Logo
تاریخ : چهارشنبه 13 آذر 1392
کد 300

برگزاری سی امین جلسه هیأت اجرایی جذب دانشگاه بناب در سال 92

سی امین جلسه هیأت اجرایی جذب دانشگاه بناب در سال 92 در مورخ 12/9/92 در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه برگزار گردید.
دکتر حقیقت دوست رئیس محترم دانشگاه و نیز رئیس هیأت اجرایی جذب،  جلسه را با تقدیر از تک تک اعضاء جلسه که با تمأنینه و اختصاص وقت کافی پرونده های ارجاعی از سوی مرکز جذب اعضاء هیأت علمی را بصورت دقیق بررسی می کنند، شروع نمودند.  ایشان در ادامه افزودند: از سال 1390 که هیأت جذب دانشگاه بناب شروع به فعالیت نموده، هر سال در 2 فراخوان شرکت کرده و هرساله بیش از 700، 800 نفر در فراخوان ثبت نام کرده اند که پرونده های ایشان با کمک مدیران محترم گروه ها و آموزشی بصورت کارشناسی شده بررسی گردیده و با توجه به فرم های ارزشیابی نمره ایشان مشخص گردیده و افراد با بالاترین نمره جهت انجام سایر مراحل به وزارت معرفی شده اند. لذا روند جذب دانشگاه بناب بصورت مشخص و روتین می باشد. همچنین وی به حضور ریاست محترم هیأت عالی جذب کشور جناب آقای دکتر کی نژاد اشاره نمودند که رضایت مندی ایشان از روند کار هیأت اجرایی جذب دانشگاه بناب را نشان از صحت انجام وظیفه هیأت جذب دانستند.



در ادامه، حضرت حجت الاسلام ابرهیم زاده مسئول محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در  دانشگاه بهترین شاخص برای تربیت نیروی انسانی را استاد متعهد و متخصص عنوان کرده و شاخص ها و معیارهای هیأت اجرایی جذب را بصورت تعهد، تخصص، نحوه تدریس و بیان مطالب و نیز در راستای نظام بودن بیان کردند و افزودند که در مورد آخر سعی شده تا بصورت فراجناحی عمل شود. ایشان بیان کردند: تا حالا سعی شده تا افراد جذب شده از دانشگاه های معتبر دولتی باشد و در شرایط مساوی افراد، اولویت با افراد بومی استان می باشد.
دکتر پورصمد معاون محترم آموزشی در ادامه، جلسات جذب دانشگاه را یکی از منظم ترین و شفاف ترین جذب دانشگاه های  کشور عنوان کرده و افزودند: جلسات جذب ما پشت دیوارهای شیشه ای که همه افراد و گروه ها متوجه و آگاه به مراحل و مسائل آن هستند، برگزار می گردد تا حتی اگر اشتباهی هم بوده باشد تذکر دهند. وی بررسی های انجام شده در هیأت جذب را براساس رزومه و مصاحبه بیان کردند که نظرات و تمایلات شخصی افراد به هیچ عنوان در آن دخیل نمی باشد، فلذا ایشان آینده دانشگاه را باتوجه با جذب افراد شایسته درخشان دانستند. دکتر پورصمد گفتند: ما باید طوری عمل کنیم تا  در قیامت بتوانیم پاسخگو باشیم که ان شاءالله چنین خواهد بود.



آقای دکتر حاجی بدلی در ادامه جلسه ضمن تأیید سخنان ارائه شده گفتند: اینکه دانشگاه های هم سطح دانشگاه بناب هیأت اجرایی جذب ندارند خود به خود وظیفه سنگینی بر دوش دانشگاه بناب خواهد بود. به گفته ایشان در دانشگاه نوپای بناب که در حال تکمیل کادر علمی خود می باشد، فعالیت های زیادی انجام گرفته و تأکید دانشگاه و هیأت اجرایی جذب بیشتر بر روی مسئله کیفیت بوده تا نام ها و شهرها و استان ها. وی مهمترین بحث در مسئله جذب را مقیم بودن افراد در بناب و صرف وقت کافی در مسئله آموزش و پژوهش عنوان کرده و همچنین راستی آزمایی افراد را بر اساس صداقت فرد بیان کردند. دکتر حاجی بدلی فعالیت هیأت اجرایی  جذب دانشگاه را بر اساس یک اشل مشخص بیان کردند که مسائل فامیلی و همشهری بودن در آن دخالت نداشته و آنالیز وضعیت و فعالیت هیأت اجرایی جذب را بهترین راه برای اثبات این مسئله عنوان کردند. وی همچنین به اضافه شدن مسئول محترم دفتر نهاد نمایندگی  مقام معظم رهبری اشاره کردند که  باعث شده که در بررسی هیچ یک از 2 بحث تعهد و تخصص نقصان نداشته باشیم.
در ادامه، مهندس کریم داداشی دبیر محترم هیأت اجرایی جذب دانشگاه به انعکاس موارد جذب و آمار مربوطه به مرکز جذب وزارت علوم اشاره داشتند و از رضایت کامل مرکز جذب از نحوه فعالیت هیأت اجرایی جذب دانشگاه خبر دادند. وی همچنین در ادامه مراحل جذب را بصورت ذیل تصریح کردند:
1-    شرکت در فراخوان جذب
2-    استعلام دانشگاه از منابع مختلف
3-    استعلامات به همراه سایر مدارک به مرکز جذب فرستاده می شود و نامه صلاحیت عمومی فرد به دانشگاه داده می شود.
4-    مدارک شخصی، تحصیلی و صلاحیت عمومی فرد در سایت سنباد بارگزاری می شود.
5-    از فرد جهت مصاحبه از طریق وزارت علوم دعوت می شود.
ایشان همچنین اعلام کردند که تنها تایید دانشگاه در بحث جذب ملاک نیست و وزارت علوم و مرکز عالی جذب نیز صلاحیت فرد را بررسی می کند.
در خاتمه، دکتر فلاحی مدیر محترم گروه فیزیک ضمن تأکید بر شفاف و سالم بودن فعالیت های مرکز جذب، معیار خودشان در امر جذب را هم بحث آموزش و هم بحث پژوهش عنوان کردند و در بحث پژوهش پیشنهاد کردند که به تعداد مقالات افراد نسبت به سن شان توجه شود.
جلسه جذب با انجام مصاحبه از متقاضیان دعوت شده رشته های فیزیک و عمران تا وقت نماز و اذان ادامه یافت.

منبع خبر: روابط عمومی دانشگاه بناب
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 13 آذر 1392
  • ساعت 16
  • توسط A. Esmaeelzadeh
  • تعداد بازدید 1175
نظرات شما
captcha refresh