Logo
تاریخ : يکشنبه 20 بهمن 1392
کد 340

مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر در دانشگاه بناب برگزار گردید

جشن سی و پنجمین بهار انقلاب در مورخ 19/11/92 در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه بناب برگزار گردید.
در ابتدای مراسم ریاست محترم دانشگاه بناب جناب آقای دکتر حقیقت دوست ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین جلسه، دهه مبارک فجر را خدمت ایشان تبریک گفتند و افزودند: این روزها روزهای خاطره انگیز و غرورآفرینی می باشد و جا دارد که از همه نقش آفرینان این انقلاب شکوهمند بخصوص امام راحل و شهدای انقلاب یادی کنیم و درود فرستیم بر روح بلند و ملکوتی ایشان.



ایشان در ادامه به بیاناتی از مقام معظم رهبری و معمار کبیر انقلاب اشاره کردند که فرموده اند:
«دهه فجر سرآغاز طلوع اسلام، خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران است»
«این قیام، قیام حق علیه باطل بود، قیام عبودیت بر طاغوت بود، قیام انسانیت بر توحّش بود. رمز پیروزی ما در این بود که نهضت ما جنبه معنوی و اسلامی داشت و این هدیه غیبی بود که خداوند به ما داد. این استقلالی که خدای تبارک و تعالی به ما داده و دست اجانب را کوتاه کرده، برای خاطر آن قدرت ایمان و وحدت کلمه بود»



دکتر حقیقت دوست نقش اساتید و دانشجویان را در این انقلاب و در طول این 35 سال بسیار مهم و بی بدیل عنوان کردند که با شور و شوق خود و با گفتن لبیک به امام خود در پیروزی این انقلاب نقش اساسی داشتند.
ریاست محترم دانشگاه بناب دهه فجر را همچنین فرصتی جهت بازنگری در آرمان های انقلاب بیان کردند تا بعد از 35 ببینیم که چقدر در تحقق این آرمان ها موفق بوده ایم و در کدام زوایا باید بیشتر تلاش کنیم.
ایشان در خاتمه برای تمامی جوانان و ملت بزرگ ایران آرزوی موفقیت کردند و افزودند: امیدوارم همچنان که ایران بزرگ اسلامی بعد از 35 سال سربلند است، ان شاءالله سالهای سال به همین منوال و سرفرازتر باشد.
در ادامه مسئول محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بناب جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا ابراهیم زاده ضمن تبریک ایام الله دهه فجر، رمز موفقیت انقلاب اسلامی را برجستگی پیشوای نهضت عنوان کردند.



ایشان در خصوص رمز پیروزی امام خمینی (ره) عنوان کردند:
عامل اول ارتباط با خدا بود. عامل دوم مردمی بودن امام بود. واقعیت این است که بعد از 35 سال که از پیروزی انقلاب سپری می شود، این انقلاب را خدا هدایت کرده است. چه در زمان انقلاب و چه در دوران هشت سال دفاع مقدس و بعد از آن در دوران سازندگی و دوران جنگ نرم واقعاً خدا هدایت و حمایت کرده است. دست خدا اگر ملموس هم نباشد محسوس است.
عامل سوم بین المللی و جهانی فکر کردن امام بود. بیداری اسلامی امروز نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران می باشد.
ایشان در خصوص دستاوردهای انقلاب اسلامی بعد از 35 سال به مطالبی اشاره داشته و افزودند:
در زمان قبل از انقلاب و اوایل انقلاب حدود صد هزار دانشجو در کل کشور داشتیم که یا با دربار در ارتباط بودند و یا از قشر مرفه جامعه بودند. امروزه انقلاب اسلامی به جایی رسیده که هیچ جوانی پیدا نمی شود که آرزوی ورود به دانشگاه را نتواند برای خود محقق کند. امروزه کشور ما در زمینه مقالات ISI، نانوتکنولوژی و در زمینه های پزشکی به رتبه های بالاتری دست پیدا کرده است و چند روز پیش هم پزشکان ما موفق به ساخت داروی ضد سرطان شدند. آمریکا هم می داند که اگر جلوی این کشور گرفته نشود در چند سال آینده تبدیل به یک ابرقدرت در دنیا خواهد شد. اوایل جنگ ایران حتی توانایی ساخت یک سیم خاردار معمولی را هم نداشت. اشتغال بانوان در جهموری اسلامی ایران محقق شده است و در انقلاب اسلامی شخصیت واقعی زن به وی اعطا شده است. امیدوارم مملکت ایران اسلامی به جایی برسد که از لحاظ علمی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به قله های بلند معرفت دست پیدا کنیم و دست بیگانگان را هرچه تمام تر و به طور کلی از مملکت خود کوتاه کنیم.
در ادامه مراسم پس از اجرای گروه موسیقی ملک و نیز گروه تئاتر، به نفرات برتر مسابقه برگزار شده در طول مراسم جوایزی به رسم یادبود اهدا گردید.











منبع خبر: روابط عمومی دانشگاه بناب

  • نوشته شده
  • در يکشنبه 20 بهمن 1392
  • ساعت 14
  • توسط A. Esmaeelzadeh
  • تعداد بازدید 1191
نظرات شما
captcha refresh