Logo
تاریخ : دوشنبه 15 دي 1393
کد 501

برگزاری نشست کمیته پژوهش و فناوری شهرستان در دانشگاه بناب

..

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب نشست کمیته پژوهش و فناوری شهرستان با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی و مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی و فرماندار بناب و جمعی از مسئولین و اساتید و مخترعین در سالن کنفرانس دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه بناب برگزار شد.

بر اساس این گزارش محمدتقی پاکزاد در نشست کمیته پژوهش و فناوری شهرستان بناب با بیان اینکه از تشکیل چنین جلساتی استقبال می‌کنیم؛ اظهار داشت: تلاش ما بر این است تا در راستای اجرای سیاست‌های دولت در امور چابک‌سازی دستگاه‌های
اداری سهم خودمان را به خوبی ایفا کنیم و در این زمینه قصد داریم به تقویت این حوزه کمک کنیم .
وی از وجود ظرفیت‌های بالا در امر پژوهش و فناوری در بناب خبر داد و افزود: از نگاه اقتصادی و فرهنگی جایگاه این شهرستان بسیار بالاست، از این رو انتظار می‌رود نسبت به تجاری‌سازی در حوزه علم و فناوری در این شهرستان پرداخت شود .
پاکزاد در ادامه برای توسعه امر پژوهش از دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی خواست جهت توسعه پژوهش و فناوری منتظر اعتبارات دولتی نباشند و خودشان می‌توانند آن را تأمین کنند .

دکتر علی جهانگیری مدیر کل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی گفت : مهمترین عامل کسب خودکفایی توسعه علمی و تحقیقاتی و تشویق مخترعین و پژوهشگران است.

وی با بیان اینکه طبق سند چشم انداز توسعه، ایران باید تا سال 1400 رتبه یک منطقه را داشته باشد افزود: برای رسیدن به  این هدف باید به توسعه علم و فناوری و اقتصاد دانش بنیان توجه شود 
فرماندار بناب نیز در ادامه این نشست با تأکید بر تجاری‌سازی اختراعات وتحقیقات گفت: در تلاشیم تا رابطه پژوهش و صنعت را افزایش دهیم.
ولی‌الله فرج اللهی افزود: شهرستان بناب ظرفیت لازم را برای تجاری‌سازی اختراعات دارا است.
وی اظهار امیدواری کرد: با همکاری آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها و صنایع بتوانیم اختراعات ثبت شده را تجاری‌سازی کنیم.

در ادامه این نشست اساتید و تعدادی از مخترعان در تشریح مسائل و مشکلات مرتبط با موضوعات طرح شده در نشست و بیان دیدگاه‌های خود به نبود کار گروه مشخص برای تعیین خط مشی‌های گسترش فرهنگ تحقیق و پژوهش، عدم شناخت کافی مردم در مورد اقتصاد دانش‌بنیان، لزوم برگزاری تورهای علمی برای گروه‌های مرجع جهت آشنایی با فناوری‌های جدید و مراکز دانش بنیان، عدم توجه به مخترعان و عدم حمایت از آنها و نبود محل مناسب برای انجام تحقیقات پرداختند .



  • نوشته شده
  • در دوشنبه 15 دي 1393
  • ساعت 11
  • توسط مدير سايت روابط عمومی دانشگاه
  • تعداد بازدید 1110
نظرات شما
captcha refresh