Logo
تاریخ : دوشنبه 13 مرداد 1393
کد 418

مراسم تجليل از خبرنگاران فرهیخته شهرستان بناب برگزار گردید

.

مراسم تجليل از خبرنگاران فرهیخته شهرستان بناب ظهر روز یکشنبه 12 مرداد و در آستانه سالروز شهادت محمود صارمي و روز خبرنگار با حضور دكتر عباسیان ریاست دانشگاه و هیات رئیسه دانشگاه و جمعي از خبرنگاران رسانه ها و اصحاب رسانه پس از قراعت قرآن کریم و سرود ملی در سالن کنفرانس دانشکده فنی و مهندسی برگزار شد.
در اين مراسم ابتدا دكتر عباسیان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای علم و فناوری و خبرنگار و همچنین امام شهدا بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و همچنین با اهدای سلام و درود به پیشگاه مقام عظمای ولایت، سکاندار کشتی انقلاب حضرت امام خامنه ای دامت برکاته، به خوش آمد گويي به مهمانان پرداختند و شکر گزاری نمودند خدای بزرگ را که توفیق خدمت گزاری در شهر و کشور عزیزمان را برای ایشان و تمام مسئولین محیا نموده است و مخصوصا وزیر محترم علوم جناب آقای دکتر فرجی دانا که که این فرصت خدمت گزاری را برایشان محیا نموده اند و همیشه و همه حال پیگیر امورات دانشگاه های نوپا منجمله دانشگاه بناب هستند و همیشه با مساعدت های خویش در راه ارتقا دانشگاه گام بر می دارند و اظهار امیدواری کردند که سفیر مناسبی برای دولت تدبیر و امید در شهر بناب باشند و با بکار بردن رویه اعتدال و تدبیر در امورات دانشگاه،  در راه افزایش امید در کشور و ایجاد آرامش در محیط علمی دانشگاه گام بردارند.
ایشان با اشاره به نامگذاري 17 مرداد بنام روز خبرنگار، یاد و خاطره شهید محمود صارمی خبرنگار شهید را گرامیداشتند و عنوان کردند که شاید از فرش به عرش حرکت نمودن شهید صارمی باعث گردید تا تلنگری بر جامعه فرهنگی شکل گیرد که توجه بیشتری به افرادی نمایند که در سرزمین "ن واقلم و ما یسطرون" حرکت می نمایند .

وي با بيان اینکه خبرنگار چشم بیدار، گوش شنوا و زبان گویای مردم است که خوب می بیند، خوب میشنود و خوب بیان می کند و چون آینه بدون اغماض واقعیت ها را بیان می کند، افزودند که شاید خودسانسوری آفت جامعه خبرنگاری باشد چون باعث خلع سلاح خبرنگار می شود و باعث می گردد از حالت عام به حالت خاص برسد، از کل به جزء حرکت می کند و بجای منفعت عام به منفعت خاص توجه می کند که خوشبختانه خبرنگاران شهر ما شاید جزء بهترین خبرنگاران کشور سربلندمان هستند که بدون کوچکترین امکانات بهترین کارایی را دارا هستند.
ایشان افزودند:آنگاه که اندیشه و تدبر با قلم بر تار و پود کاغذ گره زده میشود، روح و جان چشمه علم و معرفت، جاری میشود و همواره از آن خلاقیت و زیبایی، خردورزی و آگاهی بیرون می تراود و اینجا صدای پای کسی میرسد که با سحر و جادوی قلم و کاغذش همه را مسحور می سازد و او کسی نیست جز خبرنگار.
ایشان به بیان وظایف مسئولین در قبال خبرنگاران اشاره نمودند که ارتباط مستقیم و بدون واسطه با خبرنگاران و اصحاب رسانه از وظایف مسولین است که باید اهتمام ویژه ای به این امر صورت پذیرد. همچنین به مسئولیت خویش در دانشگاه بناب اشاره نمودند و بیان کردند که شاید یکی از مهمترین وظایف خود  دوری گزیدن از مسایل سیاسی و اهتمام به مسایل علمی باشد و اضافه کردند که اگر هر محیط علمی و دانشگاهی بتواند از مسایل حاشیه ای دوری گزیند و به وظایف اصلی خویش پرداخت نماید پویایی و شکوفایی در انتظار آن محیط علمی خواهد بود.
ریاست دانشگاه هر سه ماهه آمادگی خودا را جهت ارائه گزارش عملکرد دانشگاه بناب برای اصحاب رسانه اعلام کرد و همچنین فرمودند درب دفتر ریاست و سایر معاونت ها همیشه به روی خبرنگاران عزیز باز می باشد و در صورت بروز هرگونه شبهه ای دانشگاه پذیرای خبرنگاران عزیز می باشد .
دکتر مجتبی عباسیان افزودند که هیات ریسه و اعضای هیات علمی دانشگاه بناب در سدد ترسیم سند چشم انداز 4 ساله و در ادامه 10 ساله می باشند که ان شاالله بعد از ترسیم و تایید وزارت علوم عملیاتی گردد و مبدا و مقصد دانشگاه مشخص گردد و با تغییر ریاست دانشگاه پویایی دانشگاه دچار اختلال نگردد .
ایشان در ادامه به ارائه گزارش عملکرد 112 روزه در حوزه های اداری و مالی، آموزشی، فرهنگی و عمرانی پرداختند و در انتهای برنامه، ریاست محترم دانشگاه از زحمات شبانه روزی نماینده محترم شهرستان حاج آقا بنابی تشکر نمودندکه با پیگیری ها و تلاش های فراوان و با رایزنی های مختلف با وزارت علوم  و همچنین وزارت جهاد کشاورزی در صدد برطرف کردن مشکل زمین دانشگاه بناب هستند و همچنین افزودند بایستی سپاسگزار کسانی باشیم که برای عزت، آبرو و سربلندی بیش از پیش شهر عزیزمان گام بر می دارند. همچنین ایشان از امام جمعه محترم شهرستان قدردانی نمودندکه مثل یک پدر دلسوز همیشه و همه حال پشتیبان مراکز علمی و دانشگاهی شهرستان بناب هستند. همچنین  فرماندار محترم که نظر ویژه ای نسبت به دانشگاه بناب دارند سپاسگزاری کردند و در نهایت تقدیر و تشکر نمودند از تمامی رئسای سابق دانشگاه (دکتر کریم عباسیان، دکتر مهتدی، دکتر مراثی، دکتر حقیقت دوست) و همچنین مسئولین قبلی شهرستان بناب منجمله دکتر صدیقی که باعث ایجاد چنین دانشگاه پرافتخاری شده اند و باعث گردیده اند که در این فضا و در این زمان و مکان و در محیطی ارزشمند جوابگوی سئوالات خبرنگاران عزیز باشند.
در ادامه مراسم معاونت محترم اداری و مالی ، معاونت آموزشی و پژوهشی و معاونت دانشجویی به تشریح عملکرد خود پرداختند
مراسم تجلیل با پرسش و پاسخ خبرنگاران عزیز ادامه داشت و در پايان اين مراسم از خبرنگاران و اصحاب رسانه تجليل شد.
جناب آقای عباسقلی کاظم نژند «روزنامه نگار»، جناب آقای جاوید بنابیان «روزنامه نگار»، جناب آقای حبیب خانمحمدی «خبرنگار صدا و سیما»، جناب آقای داود پورملا اقدم «خبرنگار صدا و سیما در شهرستان بناب»، جناب آقای یوسف سلیمان سالم «مدیر مسئول خبرگزاری بناب نیوز»، جناب آقای شهرام سلیمانزاده «مدیر مسئول خبرگزاری انعکاس بناب»از حوزه هاي مختلف خبري لوح تقدير دريافت كردند.

 























 

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 13 مرداد 1393
  • ساعت 14
  • توسط روابط عمومی
  • تعداد بازدید 2499
نظرات شما
captcha refresh