Logo
تاریخ : سه شنبه 17 بهمن 1396
کد 919

با حضور دکتر روح اله متفکر؛

همایش گرامی‌داشت ایام‌الله دهه فجر در دانشگاه آزاد بناب برگزار شد+ تصاویر/دکتر متفکر: خوش بینی به آمریکا یعنی شکست

ظهر امروز مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور دکتر روح اله متفکر عضو هئیت علمی دانشگاه تبریز، مسئولان شهرستان و جمع کثیری از دانشجویان و دانش آموزان در محل سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب به نقل از انعکاس؛ همزمان با دهه فجر مراسم گرامیداشت ایام الله دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور دکتر روح اله متفکر عضو هئیت علمی دانشگاه تبریز، مسئولان شهرستان و جمع کثیری از دانشجویان و دانش آموزان در محل سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب برگزار شد.

دکتر دکتر سید عبداله حجتی در این همایش برگزاری چنین مراسماتی در دهه فجر را جهت تبیین و معرفی آرمان های انقلاب ضروری دانست و گفت: نسل جوان امروز باید از آرمان ها و اهداف اصلی انقلاب آشنا شود تا بفهمد امروز آزادی، امنیت و عزت این کشور از برکت وجود انقلاب اسلامی است.

رئیس دانشگاه آزاد واحد بناب با بیان اینکه انقلاب اسلامی از بدو تأسیس موجب شکسته شدن شکوه و عظمت دشمنان اسلام شده است، گفت: از ابتدای انقلاب با رهنمودهای امام خمینی (ره)، انقلاب در مقابل دشمنان ایستادگی کرد و امروزه با رهبری حضرت آیت الله خامنه ای و هوشیاری مردم دشمنان همچنان مأیوس تر از گذشته شده اند.

وی خاطر نشان کرد: مردم ولایتمدار کشور برای ایجاد این انقلاب و حفظ آن خون های زیادی هدیه کرده اند و علمای زیادی شهید یا تبعید گردیدند بنابراین نسل جوان باید بداند وظیفه پیشرفت و حفظ انقلاب بر عهده  آنهاست.

در ادامه این همایش دکتر روح اله متفکر آزاد اخراج حکومت شاهنشاهی را یکی از اهداف ایجاد انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: اخراج کردن حکومت شاهنشاهی و دیکتاتوری تنها یکی از اهداف ایجاد انقلاب بود و مهمتر از آن رفع نیاز های جامعه یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود.

وی با تأکید بر اینکه شعارهای انقلاب همانند یک پرچم هستند، گفت: پرچم به معنای یک نشان برای رسیدن به هدف اصلی محسوب می شود و شعارهای انقلاب همان اهداف اصلی مردم و انقلاب هستند و اگر نشانه های انقلاب یا همان شعارهای آن فراموش شوند رسیدن به اهداف اصلی انقلاب غیر ممکن خواهد شد.

عضو هئیات علمی دانشگاه تبریز هدف اصلی دشمنان و مستکبران جهانی مانند آمریکا را چپاول اموال مسلمین و جلوگیری از گسترش دین در دنیا دانست و گفت: دشمنان از قرن ها پیش مخالف نزدیکی دین و علم بودن و دین را مانع اصلی پیشرفت عنوان می کردند و تنها هدف اصلی آن ها در دشمنی با کشورهای اسلامی و در رأس آن ایران همین موضوع است چراکه ایران به جهانیان نشان داده که با دین و امید بخداوند می توان به درجات بالای علمی دست یافت.

دکتر متفکر خوش بین بودن برخی آقایان به آمریکا را علت اصلی شکست و سرنگونی آنها عنوان کرد و گفت: دکتر مصدق به دلیل همین خوش بینی سرنگون شد و امروز برخی از کشورهای اسلامی مانند عربستان چنین ذهنیتی برای خود دارند و این در حالی است که آمریکا همین کشور عربستان را مانند یک گاو شیرده می داند .

دکتر روح اله متفکر آزاد وظیفه اصلی نسل جوان را پیمودن ادامه راه نسل های قبلی انقلاب عنوان کرد و گفت: این انقلاب باید به دستان خود جوانان انقلابی ادامه پیدا کند تا به هدف اصلی خود یعنی همان شعارهای انقلاب برسد و اگر این انقلاب به دست افراد غیر انقلابی بیافتد در رسیدن به اهداف و آرمان های خود شکست خواهد خورد.

گزارش تصویری همایش؛


  • نوشته شده
  • در سه شنبه 17 بهمن 1396
  • ساعت 08
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 408
نظرات شما
captcha refresh