Logo
تاریخ : سه شنبه 16 مهر 1398
کد 1115

به مناسبت 7 اکتبر روز جهانی معماری؛

همایش بزرگداشت روز معماری در دانشگاه بناب برگزار شد

همایش روز جهانی معماری و شهرسازی با حضور اساتید برجسته کشوری در دانشگاه بناب برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ به مناسبت هفت اکتبر روز جهانی معماری و شهرسازی همایش بزرگداشت معماری با حضور اساتید برجسته کشوری و اعضای هیات رئیسه دانشگاه در سالن کنفرانس علامه طباطبایی دانشگاه بناب برگزار شد.
 
دکتر حسین پیری، رئیس دانشگاه بناب، در این همایش ضمن تبریک روز جهانی معماری به اساتید و دانشجویان رشته معماری، این روز را یک روز بزرگ دانست و گفت: همه ساله اولین دوشنبه اکتبر هر سال که مصادف با روز جهانی اسکان بشر است، از سوی اتحادیه بین‌المللی معماران، به عنوان روز جهانی معماری نام‌گذاری شده است و این روز بسیار حائز اهمیت است چرا که معماران تمدن ساز هستند و جوامع بزرگ جهانی تمدن خود را مدیون این قشر زحمت‌کش هستند.
 
دکتر پیری ضمن اشاره‌ای به آیه‌ی قرآنی، اولین معمار هستی را ایزد متعال دانست و گفت: خدای متعال یگانه معمار هستی می‌باشند که کهکشا‌نها و زمین را با نظم خاصی معماری کرد و انسان را خلیفه‌ی خود بر روی این جهان پهناور قرار داد و این معماران و شهرسازان بودندکه با خلاقیت خود به هویت و تمدن شهرها شکل دادند.
 
در ادامه دکتر فرزین حق پرست تحصیل کرده دانشگاه کاردیف انگلستان و عضو هیات علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز به ایراد سخنرانی و ارائه نقطه نظرات خود پیرامون معماری، معماری اسلامی و شهرسازی اسلامی پرداخت.
 
در ادامه دکتر عقیل بهرا، دکتر امیر عباس ابوطالبی، دکتر مهدی سلطانی و مهندس دانیال آذری در حوزه های مختلف معماری و شهرسازی به ارائه کارگاه علمی پرداختند و در پایان از مدرسان و اساتید برتر گروه معماری تجلیل به عمل آمد.
 
گفتنی است این همایش به همت انجمن علمی معماری و گروه معماری دانشگاه بناب و همکاری موسسه آموزشی سکو و شهرداری بناب برگزار شد.

  • نوشته شده
  • در سه شنبه 16 مهر 1398
  • ساعت 15
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 521
نظرات شما
captcha refresh