باید در همه جنبه ها در تلاش برای ارتباط بیشتر با جامعه باشیم.
 
دکتر پیری در ادامه اعلام کرد: امسال خبر خوبی توسط پایگاه استنادی علوم جهان اسلام به دانشگاه اعلام شد و با خبر شدیم، طبق نتایج جدید رتبه‌بندی دانشمندان دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برتر، دکتر صیاد نوجوان برای اولین بار در تاریخ دانشگاه، در جمع دانشمندان پراستناد (یک درصد برتر جهان) قرار گرفت که این رویداد بزرگ تاریخی را به خانواده بزرگ دانشگاه بناب و همچنین جامعه دانشگاهی کشور تبریک عرض می کنم؛ در سالهای پیش رو نیز اخبار خوبی از طرف دانشگاه بناب شاهد خواهیم بود.
 
دکتر پیری در پایان امسال را سال شکوفایی پژوهشی دانشگاه بناب نامید و ادامه داد: امسال سال شکوفایی دانشگاه بناب بود و رویدادهای خوبی در حوزه پژوهش و همچنین ارتباطات بین الملل به وقوع پیوست ولی باز راضی نیستیم و باید بیش از پیش تلاش کنیم تا بتوانیم دانشگاه را بعنوان یک مرکز معتبر علمی در منطقه معرفی کنیم.
 
دکتر میرسجاد هاشمی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه ضمن تبریک فرا رسیدن هفته پژوهش، یکی از اصلی ترین سیاستهای دانشگاه در حوزه پژوهش را فعال نمودن دولت الکترونیک در دانشگاه دانست و ادامه داد: در سال گذشته اصلی ترین سیاست دانشگاه در حوزه پژوهش فعال نمودن دولت الکترونیک و به تبع آن شروع بکار سامانه ژیرو و سایر اپلیکیشن های دانشگاه بود که با فعال شدن این سامانه ها کاغذبازیها در حوزه پژوهش حذف گردید و ارتباط اساتید و دانشجویان و ارباب رجوع تسهیل یافت.
 
وی در ادامه ضمن ارائه گزارش عملکرد حوزه معاونت آموزشی و پژوهشی گفت: با توجه به شرایط خاصی که بر وضعیت اقتصادی کشور حکم فرماست تلاش کرده‌ایم این موضوع کمترین میزان تأثیر را در بخش پژوهشی و فناوری داشته باشد، در واقع دوبخش آموزش و پژوهش بخشهایی هستند که باید تلاش کنیم کمترین میزان آسیب را داشته باشند که جادارد از حمایتهای اعضای محترم هیات رئیسه تشکر کنیم که در برخی مواقع حتی بیشتر از انتظارات، ما را در این حوزه حمایت کردند.
 
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه در بخشی از سخنان خود در حوزه ارتباطات بین الملل دانشگاه بناب مطالبی را ارائه داد و گفت: امسال در حوزه ارتباطات بین الملل رویدادهای خوبی به وقوع پیوست و اولین ورکشاپ بین المللی دانشگاه با همکاری دانشگاه آتاترک کشور ترکیه برگزار شد که رویدادی بسیار مثبت بود و قصد داریم با دانشگاههای بزرگ جهان و بالاخص جهان اسلام برنامه های علمی و پژوهشی مشترکی را برگزار کنیم.
 
وی ادامه داد: همچنین امسال با دانشگاه گرونوبل فرانسه که یکی از صد دانشگاه برتر جهان محسوب می شود نیز تفاهم نامه ای علمی و پژوهشی امضا کردیم و در آینده نه چندان دور برنامه های مشترک انجام خواهد یافت.

دکتر ویدا خلیلی، مدیر پژوهش دانشگاه در ابتدا ضمن ارائه گزارش عملکرد در حوزه پژوهشی، گفت: بسیار خرسندیم امسال علاوه بر افزایش مقالات و سرانه ی مقالات به ازای هر هیات علمی، شاهد رشد بسیار خوبی در زمینه تولید مقالات در چارکهای بالا و ده درصد موضوعی هستیم.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: در سدد هستیم به همت اعضای محترم هیات علمی، در زمینه پژوهشهای کاربردی نیز فعالیتهای بیشتری داشته باشیم.
 
در ادامه مراسم توسط ویدئو کنفرانس با دکتر میثم معزی، عضو هیات علمی دانشگاه بناب که برای فرصت مطالعاتی به کشور ایالات متحده آمریکا عازم شده و در دانشگاه کالیفرنیا مستقر بود، ارتباط برقرار شد و دکتر معزی در این گفتگوی تصویری تجربیات خود در یکی از معتبر ترین و بزرگترین دانشگاههای جهان را به اساتید دانشگاه ارائه داد.
 
گفتنی است در پایان از پژوهشگران برتر دانشگاه آقایان دکتر صیاد نوجوان بعنوان پژوهشگر برتر دانشگاه، دکتر حجت افشاری بعنوان پژوهشگر برتر دانشکده علوم پایه، دکتر اردشیر محمدزاده بعنوان پژوهشگر برتر دانشکده فنی و مهندسی و در بخش دانشجویی نیز آقایان هادی قسمتی کوچکی بعنوان دانشجوی پژوهشگر برتر دانشکده فنی و مهندسی و دکتر هادی نظری بعنوان دانشجوی پژوهشگر برتر دانشکده علوم پایه تجلیل به عمل آمد و همچنین 20 نفر از پژوهشگران دانشگاه نیز بعنوان پژوهشگران شایسته تقدیر تجلیل به عمل آمد.

پایان خبر 

  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 27 آذر 1398
  • ساعت 09
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 684
نظرات شما
captcha refresh