Logo
تاریخ : پنجشنبه 24 فروردين 1396
کد 831

در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه بناب مطرح شد/دانشگاه ها نیروهای موردنیاز بخش صنعت را تربیت کنند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در آیئین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه بناب گفت: دانشگاه ها نیروهای مورد نیاز بخش صنعت را تربیت کنند و باید ارتباط بین علم با صنعت افزایش یابد.
ضیاءالله اعزازی در آیین تودیع و معارفه رئیس دانشگاه بناب با اشاره به نام گذاری سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» گفت: نیاز مبرم مردم ما در بحث اشتغال است و کشور با مشکلات جدی در این حوزه روبرو است؛ لذا دانشگاه های ما مسئولیت و وظیفه سنگینی در این ارتباط برعهده دارند و آن ها باید بخش صنعت ما را از لحاظ نیروی انسانی متخصص و ماهر آموزش و تقویت کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه در سال ۹۵ مجلس و دولت شرمنده مردم عزیز ایران بودند، اظهار امیدواری کرد در سال ۹۶ با همراهی مجلس و دولت شاهد اقدامات مناسبی برای اشتغال جوانان و همچنین رفاه مردم باشیم.
ولی الله فرج اللهی فرماندار بناب نیز در این آیین با اشاره به ویژگی های شهرستان بناب در بخش های مختلف صنعت، کشاورزی و علمی گفت: این شهرستان بعد از تبریز رتبه اول تولید و صادرات را در استان آذربایجان شرقی به خود اختصاص داده است و از شهرهای پیشتاز استان در عرصه های مختلف است.
وی در ادامه افزود: در جریان سال ۹۵ بیش از ۴۲ هزار تن انواع محصولات بخصوص خشکبار از شهرستان بناب به خارج از کشور صادر و ۱۰۵ میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.
رئیس شورای تأمین شهرستان بناب در ادامه اذعان کرد: علیرغم محدودیت های منابع مالی دولت توجه خاصی به رشد علمی داشته است و دانشگاه بناب محصول تلاش شبانه روزی مسئولان و رؤسای پیشین این دانشگاه، نمایندگان ادوار مجلس و مسئولان محترم است.
فرماندار بناب در پایان خاطرنشان کرد: با حمایت و همکاری امام جمعه، نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، مسئولان شهرستان و مردم منطقه دانشگاه بناب به رشد و تعالی که در پیش گرفته است ادامه خواهد داد و هیچ توقفی در روند رو به رشد آن صورت نخواهد گرفت.
بر اساس این گزارش، در ادامه آیین تودیع و معارفه سرپرست جدید دانشگاه بناب دکتر کریم عباسیان در ابتدا گفت: دانشگاه بناب با حمایت های مسئولان و سخت کوشی همکاران و اهالی قدرشناس بناب به این مرحله رسیده است و با این وجود پتانسیل این شهرستان و این منطقه خیلی بالاتر از توسعه فعلی دانشگاه است.
دکتر عباسیان ادامه داد: امیدواریم با تلاش و همکاری مسئولان و مردم منطقه در آینده نزدیک این دانشگاه را به یک دانشگاه خاص و برند علمی و پژوهشی با کیفیت ستودنی مأموریت محور تبدیل کنیم.
وی از مسئولان وزارت علوم خواست این دانشگاه را نیز در طرح ملی احیای دریاچه ارومیه سهیم نمایند؛ چرا که دانشگاه بناب تنها ترین دانشگاه دولتی کشور است که به دریاچه ارومیه متصل می باشد و وجود صنایع مذکور از یک طرف و شهرت و اعتبار این شهر به تدین، فرهنگ و دانش و همچنین پشتکار از طرف دیگر شرایط لازم را مهیا کرده است.
سرپرست دانشگاه بناب در بخشی از سخنان خود گفت: در هیچ جای دنیا و کشور دانشگاه نقش مؤسسه کاریابی، صندوق مزایا و پاداش خدمت کارکنان را ایفا نمی کند؛ ساختار استاندارد منابع انسانی دانشگاه با شاخص هایی از جمله نسبت تعداد استاد به تعداد دانشجو و نسبت تعداد کارمند به تعداد استاد تعریف می شود که متأسفانه تاکنون همانند دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب در این دانشگاه نیز رعایت نکرده ایم، لذا برای رسیدن به اهداف مورد نظر باید استانداردها رعایت و دیدگاه ها اصلاح شوند.
دکترعباسیان در ادامه تصریح کرد: برای ایجاد بستر مناسب فرهنگی و محیط سالم دانشجویی و ترغیب دانشجویان به طرح های فوق برنامه، فرهنگی و ورزشی و ایجاد ارتباط و همکاری با مراکز و نهادهای فرهنگی و انقلابی اهتمام ویژه خواهیم کرد.
گفتنی است، دکتر مجتبی عباسیان ریاست سابق دانشگاه بناب نیز در ابتدای مراسم گزارشی از عملکرد سه ساله خود را در بخش های مختلف تشریح کرد.
پایان خبر/
گزارش تصویری؛ 


سخنرانی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه بناب 
سخنرانی رئیس پیشین دانشگاه بناب، جناب دکتر مجتبی عباسیان

سخنرانی سرپرست جدید دانشگاه بناب؛ جناب دکتر کریم عباسیان

سخنرانی نماینده شهرستان بناب، حاج ضیاء اله اعزازی 












 








سخنرانی فرماندار شهرستان بناب؛ مهندس ولی اله فرج الهی



سخنرانی معاون حقوقی و پارلمانی وزارت علوم، جناب دکتر روشن 



آئین تودیع و معارفه


  • نوشته شده
  • در پنجشنبه 24 فروردين 1396
  • ساعت 15
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 776
نظرات شما
captcha refresh