Logo
تاریخ : شنبه 20 شهريور 1395
کد 791

نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی منطقه 3 کشور در دانشگاه بناب برگزار شد

این نشست در سالن کنفرانس حوزه ریاست با حضور مدیران فرهنگی و اجتماعی منطقه 3 کشور و نمایندگان وزارتی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ مدیران فرهنگی و اجتماعی منطقه ۳ کشور در سفر یک روزه به شهرستان بناب بعد از شرکت در نشست مدیران فرهنگی که به میزبانی دانشگاه بناب برگزار شده بود، از حوزه علمیه حضرت ولی عصر (عج) بازدید و با آیت الله باقری بنابی دیدار و گفتگو کردند .

این نشست ظهر روز چهارشنبه، با حضور مدیران فرهنگی و اجتماعی منطقه 3 کشوردر سالن کنفرانس حوزه ریاست برگزار شد.

دکتر مجتبی عباسیان، رئیس دانشگاه بناب در ابتدای نشست ضمن خیر مقدم به مدیران فرهنگی در شهر حوزه و دانشگاه بناب، یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای علم و فناوری و مخصوصاً شهدای هسته ای، شهدای مدافع حرم و امام شهدا را گرامی داشت و سلام و درود فرستاد بر پیشگاه دیدبان تیزبین انقلاب مقام عظمای ولایت، حضرت امام خامنه ای که این آرامش ایران اسلامی در نا آرام ترین منطقه جهان در سایه تدابیر ایشان شکل گرفته است.

دکتر عباسیان در ادامه ضمن ابراز خوشحالی از میزبانی دانشگاه بناب از متولیان فرهنگی دانشگاههای منطقه 3 کشور گفت: از متولیان محترم این نشست؛ معاونت محترم فرهنگی و اجتماعی، مدیر محترم فرهنگی، همکاران محترم وزارتی، تشکر می کنیم که شهرستان بناب و دانشگاه بناب را قابل این نشست دانستند و این رویداد را به فال نیک می گیریم و امیدواریم که مدیران محترم خاطره ای خوش از شهرستان بناب داشته باشند.

وی در ادامه اشاره ای به موفقیتهای دانشگاه در المپیاد های علمی و فرهنگی کرد و گفت: سال گذشته بیستمین سال تاسیس دانشگاه بناب را جشن گرفتیم و خوشحالیم که دانشگاه بناب بعنوان یک دانشگاه جوان و پویا دوشادوش دانشگاههای بزرگ منطقه در رقابتهای علمی، فرهنگی و ورزشی به فعالیت می پردازد و موفقیت دانشجویان در بیست و یکمین المپیاد علمی کشور، کسب مدال نقره و برنز در سیزدهمین المپیاد فرهنگی و ورزشی کشور و همچنین کسب مدال برنز چهلمین دوره مسابقات ریاضی کشور برگی است زرین در تقویم علمی، فرهنگی و رزشی دانشگاه بناب.

رئیس دانشگاه بناب در ادامه با اشاره به تاریخچه دانشگاه بناب گفت: در حال حاضر دانشگاه بناب دارای 3 دانشکده؛ دانشکده علوم پایه، دانشکده فنی و مهندسی و دانشکده هنر و معماری با 60 نفرهیات علمی و 3 هزار دانشجو در حال فعالیت می باشد و سند چشم انداز 5 ساله دانشگاه بناب پیش بینی 6 دانشکده و تعداد دانشجوی 5 الی 6 هزار نفر شده است.

وی در ادامه مهمترین خواسته مقام عالی وزارت را در سال 95 دین گرایی و ترویج فرهنگ دینی بین دانشجویان نام برد و گفت: دین گرایی و ترویج فرهنگ دینی بین دانشجویان یکی از اساسی ترین خواسته های مقام عالی وزارت علوم می باشد که قطعاً اگر در دانشگاهها نهادینه شود، بسیاری از مشکلات را نخواهیم داشت.

دکتر عباسیان در ادامه اشاره ای به برگزاری کرسی های آزاد اندیشی  دانشگاه کرد و گفت: کرسی های آزاد اندیشی و نظزیه پردازی یکی از تاکیدات مقام عظمای ولایت می باشد که خوشبختانه دانشگاه بناب در حوزه کرسی های آزاد اندیشی و بحث حجاب و عفاف در دانشگاه و شهرستان بسیار موفق عمل کرده است و اخیراً نیز از طرف فرمانداری  شهرستان بعنوان نهاد برتر در حوزه حجاب و عفاف تجلیل شد.

وی در پایان ضمن تشکر از معاونت فرهنگی دانشگاه گفت: معاونت فرهنگی دانشگاه کارهای اساسی  و بنیادی در حوزه فرهنگی و اجتماعی  انجام داده است  و در قالب کتابچه تنظیم شده است که شایسته تقدیر و تشکر است.

گفتنی است، آسیب شناسی فعالیتهای فرهنگی و بررسی راهکارهای اثر بخشدر خصوص جهت دهی صحیح به فعالیتهای قومی در مسیر اهداف نظام و برپایی کارگاه‌ آموزشی راهکارهای عملی اقتصاد مقاومتی، و همچنین در راستای وحدت دو نهاد موثر حوزه و دانشگاه ،بازدید از حوزه علمیه شهرستان و دیدار با تولیت حوزه علمیه حضرت ولیعصر(عج) آیت‌الله شیخ عبدالمجید باقری بنابی از دیگر برنامه‌های این نشست بود .


گزارش تصویری؛ 








  • نوشته شده
  • در شنبه 20 شهريور 1395
  • ساعت 12
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 1039
نظرات شما
captcha refresh