Logo
تاریخ : شنبه 30 آذر 1392
کد 313

برگزاری مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه بناب

مراسم اختتامیه هفته پژوهش در مورخ 92/9/27 رأس ساعت 10/30 در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه برگزار گردید.
در ابتدای مراسم، ریاست محترم دانشگاه جناب آقای دکتر حقیقت دوست ضمن عرض خیرمقدم به حضار محترم، اساتید و دانشجویان، هفته پژوهش و فناوری و نیز سالروز وحدت حوزه و دانشگاه را تبریک گفتند. ایشان همچنین از معاونت آموزشی و پژوهشی، مدیر پژوهشی، اساتید و اعضاء محترم هیأت علمی که در این هفته با ارائه نتایج و دستاوردهای پژوهشی خود در دانشگاه موجب شکوفایی پژوهشی و علمی در دانشگاه شده اند تقدیر و تشکر نمودند.



ایشان در ادامه به اهمیت پژوهش تاکید کرده و آن را ابزاری برای حفظ و اعتلای اقتدار علمی، پژوهشی و حتی اقتدار سیاسی کشور عنوان کردند. ایشان افزودند: ما امروز به کسانی که سکان هدایت کشور را در دست دارند و در رأس آنها مقام معظم رهبری افتخار می کنیم که همواره در سخنان خود به علم و پژوهش تأکید می کنند و در ادامه به فرازی از فرمایشات ایشان در این خصوص اشاره داشتند.
دکتر حقیقت دوست به جلسه اخیر با ریاست محترم جمهوری نیز اشاره کرده و سخنان ایشان را مایه ایجاد امیدواری به علم و پژوهش در آینده کشور بیان کردند. ایشان تصرح کردند: ریاست محترم جمهوری پژوهش را علت و معلول آموزش دانستند و لذا ما باید در دانشگاه ها در کنار نگاهی که به آموزش دانشجو داریم، نگاه پژوهش محور هم به مطالب و دروس داشته باشیم. وی با بیان اینکه ایران هم اکنون رتبه 16 از لحاظ تولید علم را در دست دارد اظهار امیدواری کردند که با برنامه ریزی درست بتوانیم به رتبه اول تولید علم در منطقه برسیم.
وی ملزومات پژوهش را وجود بردباری، سعه صدر و خلاقیت عنوان کرده و افزودند: مهم تر از همه خلاقیت در سایه آزادی است که دیروز آقای دکتر روحانی نیز فرمودند باید پژوهشگر بتواند آزادانه تحقیق و پژوهش کند. من از طرف اساتید و اعضای محترم هیأت علمی از مسئولین امر می خواهم که در دانشگاه ها محیط امن را برای پژوهش فراهم کنند و در تأمین مالی محققین به خصوص دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی تصمیمات عاجلی گرفته شود. دانشگاه ها را باید افراد علمی اداره بکنند و تب و تاب جامعه را باید در دانشگاه ها کم کنیم.
رییس محترم دانشگاه بناب افزودند: در این دوسال که بنده در خدمت دوستان بودم همواره سعی کردیم که دانشگاه را از بعد علمی و پژوهشی افزایش بدهیم. در سال 90 بیش از 70 درصد اساتید دانشگاه مربی بودند. با اساتید مربی کمتر دانشگاهی می تواند نتیجه مطلوب بگیرد. ما در این دو سال بیش از 25 نفر استادیار جذب کرده ایم تا ان شاءالله بتوانیم شاخص های مربوطه را افزایش دهیم. ما باید ابتدا زیرساخت ها را ایجاد کنیم و بدون وجود زیرساخت لازم انتظار اینکه دانشگاه بناب بتواند پژوهش های قابل قبولی داشته باشد انتظار به جایی نخواهد بود. ایشان در آخر برای تمام مسئولین و اساتید دانشگاه آرزوی موفقیت و سربلندی کردند.
در ادامه معاون محترم آموزشی و پژوهشی جناب آقای دکتر پورصمد ضمن عرض خیرمقدم، هفته پژوهش را خدمت اساتید و دانشجویان تبریک گفتند. ایشان تاریخ زندگی بشر را در سه دوره متصور شدند. دوره اول که زور بازو آفریننده و نشانگر قدرت بود. دوره دوم که حجم مالکیت فرد نشانگر اقتدار فرد بود و سومین دوره که الآن ما در آن زندگی می کنیم دوره ای است که داشتن دانش بیشتر موجب داشتن بیشترین قدرت می باشد.
وی در ادامه افزود: خوشبختانه بعد از انقلاب اسلامی هم از لحاظ کمی هم از لحاظ کیفی در تولید علم رشد داشته ایم که امروزه ثمرات آن را می بینیم. هم اکنون بیش از چهار میلیون و چهارصد هزار دانشجو و بیش از شصت و هشت هزار نفر هیأت علمی در کشور داریم. ایشان همچنین به ایجاد دوره های دکتری در کشور اشاره داشتند که از زمان آقای هاشمی شروع شد و آن را از برکات انقلاب دانستند.



دکتر پورصمد عنوان کردند: سالانه بیش از 20 هزار مقاله ISI از ایران در سطح دنیا چاپ می شود. نرخ تولید علم کشورمان همواره رتبه اول را در اختیار داشته است. ولی هنوز در تبدیل علم به تکنولوژ ی و تجاری سازی آن مشکل داریم که امیدواریم این مشکلات نیز رفع شوند. وی به نوپا بودن دانشگاه بناب اشاره کرده و افزودند: محور عمده دانشگاه بناب، جذب هیأت علمی قوی بوده و همواره سعی داشتیم تا بهترین های کشور را جذب کنیم. نزدیک به 2 سال است که هیأت علمی مربی جذب نکرده ایم و درآینده شاهد نتایج آن خواهیم بود.
در ادامه جناب آقای دکتر نرج آبادی فام مدیر محترم پژوهشی دانشگاه ضمن تبریک هفته پژوهش به برگزاری مراسم هفته پژوهش از تاریخ 19 آذر تا به امروز اشاره داشتند و از تک تک  گروه های آموزشی که در برگزاری مراسم همکاری داشتند تقدیر و تشکر نمودند. ایشان در ادامه ضمن ارائه خلاصه ای از کارهای انجام شده در دانشگاه به سند چشم انداز حوزه پژوهش و فناوری دانشگاه بناب در راستای افق 1404 اشاره داشتند که در آن سعی شده تا دانشگاه بناب در آینده نزدیک در قله پژوهش و فناوری کشور باشد. وی کارهای انجام شده در دانشگاه بناب را در سایه حمایت های ریاست محترم دانشگاه و معاونت محترم آموزشی و پژوهشی و نیز تلاش کارکنان حوزه پژوهش بیان کردند.





در خاتمه مراسم ضمن پذیرایی از نفرات برتر پژوهشی دانشگاه و نیز نفر منتخب مسابقه پژوهشی با اهداء جوایزی تقدیر شد.
نفرات برتر پژوهشی از اساتید:
نفر چهارم: بصورت مشترک دکتر پورصمد و دکتر نرج آبادی فام
نفر سوم: دکتر بابک عبازاده
نفر دوم: دکتر سجاد هاشمی
نفر اول: دکتر حسین پیری

منبع خبر : روابط عمومی دانشگاه بناب

  • نوشته شده
  • در شنبه 30 آذر 1392
  • ساعت 01
  • توسط A. Esmaeelzadeh
  • تعداد بازدید 2291
نظرات شما
captcha refresh