Logo
تاریخ : پنجشنبه 14 ارديبهشت 1396
کد 834

جشن روز معلم در دانشگاه بناب برگزار شد

دکتر عباسیان در جمع اساتید دانشگاه بناب: اساتید باید به دانشجویان اندیشیدن را یاد دهند / دانشگاه ها و مراکز علمی باید دردی از جامعه را رفع کنند
مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان سنگر علم و دانش مخصوصاً استاد شهید مطهری و تجلیل از اساتید دانشگاه در سالن کنفرانس دفتر ریاست دانشگاه بناب برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ دکتر کریم عباسیان، سرپرست دانشگاه بناب در این مراسم که جمع کثیری از اعضای هیات علمی و اساتید مدعو حضور داشتند، آغاز هفته معلم که یاد آور شهادت اساتید والامقامی همچون دکتر ابولحسن خانعلی و استاد مطهری می باشد را گرامیداشت و همچنین شهادت جمعی از هموطنان عزیز مرزدار که در اقدامی تروریستی به دست اشرار مسلح در مناطق مرزی به شهادت رسیدند را تسلیت گفت.
وی در ادامه یاد و خاطره شهدای انقلاب، امام شهدا، شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای هسته ای و شهدای جبهه مقاومت را گرامی داشت و آرزوی طول عمر به دیدبان تیز بین انقلاب حضرت امام خامنه ای(مدظله)، که همواره با رهنمودهایشان کشتی بزرگ انقلاب را هدایت کرده است.
دکتر عباسیان در ادامه ضمن اشاره به نقش استاد در جامعه گفت: اساتید انسان سازان نسل آینده هستند، چرا که حضرت امام (ره) می فرمایند: "معلمی همچون نقش انبیاست برای مردم"؛ چرا که در قرآن کریم نیزآمده است: هُوَ الَّذي بَعَثَ فِي الأُمِّيّينَ رَسولًا مِنهُم يَتلو عَلَيهِم آياتِهِ وَيُزَكّيهِم وَيُعَلِّمُهُمُ الكِتابَ وَالحِكمَةَ وَإِن كانوا مِن قَبلُ لَفي ضَلالٍ مُبينٍ  "او کسی است که در میان جمعیت درس نخوانده رسولی از خودشان برانگیخت که آیاتش را بر آنها می‌خواند و آنها را تزکیه می‌کند و به آنان کتاب (قرآن) و حکمت می‌آموزد هر چند پیش از آن در گمراهی آشکاری بودند پس این نتیجه را میگیریم که معلم بشریت، پس از خداوند متعال حضرت محمد (ع) بوده است.
سرپرست دانشگاه بناب در ادامه به نقش اساتید در جامعه اشاره ای کرد و گفت: اساتید باید به دانشجویان اندیشیدن را یاد دهند تا دانشجو همیشه پرسشگر باشد، چرا که استاد مطهری می فرماید: "من ستایشگر معلمی هستم که اندیشیدن را به من بیاموزد نه اندیشه ها را"؛ و این روحیه اندیشیدن و پرسشگری در بین دانشجویان دانشگاه بناب که اغلب در رشته های فنی و مهندسی تحصیل می کنند موجب پیشرفت دانشگاه خواهد شد.
دکتر عباسیان خطاب به اساتید دانشگاه گفت: تلاش شما عزیزان گشودن درهای علم و معرفت برای جوانان در حوزه های فرهنگی، علمی و فناوری است، تا جامعه و نظام برای رسیدن به اهداف بلند مدت خود به سرمایه نیروی انسانی و متخصص و متعهد مجهز شود.
وی در ادامه تاکید کرد؛ با این همه ارزش معنوی، شرایط نا مطلوب زیست محیطی، بی کاری جوانان، مخصوصاً تحصیل کرده ها و نیاز جامعه به توسعه پایدار، نیاز تلاش های روز افزون و بیش از پیش دانشگاهیان عزیز را می طلبد.
دکتر عباسیان در پایان گفت: امروزه دانشگاه ها و مراکز علمی باید دردی از جامعه را رفع کنند و مخصوصاً نیروهای کارآفرین تربیت کند و دانشجویی که فارغ التحصیل می شود بتواند دردی از صنعت را رفع کند.
در پایان اساتید برتر و نمونه آموزشی دانشکده های فنی و مهندسی و علوم پایه دانشگاه بناب معرفی و تجلیل شدند و دکتر علی حاجی بدلی از گروه ریاضی بعنوان استاد برتر دانشگاه و جناب آقای دکتر افشار از گروه ریاضی بعنوان استاد برتر دانشکده علوم پایه و مهندس غلامعلی ایرانی، گروه کامپیوتر بعنوان استاد برتر دانشکده فنی و مهندسی تجلیل شدند و سرکار خانم دکتر رنجبر بعنوان استاد برتر دانشکده فنر و مهندسی انتخاب شد
بر اساس این گزارش بعد از مراسم تجلیل، بزم ناهار با حضور ریاست و هیات رئیسه و اساتید دانشگاه در سالن غذاخوری طرح تاک دانشگاه برگزار شد.
گفتنی است این مراسم به همت معاونت آموزشی و مدیریت روابط عمومی دانشگاه بناب برگزار شد.
پایان خبر / فتحی زاده
  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 14 ارديبهشت 1396
  • ساعت 08
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 1159
نظرات شما
captcha refresh