Logo
تاریخ : چهارشنبه 26 دي 1397
کد 1041

در دانشگاه بناب برگزار شد؛

نشست تخصصی با عنوان "نقش زن در جامعه و خانواده"

جلسه هم اندیشی ویژه ی اساتید و کارکنان خواهر دانشگاه بناب با موضوع نقش زن در جامعه و خانواده با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رنجبر در سالن کنفرانس حوزه ریاست برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ این نشست هم اندیشی که با حضور اساتید و کارکنان خواهر دانشگاه بناب با موضوع "نقش زن در جامعه و خانواده"، با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین دکتر رنجبر، مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه در سالن کنفرانس حوزه ریاست برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین رنجبر نقش زنان در جامعه را نقشی محوری دانست و گفت: زنان و دختران در جامعه اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار هستند و باید به نقش آفرینی آن‌ها در مسائل مختلف به صورت ویژه توجه شود.

وی ادامه داد: محوری‌ترین و اساسی‌ترین رکن نهاد اجتماعی در دین مبین اسلام، خانواده است و زنان هسته اصلی پایه ریزی توسعه انسان‌ها در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی و... در خانواده هستند که باید این مهم در جامعه نهادینه شود.

رنجبر در ادامه نقش زنان در برهه­ های حساس تاریخی را انکار ناپذیر دانست و گفت: نقش زنان درپیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس که شهدایی هم تقدیم نظام وانقلاب کردند برکسی پوشیده نیست؛ از این رو توسعه وپیشرفت کشور زمانی می­تواند موفقیت‌آمیز باشد که با یاری و مشارکت همه گروه‌های اجتماعی انجام شود.

این استاد حوزه و دانشگاه در ادامه از دیدگاه کشورهای غربی از زن بعنوان کالا انتقاد کرد و گفت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیاناتشان با نقد تفکر وجود عدالت و آزادی جنسیتی در غرب فرمودند: زن غربی مظهر مصرف، آرایش، جلوه‌گری در مقابل مردان و وسیله‌ هیجان جنسیِ نوع مرد و جنس مرد است؛ بقیّه‌‌ حرف‌هایی که می‌زنند، مثل قضیّه عدالت جنسیّتی و این حرفها، همه حرف است و ظاهر قضیّه است، شنیدید که تعداد قابل توجّهی از بانوان صاحب‌مقام غربی، در همین چند ماه قبل از این، یکی پس از دیگری اعلام کردند در دوران جوانی، در جریان مسائل اداری‌ای که در آنجاها عضو بوده‌اند، با زور و با خشونت مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند؛... این عنوان عدالت جنسیّتی و مانند اینها هم حرف است؛ اینها حرف‌هایی است که دیگران گفته‌اند، غربی‌ها گفته‌اند، یک عدّه هم از روی دست آنها برمی‌دارند می‌نویسند، می‌شوند بلندگوی آنهاالان بیشترین تجاوز جنسیِ با اِعمال زور، در آمریکا، اروپا و کشورهای به ظاهر متمدن و توسعه یافته دارد انجام می‌گیرد.

رنجبر در ادامه نقش زنان در تکامل جامعه را امری ضروری دانست و گفت: اگر زنان شجاع و انسانساز از ملتها گرفته شوند، ملتها به شکست و انحطاط کشیده می­شوند؛ امام خمینی(ره) از طرفی بر حفظ شئون اسلامی و انسانی زنان تأکید می­ نمود و از سوی دیگر این مسئله را با حضور زنان در عرصه های اجتماعی در تقابل نمی­دید؛ حضور زنان درصحنه های فرهنگی و اجتماعی که مناسب شئون آنان است، امری ضروری است و آنان بدون حضور در میدانهای اجتماعی، نمی­توانند نقش اصلی و سازنده­ای در ارتقای معنویات جامعه ایفا نمایند.

گفتنی است مشاور امور زنان و خانواده رئیس دانشگاه بناب، دکتر الهام شکری نیز به ارائه گزارش عملکرد دانشگاه در حوزه زنان و خانواده پرداخت و گفت: این پست در تمام دانشگاههای دولتی فعال می باشد و خوشبختانه برای اولین بار در دانشگاه بناب نیز ایجاد شد که نشان دهنده دغدغه ی ریاست محترم به امور بانوان و خانواده است.

وی در ادامه گفت: در روزهای آتی در پرتال رسمی دانشگاه بناب بخشی به عنوان مشاوره زنان و خانواده ایجاد خواهد گردید تا بتوانیم به مشکلات، دغدغه ها، انتقادات و پیشنهادات بانوان گرانقدر از قبیل اساتید، کارکنان و دانشجویان عزیز رسیدگی کنیم.

گفتنی است در ادامه اساتید و کارکنان به ارائه نقطه نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود پرداختند.

پایان خبر 
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 26 دي 1397
  • ساعت 15
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 517
نظرات شما
captcha refresh