Logo
تاریخ : دوشنبه 16 بهمن 1396
کد 915

دکتر عباسیان در جمع خبرنگاران عنوان کرد

رنکینگ جهانی دانشگاه بناب بیش از 2200 رتبه بهبود یافت

رییس دانشگاه بناب از بهبود رتبه بندی جهانی دانشگاه بناب خبر داد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ دکتر کریم عباسیان در گفت گو با خبرنگاران گفت: در 10 ماهه گذشته ی سال 96 رنکینگ جهانی دانشگاه بناب با 2206 رتبه ارتقا و بهبود در بین دانشگاه های جهان به جایگاه 10568 رسیده است . 
  
وی افزایش حجم پژوهش، ساماندهی معاونت آموزشی و پژوهشی، اصلاح شاخص هایی از جمله نسبت تعداد دانشجو به استاد و همچنین افزایش و توسعه آزمایشگاه و امکانات پژوهشی دانشگاه بناب را یکی دیگر از عوامل بهبود رنکینگ دانشگاه بناب دانست و گفت: در مدت حدود چهار سال اخیر دانشگاه بناب هفت نفر عضو هیات علمی جذب کرده بود، در حالیکه در 10 ماه اخیر، این دانشگاه توانست با جذب 23 عضو هیات علمی، تعداد اعضا هیات علمی این دانشگاه را به 77 نفر افزایش دهد.
  
وی با اشاره به سیاست ارتباطات خارجی و ارتقای چشم انداز بین المللی آموزش عالی کشور، و ایجاد ارتباط و همکاری میان اساتید و دانشجویان با مراکز آموزشی عالی بین المللی گفت: دانشگاه بناب کلاس های آموزشی و تخصصی با همکاری دانشگاه های بین المللی برگزار کرده است . 
  
عباسیان به عقد تفاهم نامه های همکاری با دانشگاه های بین المللی اشاره کرد و گفت: با دانشگاه آتاتورک و ارزروم تکنیک ترکیه یک تفاهم نامه جامع و یک تفاهم نامه اختصاصی مولانا ثبت کرده ایم.  این تفاهم نامه ها در جهت توسعه روابط و همکاری با دانشگاه های بین المللی و دانشگاه های جهان اسلام در حوزه های پژوهشی و فناوری منعقد شده است . 
  
وی در ادامه با اشاره به رتبه بندی Webometrics که رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات آموزشی دنیا توسط آزمایشگاه سایبرمتریک واحدی از انجمن ملی تحقیقات اسپانیا صورت می گیرد، افزود: رنکینگ دانشگاه بناب در اول امسال در جایگاه 12774 قرار داشته است و با 2206 پله صعود به رتبه و جایگاه 10568 دست یافته است . 
  
وی افزود: رتبه دانشگاه بناب امسال در پایگاه رتبه بندی دانشگاه های کشور نیز مابین دانشگاه های داخل کشور ارتقا چشم گیری یافته است.

پایان خبر 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 16 بهمن 1396
  • ساعت 13
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 977
نظرات شما
captcha refresh