Logo
تاریخ : دوشنبه 13 آبان 1392
کد 283

کرسی آزاداندیشی با حضور دکتر علاءالدین بروجردی در دانشگاه برگزار گردید

کرسی آزاداندیشی به مناسبت روز 13 آبان با عنوان "نرمش قهرمانانه، راستی­ آزمایی ادعاها و شناخت واقعی دشمن" با حضور رئیس محترم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، نماینده محترم مردم بناب در مجلس شورای اسلامی در دو نوبت صبح با حضور دانشجویان و بعدازظهر با حضور رؤسا و اساتید دانشگاه­های بناب برگزار گردید.

جلسه صبح، ساعت 12-9:30 در محل سالن آمفی تئاتر دانشگاه با حضور دانشجویان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه، ریاست محترم دانشگاه بناب، جناب آقای دکتر حقیقت­ دوست ضمن عرض خیرمقدم خدمت آقای دکتر بروجردی، حاج شیخ رضا باقری بنابی و تشکر از حضور دانشجویان، از تلاش و همت دانشگاه در برگزاری کرسی­ های آزاداندیشی خبر داد. وی به سخنان اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرده و استفاده از سخنان ایشان در تعیین خط مشی سیاسی را مهم تلقی کردند.

در ادامه، دکتر پورصمد معاون آموزشی و پژوهشی دانشگاه ضمن تشکر از حضور حاضرین جلسه به مناسبت روز 13 آبان و وقایع تاریخی این روز اشاره کردند. وی همچنین خلاصه­ای از زندگینامه دکتر بروجردی را جهت آشنایی دانشجویان بیان کردند.

در ادامه نشست، دکتر بروجردی ضمن ابراز خرسندی از حضور در دانشگاه بناب، به فرارسیدن ایام ماه محرم اشاره کرده و یادآور شدند: روز 13 آبان سالگرد سه رویداد مهم تاریخی 1-تبعید حضرت امام خمینی به ترکیه در سال 1343 2-کشتار دانش­آموزان در سال 1357 3- تسخیر لانه جاسوسی در سال 1358 می­ باشد.

وی ادامه داد: مردم ایران مردمی صلح­ جو هستند ولی آمریکا در طول تاریخ از طریق عملیات مستقیم نظامی گرفته تا ماجرای طبس، تحریک صدام، کودتاهای متعدد و برنامه­ریزی حمله علیه ایران، خوی جنگ­طلبانه و استکبارجویی خود را نشان داده است و همین کارنامه قطور آمریکا در مقابل ملت ایران است که منجر به شعار ملی مرگ بر آمریکا شده است.

رئیس محترم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: ما بر این نکته معتقدیم که غرور و عزت ایرانی باید در این مذاکرات حفظ شود و این ممکن نخواهد بود مگر اینکه در اوج عزت و سرافرازی ملت ایران با درخواست رسمی آمریکا برای مذاکره مواجه شویم، چراکه حفظ منافع ملی برای ما از هرچیزی مهم­تر است.

 گفتنی است: جلسه بعدازظهر ساعت 16-14 با حضور رؤسا و اساتید دانشگاه­های بناب در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست برگزار گردید.

منبع خبر: روابط عمومی دانشگاه





  • نوشته شده
  • در دوشنبه 13 آبان 1392
  • ساعت 11
  • توسط A. Esmaeelzadeh
  • تعداد بازدید 1145
نظرات شما
captcha refresh