Logo
تاریخ : شنبه 16 دي 1396
کد 906

نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه ۳ کشور در دانشگاه تبریز برگزار شد

نشست مدیران روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه 3 کشور به همراه کارگاه خبر نویسی با حضور دکتر علیرضا عبداللهی‌نژاد، مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی؛ رییس دانشگاه تبریز در این آیین با اشاره به رسالت دانشگاه ها گفت: دانشگاه ها علاوه بر آموزش، پژوهش و تولید علم و فناوری، رسالت مهم دیگری دارند که همانا ارایه راه کار برای حل مشکلات و بحران های موجود است.
دکتر محمد رضا پور محمدی در ادامه با بیان اینکه دانشگاه های ما باید در قبال جامعه احساس وظیفه نمایند، تصریح کرد: آموزش و پژوهش در دانشگاه ها نباید آنها را از مسئولیت اجتماعی خویش غافل نماید و از این رو ضروری است اساتید دانشگاه ها با کنکاش و بررسی مشکلات موجود جامعه با ارایه راهکارهای مناسبت به کمک مردم بیایند و روابط عمومی ها نیز پیام رسان این اقدامات و سفیران امید برای جامعه باشند.
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به جایگاه و نقش روابط عمومی ها در هر دستگاه و سازمان یادآور شد: روابط عمومی ها در هر دستگاه و سازمانی در کنار رسانه ها، به عنوان ویترین، چشم تیز بین، گوش شنوا و زبان گویای آن به شمار می روند و افرادی که در روابط عمومی ها مشغول به کار هستند باید ضمن آشنایی با رسالت مهم خود، نقش شان را به نحو احسن ایفا نمایند.
رییس دانشگاه تبریز با بیان اینکه  یونسکو برای قرن ۲۱ انواع سواد را در شش دسته سواد عاطفی، سواد ارتباطی، سواد مالی، سواد رسانه ای، سواد تربیتی و سواد رایانه ای تقسیم بندی کرده است، تصریح کرد: با توجه به عصر امروز که از آن به عصر ارتباطات و دنیای انفجار اطلاعات یاد می شود جایگاه سواد عاطفی رسانه ای برای روابط عمومی ها اهمیت ویژه ای پیدا می کند و شما باید ضمن ارتباط با مخاطبان و جامعه هدف از آخرین متدهای روز دنیا استفاده نمایید.
وی همچنین  با اشاره به اغتشاشات اخیر کشور نیز یادآور شد: دشمنان این انقلاب و نظام  با ترفندهای مختلف از جمله با  در اختیار داشتن انواع شبکه های رسانه ای و مجازی می خواهند کشورمان را به آشوب بکشند، که باید مردم ضمن داشتن سواد کافی برای ترفندهای تبلیغاتی و رسانه ای دشمن، مراقب هر گونه توطئه دشمنان نیز باشند.
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز در این نشست با اشاره به جایگاه توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه عصر امروز گفت: در حال حاضر موتور محرکه هر جامعه داشتن اطلاعات و ارتباطات لازم با توجه به نیاز آن جامعه است.
دکتر علیرضا عبداللهی‌نژاد، استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی در بخش دیگر سخنان خود افزود: ما امروزه در عصری زندگی می کنیم که با گستره ای از اطلاعات در شبکه های اجتماعی و مجازی روبرو هستیم و برای اینکه در این عصر حرفی برای گفتن داشته باشیم باید تکنولوزی و مدیریت آن را در اختیار داشته باشیم.
به گفته وی هم اکنون با توجه به این حجم گسترده اطلاعات تشخیص اطلاعات درست از نادرست بسیار سخت شده است، تصریح کرد: برای اینکه از این آزمون سربلند بیرون بیایم، داشتن سواد رسانه ای و به خصوص مدیریت صحیح شبکه های رسانه ای و مجازی بیش از هر چیز و زمان دیگر ضروری است.
مدیرکل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به نقش و جایگاه روابط عمومی ها در دستگاه ها یادآور شد: این حرفه قداست و منزلت دارد و از این رو مسئولیت و وظیفه سنگینی بر دوش فعالان این عرصه است.
به گفته وی فعالان عرصه روابط عمومی ها به نوعی سفیران ارتباطات هستند و از این رو با مجهز شدن به دانش روز و با توجه به درک اهمیت مسئولیت اجتماعی سازمان ها و پیچیدگی و ظرافت کاری روزافزون کار در این حوزه می توان گام های موثری برداشت.
دکتر عبداللهی‌نژاد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به رسالت و نقش روابط عمومی دانشگاه ها اضافه کرد: در سال های اخیر در کلیه دانشگاه های کشور به دستاوردهای خوبی در عرصه های مختلف رسیده اند و از این رو برای بهره مندی جامعه از این دستاوردها  نقش روابط عمومی ها تعیین کننده است.
ذوالفقار همتی، مدیر روابط عمومی دانشگاه تبریز و دبیر روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه 3 کشور نیز در این آیین ضمن ارایه گزارشی از عملکرد این دبیرخانه گفت: در سال های اخیر اقدامات خوبی برای ارتقای جایگاه روابط عمومی های منطقه صورت گرفته و جهت توانمندسازی کارکنان این حوزه کارگاه های تخصصی از جمله خبرنویسی، عکاسی، اینوگرافی، طراحی و ... برگزار شده است.
یادآور می شود: در پایان این نشست بعد از برپایی انتخابات علی سپهری مدیر روابط عمومی دانشگاه زنجان به عنوان دبیر روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه 3 کشور انتخاب شد.

همین گزارش حاکی است: از بدو تاسیس دبیرخانه روابط عمومی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه 3 کشور این مسئولیت به مدت هشت سال بر عهده مدیر روابط عمومی دانشگاه تبریز بود که برای همگرایی بیشتر و چرخش مسئولیت ها در میان سایر دانشگاه ها، این دانشگاه کاندیدای مسئولیت دبیر منطقه نگردید.
اضافه می نماید: روابط عمومی های منطقه سه شامل دانشگاه های تبریز، هنر اسلامی تبریز، بناب، صنعتی سهند، شهید مدنی آذربایجان، آموزشکده فنی شماره 1 تبریز، زنجان، پارک علم و فناوری زنجان، دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، دانشگاه پیام نور زنجان، دانشگاه ارومیه، صنعتی ارومیه، پارک علم و فناوری استان آذربایجان غربی، مراغه، مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه  و محقق اردبیلی است.
گزارش تصویری؛ 


 


 



  • نوشته شده
  • در شنبه 16 دي 1396
  • ساعت 15
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 591
نظرات شما
captcha refresh