Logo
تاریخ : يکشنبه 16 تير 1398
کد 1092

با موضوع اخلاق حرفه ای؛

دوره ی ضیافت اندیشه ی اساتید دانشگاه بناب برگزار شد

دوره ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه بناب با موضوع اخلاق حرفه ای در سالن کنفرانس دانشکده علوم پایه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ دوره­ ی ضیافت اندیشه­ ی اعضای هیات علمی دانشگاه بناب با موضوع اخلاق حرفه­ ای از 10 تیر ماه به مدت 3  روز با حضور، حجت الاسلام والمسلمین، دکتر حسینی قلعه بهمن برگزار شد.

دکتر حسین پیری، رئیس دانشگاه بناب در جمع اساتید دانشگاه بناب گفت: طرح ضیافت اندیشه­ ی اساتید، فرصت مناسبی جهت تجمیع اساتید و نخبگان دانشگاه و  به اشتراک گذاری آموخته ها و تجارب این عزیزان است.

وی در ادامه رعایت اخلاق حرفه ­ای را یکی از ملزومات اساتید دانشگاه دانست و گفت: رعایت اخلاق حرفه­ ای در مراکز آکادمیک یکی از اساسی ترین ملزومات اساتید و نخبگان است که اگر رعایت شود، مراکز آکادمیک تاثیرگذاری خوبی در جامعه خواهند داشت.

دکتر پیری اخلاق حرفه­ ای را یکی از مسائل اساسی جوامع بشری دانست و گفت: اخلاق حرفه‌ای یکی از مسائل اساسی همة جوامع بشری است ولی متاسفانه در حال حاضر در جامعة ما در محیط کار بالاخص در مراکز آکادمیک، کمتر به اخلاق حرفه‌ای توجه می‌شود.

رئیس دانشگاه بناب در پایان گفت: دانشگاه بناب از پتانسیل بالای اساتید جوان و نخبه بهره ­مند است و به جهت بهره­ مندی از این نخبگان کشوری، دانشگاه روز به روز در حال پیشرفت است و امیدواریم این مرکز علمی روزی بعنوان یک دانشگاه بزرگ و معتبر در جنوب استان آذربایجانشرقی بدرخشد.
 
مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر رنجبر در جمع اساتید دانشگاه بناب گفت: بشر از ابتدای خلقت تاکنون به دنبال دو مقوله آسایش و ارامش بوده، هرچند انسانها با ختراعات و اکتشافات و پیشرفتهای مادی سعی نموده تا حدودی آسایش خود را تامین کنند ولی هیچگاه با چنین ابزاری انسانها به آرامش نرسیده و نخواهند رسید، چرا که آرامش امر درونی و از جانب خداست و انبیاء با دعوت به اخلاق و خداپرستی انسانها را بدین آرامش سوق داده اند.

وی در ادامه علاج تمام مشکلات جامعه را اخلاق مداری دانست و گفت:  تعریف کلی الگوهای اخلاقی و رفتار ارتباطی، مسئولیت‌پذیری در برابر حقوق افراد است و جامعه­ ی دینی از حیث تعامل سازمان‌ها و نهادهای اجتماعی در آن و نیز از نظر رفتار ارتباطی افراد، متضمن مسائل فراوانی است که این مسائل از تعیّن دینی چنین جوامعی سر برمی‌آورند و با تعیین دینی نیز باید پاسخ یابند.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر در پایان به ضرورت پرداخت به اخلاق حرفه ای در سازمان تاکید کرد و گفت: توسعة سازمانی تلاشی پی‌گیر، منسجم و کاملاً برنامه‌ریزی شده است که به منظور بهبود و نوسازی نظام صورت می‌گیرد و هدف از توسعة سازمانی، هم بهبود زندگی (شغلی) فرد و هم بهبود کارکرد سازمان است.

گفتنی است این دوره که ویژه­ ی اساتید دانشگاه بناب می­ باشد به مدت 3 روز و به همت دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و همکاری معاونت آموزشی و پژوهشی برگزار شد.

گزارش تصویری؛ 

 
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 16 تير 1398
  • ساعت 08
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 450
نظرات شما
captcha refresh