Logo
تاریخ : چهارشنبه 6 خرداد 1394
کد 574

وزیر علوم بر جایگاه ویژه روابط عمومی در برنامه راهبردی دانشگاهها تاکید کرد.

..

نشست مدیران روابط عمومی دانشگاههای کشور در وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب،‌ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در جمع مدیران روابط عمومی دانشگاههای کشور با اشاره به تدوین برنامه راهبردی دانشگاههای کشور گفت : این برنامه ها باید دارای پیوست فرهنگی بوده و به جایگاه روابط عمومی نگاه ویژه ای داشته باشند .

دکتر محمد فرهادی اظهار داشت : اطلاع رسانی صحیح و بموقع ، تعامل مثبت با رسانه ها و پاسخگویی به افکار عمومی از ارکان اساسی فعالیت روابط عمومی دانشگاههاست .

وی با اشاره به نقش دانشگاهها به عنوان مهمترین نهاد تربیت کننده نیروی انسانی متخصص و متعهد برای بخشهای دولتی و خصوصی گفت : رسالت بخش روابط عمومی این است که  دستاوردهای مهم علم و فناوری مراکز آموزشی و پژوهشی  را به زبانی ساده به اطلاع افکار عمومی برساند .

قائم مقام وزیر علوم  در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاریهای علمی و بین المللی وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه فعالیت روابط عمومی ها در حوزه قدرت نرم و نفوذ به افکار عمومی ملی و فراملی است بر بر نقش ویژه روابط عمومی دانشگاهها درتحقق دیپلماسی علمی تاکید کرد .

دکتر حسین سالار آملی در جمع مدیران روابط عمومی های دانشگاههای سراسر کشور اظهار داشت : در دو سال اخیر توجه به دیپلماسی علمی ،افزایش همکاری های علمی با دانشگاها و مراکز علمی و پژوهشی  معتبر جهان ، صادرات کالاها و خدمات دانش بنیان رشد مطلوبی داشته است و ما شاهد افزایش رفت و آمدهای هیئت های دانشگاهی خارجی و  انعقاد قراردادهای متعدد بین المللی بین دانشگاهی بوده ایم .

وی افزود : تعامل با دانشگاههای معتبر دنیا در نقاط مختلف در دستور کار وزارت علوم قرار دارد ولی کشورهای آلمان و چین برای تبادل دانش و تکنولوژی و کشورهای همسایه مانند آذربایجان ، افغانستان ، عراق و تاجیکستان برای همکاریهای آموزشی و دانشجویی در اولویت قرار دارند .

 قائم مقام وزیر علوم  در اموربین الملل با تاکید بر پتانسیل بالای دانشگاههای کشور و افزایش سرمایه اجتماعی کشور از مسیر همکاریهای بین المللی گفت : باید زمینه و بستر لازم  را برای استفاده بهینه دانشگاهها از شرایط پسا تحریم فراهم کنیم .

وی افزود : تولید محتوا و ارائه اطلاعات دانشگاهها به زبان های بین المللی  و ارائه تصویری درست از دستاوردهای علمی و فناوری کشور جمله کمک هایی است که روابط عمومی دانشگاهها می توانند در توسعه همکاریهای علمی دانشگاهها فراهم کنند .

در ادامه نشست دکتر محمدحسین امید معاون اداری، مالی و مدیریت منابع و قائم مقام ستاد خیّرین وزارت علوم تحقیقات و فناوری گفت: مديران روابط عمومي دانشگاه‌ها بايد در ترويج گفتمان خيرين و واقفين آموزش عالي نقش اساسي ايفا كنند .

دكتر اميد در نشست مديران روابط عمومي دانشگا‌ه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور كه در اين وزارتخانه تشكيل شد اظهار داشت: روابط عمومي در جايگاه پلي ميان دستگاه‌ها و مردم و همچنين پلي ميان مديران و مجموعه كاركنان شناخته شده است. رمز موفقيت دولت‌ها در دنيا روابط عمومي قوي است و در كشور ما و در مجموعه آموزش عالي كشور نيز اين امر صدق مي‌كند .

وي افزود: درخصوص موضوعاتي كه ممكن است حساسيت و حاشيه ايجاد شود، روابط عمومي بايد پيش دستي كرده و با اطلاع رساني به موقع از حاد شدن مسئله جلوگيري كند .

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با بيان اينكه هم اكنون در مجموعه آموزش عالي كشور بيش از 2 ميليون متر مربع پروژه نيمه كاره وجود دارد گفت: اتمام اين پروژه‌ها بيش از 15 سال زمان مي‌برد، مشروط به اينكه پروژه‌هاي جديد تعريف نشود و اين امر بيش از 3 هزار ميليارد تومان به نرخ امروز هزينه دارد و اين رقم در سال 95، حداقل 25% افزايش مي‌يابد .

دكتر اميد با بيان اينكه در زمان جنگ تحميلي و در ساير موقعيت‌هاي حساس نقش كمك مردم بسيار حائز اهميت بوده تصريح كرد: استفاده از ظرفيت‌هاي خيرين و واقفين راه علاج براي تكميل زيرساخت‌ها و پروژه‌هاي نيمه تمام است .

وي خاطرنشان كرد: خوشبختانه تعداد بنياد خيرين دانشگاهي از 5  به 50 بنياد افزايش يافته است و اگر دانشگاهي تا به حال موفق به ايجاد اين بنياد نشده، علت آن است كه دانشگاه در شناسايي خير موفق نبوده است و در اين زمينه مديران روابط عمومي مي‌توانند كمك كنند .

 رئيس ستاد خيرين آموزش عالي بر شناسايي خيرين، معتمدين استان‌ها و ارتباط مستمر آنان با مسئولان دانشگاه تأكيد كرد و گفت: در دو سال اخير يكي از كارهاي مطلوبي كه انجام شد اين بوده كه تعداد زيادي از خيرين آموزش عالي عضو هيئت امنا شدند .

قائم مقام ستاد خیّرین وزارت علوم همچنين از برگزاري اولين گردهمايي ملي خيرين آموزش عالي در 21 خردادماه سال جاري در جوار ملكوتي امام رضا(ع) خبر داد و افزود: در اين گردهمايي بنياد حاميان علم و فناوري رسما آغاز به كار خواهد كرد و اميد است اين جلسه نقطه عطفي در زمينه ارتباط خيرين با دانشگاه‌ها، موسسات و مسئولان آموزش عالي و همچنين شروعي براي حضور پررنگ خيرين در آموزش عالي باشد .

وي در خاتمه ابراز اميدواري كرد تا پايان سال 94 تعداد خيرين كه هم اكنون نزديك به 500 نفر هستند به حداقل 1000 نفر برسد و از اين ظرفيت در جهت پيشبرد اهداف علم و فناوري استفاده شود .





  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 6 خرداد 1394
  • ساعت 08
  • توسط مدير سايت روابط عمومی دانشگاه
  • تعداد بازدید 787
نظرات شما
captcha refresh