Logo
تاریخ : دوشنبه 27 شهريور 1396
کد 872

نشست کارگروه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در دانشگاه بناب برگزار شد

این نشست به جهت برنامه ریزی و برگزاری هرچه بهتر بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سالن کنفرانس حوزه ریاست برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ نشست کارگروه بزرگداشت هفته دفاع مقدس صبح روز یکشنبه 27 شهریور ماه با حضور رئیس دانشگاه بناب، فرمانده بسیج دانشجویی شهرستان، مسئول بسیج اساتید شهرستان، معاون دفتر نهاد رهبری دانشگاه، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، مدیر روابط عمومی دانشگاه و جمعی از کارکنان ایثارگر دانشگاه بناب در سالن کنفرانس دفتر ریاست برگزار شد.
دکتر کریم عباسیان رئیس دانشگاه بناب در ابتدا ضمن تبریک ایام گفت: نعمت آسایش، آرامش و امنیت امروز کشور عزیزمان، مرهون رشادت های افرادی است که خالصانه در دفاع از ارزش های اسلامی و آرمان های اصیل انقلابی جانفشانی کرند؛ پس کمترین کار ما برای ادامه دادن راه شهدا، تلاش برای خدمت به جامعه علمی کشور بعنوان یک دین و وظیفه اخلاقی، عرفی و دینی است.
دکترعباسیان ادامه داد، رزمندگان عزیز کشورمان طی هشت سال تمام هستی خود را در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی، عزت و شرف، در طبق اخلاص گذاشتند و در سایه رهبری مدبرانه بنیانگذار جمهوری اسلامی امام عظیم‌الشأن حماسه‌ای ماندگار را خلق کردند که جهانیان را به تحیر و تحسین واداشت.
وی ادامه داد: کشور ایران هم اکنون در نا آرام ترین منطقه جهان بعنوان آرام ترین کشور جهان است؛ اینها همه در سایه رهبری دیدبان تیزبین انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله) و جانفشانی و ایثار مدافعان عزیز حرم در جبهه مقاومت است.
رئیس دانشگاه بناب ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس به ویژه شهدای شهرستان بناب، این هفته را متعلق به خانواده‌های شهدا و ایثارگران دانست و افزود: برای مقام و منزلت شهدا و ایثارگران هر میزان وقت بگذاریم باز هم کم خواهد بود و این رویداد عظیم نباید فقط به یک هفته خلاصه شود و باید در طول سال ادامه دار باشد و خط و مشی شهدا و فرهنگ ناب ایثارگری در مراکز علمی به دانشگاهیان و بالاخص فرزندان این مرز و بوم که به تحصیل می پردازند گفته شود و با برنامه‌ریزی دقیق و مدون جوانان را با شیوه‌ها و خطرات شبیخون فرهنگی دشمن آشنا کرده و اجازه داده نشود که دشمنان به اعتقادات و باورهای دینی نسل جوان رسوخ نمایند و از این طریق به نظام ضربه وارد کنند.
در ادامه سرهنگ الهدوستی، فرمانده بسیج دانشجویی شهرستان بناب، ضمن تشکر از میزبانی دانشگاه بناب، با اشاره به اهمیت بزرگداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس به عنوان یک تجربه گرانبها که موجب اقتدار ملت ایران و شکست استکبار جهانی و بیداری مسلمانان منطقه شده است.
وی ادامه داد؛ اصلی ترین هدف گرامیداشت هفته دفاع مقدس شناساندن فرهنگ ایثار و شهادت به دانشجویان و دانشگاهیان عزیز می باشد که این چنین برنامه هایی تاثیر مطلوبی را در بر دارد، چرا که دانشگاهیان عزیز بالاخص اساتید و دانشجویان نقش ارزنده‌ای در دوران دفاع مقدس و پیروزی در جنگ داشتند.
گفتنی است، در این نشست مباحثی نظیر برگزاری همایش بزرگداشت هفته دفاع مقدس، فضاسازی و برگزاری نمایشگاه کتاب و نرم افزار با موضوع هفته دفاع مقدس، حجاب و عفاف، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی و شعر خوانی، دیدار با خانواده های معظم شهدا جانبازان و ایثارگران مورد بررسی قرار گرفت.
پایان خبر
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 27 شهريور 1396
  • ساعت 13
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 483
نظرات شما
captcha refresh