Logo
تاریخ : جمعه 22 مرداد 1395
کد 780

آئین تجلیل از خبرنگاران در دانشگاه بناب برگزار شد

مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه های گروهی در دانشگاه بناب برگزار شد.

همزمان با سالروز خبرنگار، مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه های گروهی با حضور دکتر عباسیان، رئیس دانشگاه بناب و اعضای هیات رئیسه در سالن کنفرانس حوزه ریاست برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب، دکتر عباسیان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک این روز به خبرنگاران حاضر در نشست گفت: شهادت خبرنگار شهید محمود صارمی به همراه دیپلماتهای ایرانی در 17 مرداد سال 1377 توسط عوامل طالبان، بعنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است، حرفه خبرنگاری حرفه‌ای سخت در کنار زیبایی‌های خاص خودش است؛گاهی در جامعه ما از سختی کار خبرنگاران سخن به میان می‌آید و هرکس در حد شناخت خود از این شغل پردردسر، پراسترس و پرتنش و نیز شغلی که گاهی با وجود سختی‌های کشنده‌اش شور و شیرینی را نیز به همراه دارد، سخن می‌گوید، ولی تا زمانی که افراد در این جایگاه قرار نگیرند و با سختی‌های آن دست و پنجه نرم نکنند کسی این شغل پرمشغله، سخت و کم درآمد را لمس نمی‌کند.

رئیس دانشگاه بناب با مفید ارزیابی کردن ارتباط اصحاب رسانه با دانشگاه بناب گفت: خبرنگاران و اصحاب رسانه همواره حامی ما بوده اند و همیشه با تیزبینی نقاط ضعف دانشگاه را به ما گوشزد کرده اند.

دکتر عباسیان یکی از رسالت های مهم رسانه را دریافت اطلاعات صحیح از مبادی آن معرفی کرد و افزود: بدون تحقیق و کنکاش و ارزیابی صحت و سقم خبر نباید بر انتشار آن مبادرت کرد چون انتشار اطلاعات غلط باعث صدمات جبران ناپذیری می شود، خبرنگار آئینه تمام نمای یک جامعه است، خبرنگاران عزیز با قلمشان با تباهی و دروغ مبارزه می کنند و بدون هیچ چشم داشتی بصورت شفاف اطلاع رسانی می کنند.

رئیس دانشگاه بناب در ادامه از مسئولین محترم شهر بابت حمایت از وی و دانشگاه بناب در طول دو و نیم سال تصدی ریاستش تشکر کرد و گفت: من از خبرنگاران و اصحاب رسانه شهرستان و همچنین امام جمعه محترم شهرستان و نمایندگان ادوار مختلف، اعضای محترم هیات رئیسه دانشگاه، مسئول محترم دفتر نهاد رهبری، اساتید و کارکنان دانشگاه سپاسگزارم که همواره حامی وی بوده اند و در آبادانی دانشگاه سهم ویژه ای داشته اند و باعث شده اند که جوی صمیمی در دانشگاه حاکم شود و این جو باعث پویایی دانشگاه در تمام عرصه ها شده است.

وی سطح علمی و پژوهشی دانشگاه را خوب ارزیابی کرد و گفت: دانشگاه بناب در حال حاظر در رشته مهندسی فتونیک و مهندسی مکانیک به طبع بهره گیری از اساتید خوب جزو دانشگاههای بنام کشور است و  ادعای ما این است که دانشگاه بناب در چند سال آینده بخاطر اساتید جوان و پویا، کارکنان فعال و دانشجویان علمی بعنوان قطب علمی جنوب آذربایجان شناخته خواهد شد.

رئیس دانشگاه بناب اظهار کرد: در دانشگاه فعالیت های علمی، فرهنگی و ورزشی پیشرفت کرده است که نمونه بارز آن درخشش دانشجویان دانشگاه بناب در المپیاد علمی کشوری و همچنین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور که هم اکنون در مشهد در حال برگزاری است و تا الان دانشجویان دانشگاه بناب 2 مدال را کسب کرده اند.

دکتر عباسیان در پایان از اصحاب رسانه و خبرنگاران عزیزتشکر کرد و گفت: درهای دانشگاه بناب همیشه به روی خبرنگاران و اصحاب رسانه باز می باشد و حتی در هیات رئیسه روزی را بعنوان "روز درهای باز" تصویب شده است که با همکاری روابط عمومی دانشگاه در این روز درب دانشگاه به همشهریان عزیز برای بازدید از کارگاهها، کلاسها و... باز خواهد بود.

در ادامه معاون اداری و مالی دانشگاه روز خبرنگار را به اصحاب رسانه و خبرنگاران شهر تبریک گفت و ادامه داد: امیدواریم تیزبینی خبرنگاران به پویایی و پیشرفت شهرمان منجر شود.

دکتر خجسته نژند در ادامه به ارائه گزارش عملکرد حوزه معاونت اداری، مالی و پشتیبانی پرداخت و گفت: در نشست خبری قبلی یکی از خبرنگاران عزیز پیگیر سردرب دانشگاه بودند که خوشبختانه اعلام می کنم سردرب دانشگاه در سال جاری افتتاح خواهد شد و با توجه به اینکه المانهایی از پل پنج چشمه و مساجد تاریخی شهرستان استفاده شده است این سردرب به یکی از نماد های استان تبدیل خواهد شد و در ورودی شهر خود نمایی خواهد کرد.

وی در ادامه به پروژه بزرگ سایت جدید 40 هکتاری دانشگاه اشاره ای کرد و گفت: ساختمان 4000 متری کلاسها و 2000 متری کتابخانه مرکزی دانشگاه هم اکنون در سایت جدید 40 هکتاری در حال ساخت می باشد و همچنین پروژه حصار کشی و دیوار کشی سایت جدید نیز در حال اتمام می باشد و محوطه سازی 10 هکتار اول سایت جدید پس ازتکمیل نقشه های نهایی اجرایی سیویل و برگزاری مناقصه شروع خواهد شد.

خجسته نژند در پایان به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر پروژه های مسجد و مجمتع ورزشی دانشگاه گفت: دو پروژه مسجد و مجتمع ورزشی دانشگاه نیز در ماههای آتی شروع خواهد شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ضمن تبریک به مناسبت روز خبرنگار، خبرنگاری را جزو سخت ترین و پر استرس ترین شغل های دنیا دانست و گفت: خبرنگاري شغلي است به ظاهر لذت بخش و شيرين، اما در باطن انبوهي از رنج ها و مشکلات طاقت فرسا را به همراه دارد.

دکتر مهتدی در ادامه به ارائه گزارش عملکرد حوزه فرهنگی و اجتماعی دانشگاه پرداخت و ادامه داد: در سال آتی نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی منطقه 3 کشور به میزبانی دانشگاه بناب برگزار خواهد شد.

گفتنی است پس از پایان سخنان ریاست و هیات رئیسه دانشگاه بناب، مراسم تجلیل از خبرنگاران با اهدای لوح تقدیر و هدایایی، برگزار شد؛ سپس خبرنگاران با همراهی رئیس و اعضای هیات رئیسه از پروژه های عمرانی دانشگاه بازدید کردند.

پایان خبر
گزارش تصویری؛ 




  • نوشته شده
  • در جمعه 22 مرداد 1395
  • ساعت 13
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 1402
نظرات شما
captcha refresh