Logo
تاریخ : يکشنبه 1 دي 1392
کد 314

همایش بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه برگزار گردید

همایش بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه در مورخ 92/9/27 با حضور نایب رئیس محترم مجلس شورای اسلامی، نماینده محترم مردم بناب در مجلس شورای اسلامی و اساتید محترم حوزه و دانشگاه در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه بناب برگزار گردید.
در ابتدای مراسم، جناب آقای دکتر حقیقت دوست رئیس محترم دانشگاه بناب ضمن عرض سلام و خیرمقدم خدمت حضار محترم، اساتید گرامی و روحانیت معزز و به ویژه مهندس باهنر و نیز نماینده محبوب و پرتلاش شهرستان بناب و نیز رؤسای دانشگاه های آزاد و پیام نور، یاد و خاطره شهدای حوزه و دانشگاه را گرامی داشتند.



در ادامه مهندس باهنر به فرارسیدن اربعین شهادت حسینی اشاره داشتند و افزودند: ان شاءالله از جلسات تمسک و تعزیه های حسینی حداکثر بهره را برده باشیم.
ایشان در ادامه ضمن اشاره به سفر چند سال پیش شان به شهرستان بناب، بیشتر به مسائل روز جامعه پرداختند. وی افزود: بعضی بحث ها ممکن است در ظاهر پیچیده و بغرنج بناشند اما اگر کمی کنکاش و واکاوی کنیم می بینیم که درهرصورت علی رغم اینکه روزنه های امید برای آینده خیلی زیاد است ولی بعضاً با عدم دقت یا به هر دلیلی راه را درست نمی رویم. وی به جمله ای از دکتر شریعتی نیز اشاره داشتند که فرموده بودند: ما باید دو دعا کنیم؛ هم راه را درست برویم و هم درست راه برویم.
وی به حساس بودن مقطع زمانی کنونی تأکید کرد و افزود: مقام معظم رهبری وقتی در مورد بصیرت بحث می نمودند شاخص های بصیرت را دشمن شناسی، دوست شناسی و مهمترین عوامل آن را وقت شناسی عنوان کردند.
وی ادامه داد: امیدهای زیادی به عملکرد دولت یازدهم در چهار سال آینده و ان شاءالله شاید هشت سال آینده وجود دارد. بنده تقریباً 28 سال است که در مجلس ام و با تمام دولت های بعد از انقلاب به جز دولت موقت کار کرده ام. در طول این چند سال دولت ها کاملاً متفاوت بوده اند و عملکرد و نتیجه دولت ها تا عمق خانه های مردم نفوذ و اثر می کند. لذا مردم باید در انتخاب دولت ها درست تصمیم بگیرند. امروزه در دنیا حکومت ها برای ملت هایشان روی سه چهار شاخص غیر از شاخص امنیت و سلامت حساس هستند: شاخص رشد اقتصادی، نرخ بیکاری، سطح عمومی قیمت ها و شاخص توسعه انسانی و تقریباً در بسیاری از این شاخص ها مشکل داریم. جمع رکود و تورم در کشور ما بی سابقه است و هیچ دوره ای مجموع این دو شاخص اینقدر منفی نبوده است. اما برخی شاخص ها از جمله شاخص امنیت با توجه به جنایات سلفی ها و تکفیری ها و علاقه آنها به شیطنت در ایران، بسیار خوب است.
مهندس باهنر به گزارش 100 روزه دولت نیز اشاره داشته و عنوان کردند: گزارش گذشته را یکی دو دفعه بیشتر نمی توان ارائه کرد و نگاه ما باید به آینده باشد.



رئیس محترم جبهه پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: در فضای کسب و کار در سال گذشته 146 بودیم که امسال این عدد به 154 رسیده است. در مقابل در سال 57 بیش از 7 درصد نوزادها قبل از یکسالگی می مردند که امروزه این آمار به 1/8 درصد رسیده است که در آسیا اول هستیم. با همین گرانی قدرت خرید ما در رده 30 ام دنیا قرار دارد.
وی به تیم مذاکره کننده نیز اشاره ای کرد و افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری ما باید از تیم مذاکره کننده به همه توان حمایت کنیم و البته باید مواظبشان هم باشیم. در هفته گذشته آقای اوباما و کری حرف هایی زده اند که حتماً تأثیر منفی روی مذاکرات خواهد داشت ولی من احساس می کنم که این حرف ها بیشتر مصرف داخلی دارند ولی در عمل ما از این شوخی ها نداریم. فشار صهیونیست ها روی آنها خیلی زیاد است. ما هم در مجلس یک طرحی داریم که غنی سازی را به 60 درصد برسانیم. یک مقدار باید آنها ما را درک کنند و ما هم در مقابل باید آنها را درک کنیم. اصلاً به نفع آنها نیست که زیر توافق ژنو بزنند و من هنوز تحلیل ام این است که آنها به توافق خود عمل خواهند کرد. البته باید فرمایش آقا  را هم در ذهن داشته باشیم که به اینها نمی شود اعتماد کرد.
نایب رئیس محترم مجلس شورای اسلامی اقتدار ایران را در سطح بالایی خواند و افزود: با وجود نقدهایی که به حکومت سوریه داریم، ولی این بیداری اسلامی نبود و عملاً می خواستند سوریه را اشغال کنند و ما این را نمی تابیم. اقتدار ایران برخاسته از ایثار، صلابت، گذشت و پایداری مردم و انفس قدسی حضرت امام(ره) که به این مس ها خورد و همشان را طلا کرد و نیز تدابیر عمیق و دورنگری مقام معظم رهبری می باشد.
وی ادامه داد: اغراق نمی دانم اگر بگوییم در کشور ما تقریباً خانواده ای نیست که یکی دو تا کمتر بیشتر آدم بیکار نداشته باشد. من بی انصافی می دانم اگر شاخص های منفی کشور را بیش از 30 درصدش را گردن تحریم ها بیاندازیم. عدم تدبیر و عدم خردورزی و شجاعت های بی باکانه کم خردانه کار ما را مشکل کرده است. اگر تورم سال 91 را 40 درصد در نظر بگیریم، اقلاً 16، 17 درصدش مربوط به عدم تعادل بودجه عمومی دولت می باشد و ربطی به دولت احمدی نژاد و خاتمی و هاشمی ندارد. ما مملکت را گران اداره می کنیم. ما سال آینده برای بودجه سال 94 دیگر بودجه غیرعملیاتی از دولت نمی پذیریم.
وی به نرخ تمام شده آموزش در مدارس غیرانتفاعی و دانشگاه آزاد اشاره داشت و آن را خیلی کمتر از مراکز دولتی عنوان کرد و نیز تعداد صندلی های خالی در مدارس غیرانتفاعی را بیش از 200 هزار صندلی ذکر کرد.
مهندس باهنر در مورد بحث هدفمندی یارانه ها گفت: دولت یازدهم هم عقل دارد و هم تدبیر و یک ذره باید شجاعتش را تقویت کند. ما به بحث هدفمندی یارانه ها خیلی امید داشتیم ولی این به آن سمتی که ما می خواستیم برویم نرفت. دولت می گوید هر ماه 700 تا 800 میلیارد تومان در پرداخت یارانه ها کم دارد. هر تصمیم اقتصادی بگیریم یک عده سود می کنند و یک عده ضرر. هدفمندی یارانه ها سه راه بیشتر ندارد: یا باید هزینه ها را کم کرد یا درآمدها را بالا برد و یا مثل گذشته از بانک مرکزی قرض کرد و تورم ایجاد کرد. دولت یک پیشنهاد داده و ان شاءالله یک لایحه ای می آورد تا یک تحولات اساسی در جریان یارانه های انرژی ایجاد شود.
وی ادامه داد: یک سری مسائل هم هست که اصلاً به اصطلاح رو نیست ولی اگر غفلت کنیم سه چهار سال دیگر بهمنی می شود و خیلی مشکلات ایجاد می کند، از جمله صندوق های بازنشستگی.
وی به مسکن مهر هم اشاره کرد و تصریح داشت: با وجود اینکه مسکن مهر برخی خانوارهایی که نسل اندر نسل سقف بالای سرشان نبود را خانه دار کرد ولی از رهگذر مسکن مهر 17 میلیون خانوار مجبورند 10 درصد تورم را تحمل کنند.
در ادامه نماینده محترم مردم بناب در مجلس شورای اسلامی، حاج شیخ رضا باقری بنابی ضمن عرض خیرمقدم خدمت مهندس باهنر، ریاست محترم جبهه پیروان خط امام و رهبری، روز وحدت حوزه و دانشگاه را گرامی داشتند. وی افزود: شاید انگیزه برای وحدت حوزه و دانشگاه وجود داشته باشد ولی در عمل شاهد آن نیستیم. این بحث مربوز به مسئولان هر دو نهاد می باشد و عزم جدی می خواهد و با یک دو جلسه نمادین در 27 آذر هر سال این امر محقق نمی شود.
در ادامه نمایندگانی از اساتید حوزه و دانشگاه سخنان و راهکارهایی در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه ارائه کردند.













منبع خبر: روابط عمومی دانشگاه بناب


  • نوشته شده
  • در يکشنبه 1 دي 1392
  • ساعت 10
  • توسط A. Esmaeelzadeh
  • تعداد بازدید 1031
نظرات شما
captcha refresh