Logo
تاریخ : يکشنبه 10 دي 1396
کد 905

بازدید سرزده آیت الله دکتر سید محمدعلی آل هاشم از دانشگاه بناب

دکتر کریم عباسیان؛ حضور پرخیر و برکت نماینده ولی فقیه استان آذربایجانشرقی که خود ایشان بعنوان یک الگوی حوزه و دانشگاه می باشند، بدون اطلاع قبلی و تشریفات و حضور صمیمی ایشان در جمع دانشجویان دانشگاه بناب و صرف ناهار با دانشجویان دانشگاه بعنوان یک رویداد فرهنگ ساز می باشد و امیدواریم الگویی باشد برای مسئولین دانشگاه و سایر مسئولین
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ آیت الله دکتر سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز طی بازدیدی سرزده، با دانشجویان و مسولین دانشگاه بناب دیدار و گفتگو کرد.
این استاد حوزه و دانشگاه در جمع دانشگاهیان بناب وحدت حوزه و دانشگاه را از یکی ‌از برکات انقلاب شکوهمند اسلامی دانست و اظهار کرد: این روز در سالروز شهادت دکتر مفتح به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه انتخاب شده است و باید حوزویان در دانشگاهها فعال باشند و دانشگاهیان در حوزه های علمیه، و با وحدت رویه در حوزه های فرهنگی و دینی فعالیت نمایند.
نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی با اشاره به رشادت‌های دکتر مفتح در انقلاب اسلامی ایران، گفت: آیت‌الله دکتر مفتح منادی این وحدت برای دانشگاه و حوزه بود.
وی افزود: الحمدالله یکی از ابتکارات بزرگ حضرت امام خمینی(ره) وحدت کلیه اقشار جامعه، مسلمانان و برادران اهل تسنن بود و وحدت حوزه و دانشگاه از جمله مهم‌ترین آن‌ها بود.
‌ نماینده ولی فقیه استان آذربایجان شرقی  در ادامه گفت: دشمنان اسلام با نا امیدی از برخورد سخت افزاری در مقابله با ملت ایران ، جنگ نرم و فرهنگی علیه انقلاب اسلامی آغاز کرده است، جنگی که آرام و بی سر و صدا خاکریزهای اعتقادی را هدف قرار داده و با ایجاد شبهه در آموزه های  دینی فرهنگی درصدد ضربه زدن بر پیکر نظام اسلامی است.
آیت الله آل هاشم در حاشیه این نشست در گفتگو با خبر نگار تسنیم با تاکید بر اینکه در زمان طاغوت و قبل از انقلاب اکثر تحصیلکردگان دانشگاه و دانشجویان کشور تفکراتی متمایل به غرب داشتند، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در آن زمان حوزه‌های کشور نیز از موارد روز جامعه اطلاعات کافی نداشتند، این وحدت لازم و ملزوم بر هم بود که دانشگاهیان با کمک حوزه‌ها از مسائل اعتقادی مطلع شوند و حوزه نیز به موارد روز کشور که در دانشگاه‌ها وجود داشت مسلط باشند.

وی تاکید کرد: این یک اقدام مبارکی بود که خدمات ارزشمندی از هردو ناحیه حوزه و دانشگاه انجام گرفت.

نماینده ولی فقیه استان گفت: در مراسماتی که در روز حوزه و دانشگاه تشکیل یافت، صراحتاً دیدیم که وحدت واقعی در بین دانشگاه و حوزه وجود دارد.

وی در ادامه افزود: اکنون در اوج فعالیت‌های وحدت حوزه و دانشگاه قرار گرفته‌‌ایم که امید داریم این اتفاق مبارک روزبه‌روز گسترش پیدا کند، چراکه ما نیاز شدید به انجام فعالیت‌های فرهنگی داریم که لازمه‌ آن هماهنگی حوزه و دانشگاه با یک‌دیگر است.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بدون اطلاع قبلی در دانشگاه بناب حضور پیدا کردم، تاکید کرد:  در شهرستان تبریز نیز از دانشگاه‌ها و خوابگاه‌ها به صورت سرزده بازدید و نتیجه را طی گزارشی به مسئولان ذی‌ربط کشوری ارسال کرده‌ام.

امام جمعه تبریز با تشریح وضعیت دانشگاه‌های استان گفت: به لطف خداوند دانشگاه‌های ما امروزه در مسیر آرمان‌های انقلاب و امام و منویات مقام معظم رهبری قدم برداشته‌اند و ما باید به محیط‌های دانشگاهی اهمیت ویژه‌ای بدهیم.

آیت الله آل هاشم در ادامه‌با اشاره به اینکه نهم دی یکی از روزهای بزرگ و تاریخی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: طراحان اصلی فتنه بیگانگانی بودند که در خارج از کشور سکونت داشتند ولی عده‌ای در داخل نیز در این رابطه دشمن را همراهی کردند تا اینکه آن مسائل و مشکلات پیش آمد.

وی تاکید کرد: هرچقدر هم این فتنه لطماتی به کشور وارد کرد، ولی 9 دی دستاوردهای زیادی نیز به انقلاب و کشور داشت.

آیت الله آل هاشم، وحدت و صمیمیت مردم و هدایت‌های مقام معظم رهبری را عامل اصلی شکست فتنه خواند و اذعان کرد: خیلی‌ها به حضور رهبر انقلاب آمدند و درخواست کردند که انتخابات را باطل اعلام کنند تا مشکلات به وجود آمده پایان یابد ‌این فقط بحث شخص نبود بلکه بحث انتخابات بود، اگر بنا بر این بود که انتخابات با هر اعتراضی به هم بخورد آن وقت در انتخاب‌های دیگر نیز همیشه به مشکل برخورد می‌کردیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی در پایان تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب با مدیریت‌ها و مردم این کشور نیز با اتحاد‌ خود توانستند آتش این فتنه را خاموش و آرامش را به کشور بازگردانند.

رئیس دانشگاه بناب، دکتر کریم عباسیان ضمن عرض خیر مقدم به نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و هیات همراه؛ حضور بدون تشریفات در بین دانشجویان دانشگاه توسط حضرت آیت الله آل هاشم را یک رویداد بزرگ قلمداد کرد و گفت: حضور پرخیر و برکت نماینده ولی فقیه استان آذربایجانشرقی که خود ایشان بعنوان یک الگوی حوزه و دانشگاه می باشند، بدون اطلاع قبلی و تشریفات و حضور صمیمی ایشان در جمع دانشجویان دانشگاه بناب و صرف ناهار با دانشجویان دانشگاه بعنوان یک رویداد فرهنگ ساز می باشد و امیدواریم الگویی باشد برای مسئولین دانشگاه و سایر مسئولین عزیز و امیدواریم حضور ایشان در شهرستان بناب مایه ی خیر و برکت به دانشگاه و شهرستان بناب باشد.

گفتنی است نماز ظهر و عصر با حضور دانشگاهیان در حسینیه ولایت به امامت آیت الله آل هاشم اقامه گردید.
گزارش تصویری؛ 

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 10 دي 1396
  • ساعت 08
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 1051
نظرات شما
captcha refresh