Logo
تاریخ : شنبه 2 آذر 1398
کد 1131

آذرماه سال جاری؛

اولین ورکشاپ بین‌المللی دانشگاه بناب و دانشگاه آتاترک برگزار می‌شود

معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بناب گفت: ما با ۵ دانشگاه کشور ترکیه تفاهم نامه همکاری عملیاتی منعقد کرده‌ایم و در این راستا اولین ورکشاپ بین‌المللی آذرماه در ترکیه برگزار می شود.
دکتر میر سجاد هاشمی، معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بناب در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اخذ مجوز ۲ رشته در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه گفت: با توجه به اینکه وزارت علوم، سیاست انقباضی در مورد اختصاص رشته‌های جدید دانشگاهی دارد و دیگر مانند سال‌های گذشته این‌طور نیست که درخواست هر رشته‌ای از سوی دانشگاه‌ها را دفتر گسترش وزارت علوم بپذیرد، اما با توجه به پتانسیل و ماموریت دانشگاه، موفق به اخذ مجوز ۲ رشته مهندسی برق و انرژی قدرت مهندسی شیمی نانو فناوری را بعد از چهار سال از دفتر گسترش وزارت علوم دریافت کنیم.


دانشگاه بناب پتانسیل ارائه رشته‌های مختلف را دارد

هاشمی مطرح کرد: دانشگاه بناب پتانسیل ارائه رشته‌های مختلف را دارد و امیدواریم بتوانیم از دفتر گسترش وزارت علوم مجوز رشته‌های دیگر را بگیریم.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بناب در ادامه با اشاره به پایان نامه‌های اساتید دانشگاه تصریح کرد: با توجه به سیاست دانشگاه، در تلاش هستیم که دانشگاه به سمت دانشگاه‌های نسل چهارم پیش ببریم در این راستا تقاضا و مشکلاتی که درصنعت و جامعه و جود دارد را رصد کنیم و کار‌های پژوهشی اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی را به سمت حل این مشکلات سوق می‌دهیم.
وی در ادامه بیان کرد: در این راستا اعضای هیئت علمی قرار داد ارتباط با صنعتی را منعقد کردند. دانشجویان ما در رشته‌های علوم پایه توانسته اند مقالاتی را در سطح Q. ۱ ارائه دهند.
هاشمی با اشاره به مقالات اساتید اظهار کرد: امسال رشد نمایی در تعداد و کیفیت مقالات اساتید داشته ایم از چند سال گذشته مقالات ما به چهار تا چارک q۱ تا q۴ تقسیم شده است که در دنیا کیفیت مقالات را باتوجه به این نمایه مشخص می‌کنند آمار مقالات q۱ و تعداد رشد فوق العاده بالا داشته است.
وی با اشاره انتشارات کتاب‌های اساتید افزود: تاکنون توانسته ایم چهار کتاب اساتید دانشگاه بناب در انتشارات معرف دنیا چاپ کنیم، کتاب‌های منتشر شده در انشارات دانشگاه زیر نظر داور‌های کیفی چاپ می‌شود و سعی شده کتاب‌های منتشر شود که مورد نیاز دانشجویان و دانشگاهیان است.
هاشمی در ادامه یادآور شد: دانشگاه بناب دانشگاهی در حال توسعه است و اساتید جوانی دارد اسم سه نفر از اساتید ما درسامانه ESI وارد شده است و احتمال خیلی زیاد یک نفر از این اساتید از از سوی وزارت علوم جزو یک درصد دانشمندان برتر جهان انتخاب شود که برای اولین بار در دانشگاه بناب خواهد بود.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بناب به دانشگاه‌های نسل چهارم تاکید کرد: اگر بخواهیم دانشگاهی داشته باشیم که ماموریت خود را به درستی انجام دهد، باید مشکلات جامعه و به ویژه منطقه را شناسایی و حل کنیم یکی از کوتاه‌ترین مسیرکه در این زمینه می‌توانیم گام برداریم ارتباط با صنعت است. دانشگاه در ارتباط با صنعت رشد ۱۰ برابری نسبت به سال‌های گذشته تا به امروز طی کرده است. 
وی بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان بناب صنعتی است این فرصت خوبی است که اساتید با صنعتگران ارتباط بگیریم.
هاشمی در ادامه خاطرنشان کرد: دوره‌های کارآموزی برای دانشجویان به صورت تشریفاتی برگزار می‌شد و دانشجویان اطلاعات خوبی در مورد صنعت نداشتند در این راستا تفاهم نامه‌هایی با سازمان فنی حرفه‌ای منعقد شد و دانشجویان را برای آموزش دوره‌های مهارتی به این مراکز فرستاده خواهند شد و دانشجویان در دوره دانشجویی وارد صنعت می‌شوند.
معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه بناب با اشاره به ورابط بین المللی دانشگاه یادآور شد: قبلا در خواست‌های اساتید به صورت دستی ثبت می‌شد، اما در حال حاضر به صورت الکترونیکی در سامانه ژیرو انجام می‌شود و همچنین برای راحتی حال دانشجویان سامانه‌های را جدیدا خریداری شده است تا تمام در خواست‌ها به صورت الکترنیکی انجام شود.
وی در خاتمه گفت: دانشگاه بناب با ۵ دانشگاه کشور ترکیه و دانشگاه فرانسه تفاهم نامه همکاری عملیاتی منعقد کرده است و در این راستا اولین ورکشاپ بین المللی دانشگاه با دانشگاه آتاتورک ترکیه آذرماه در کشور ترکیه برگزار خواهد شد.
  • نوشته شده
  • در شنبه 2 آذر 1398
  • ساعت 10
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 395
نظرات شما
captcha refresh