Logo
تاریخ : يکشنبه 27 مرداد 1392
کد 234

جلسه مشترك مديران دانشگاه بناب با هيأت رئيسه دانشگاه

سياست هاي كلي نظام اداري ابلاغي مقام معظم رهبري

جلسه مشترك مديران دانشگاه بناب با هيأت رئيسه دانشگاه

به گزارش روابط عمومي دانشگاه امروز از ساعت 8 صبح جلسه مشترك هيأت رئيسه دانشگاه با مديران اجرايي آغاز و تا ساعت 12 ظهر ادامه پيدا كرد. ابتدا جلسه پس از قرائت آياتي چند از كلام ا... مجيد رياست محترم دانشگاه طي سخناني در خصوص وظايف و ماموريت هاي محوله مديران با استناد به آيين نامه حكومت و مديريت امام علي (ع) در عهدنامه مالك اشتر بيان كردند كه عهدنامه مالك اشتر يكي از مهمترين عهدنامه هاي موجود تا به امروز مي باشد كه در خصوص نحوه مديريت جامعه نگاشته شده است. ايشان با اشاره به آموزه والاي امام علي(ع) به كميل بن زياد كه فرمودند "ما من حركه الا وانت محتاج فيها الي معرفه" هيچ حركت و كاري نيست مگر آن كه در آن به شناختي نيازمندي.اظهار داشتند هر گونه ابهام و تاريكي در وظايف و ماموريت ها موجب اختلال در كارها ، رفتارها و برنامه ها مي شود، ايشان با مراجعه به فرموده امام علي (ع) ادامه دادند كه بي گمان آن كه نا دانسته كاري كند ، مانند كسي است كه به بيراهه رود.هرچه در آن راه پيش راند ، از مقصود خود دورتر ماند و آن كه از روي دانش كننده كار است، همچون رونده در راه آشكار است، پس نگرنده بايد بپايد كه پيش مي رود يا پس مي آيد.

لذا چنانچه مديريت بدون برنامه مدون و روشن كه در آن وظايف و ماموريت ها به خوبي تبيين شده باشد، حركت گردد، جز دوري از مقصد و تحميل هزينه هاي انساني و مالي و خرابكاري بهره اي حاصل نخواهد شد. ايشان ضمن اشاره به حديثي از پيامبر اكرم (ص) كه فرمود: "من عمل علي غير علم ، كان مايفسد اكثر مما يصلح " كسي كه بدون شناخت و دانش عمل كند ، خراب كردنش بيشتر از درست كردن اوست. وي همچنين ادامه دادند كه حضرت علي (ع) در عهد نامه مالك اشتر فرموده است كه چهار چيز نشانه به سر آمدن مديريت هاست: فروگذاشتن اصول و چسبيدن به فروع ، مقدم داشتن فرومايگان و عقب زدن مردمان با فضيلت ولايق .

ايشان ضمن توصيه به همكاران در خصوص عمل به فرمايشات حضرت علي (ع) در مديريت هاي خودشان، پرهيز از هرگونه حق كشي و تضييع حقوق كاركنان ، عمل به سيستم تشويق و تنبيه براي اصلاح دستگاهها مفيد و موثر دانستند. وي همچنين با قرائت كامل تمام بندهاي سياست هاي كلي نظام اداري ابلاغي مقام معظم رهبري (ارديبهشت 1389) و توضيح و بسط برخي از بندهاي آن ، همه همكارن را به پيروي از اين سياستها و مطالعه دقيق و تفكر روي آنها دعوت كردند.

در ادامه اعضاء هيأت رئيسه و مديران اجرايي با صحبت هاي خود در خصوص مسائل و موانع موجود در سر راه توسعه دانشگاه بناب به بحث و تبادل نظر پرداختند.


  • نوشته شده
  • در يکشنبه 27 مرداد 1392
  • ساعت 16
  • توسط روابط عمومی
  • تعداد بازدید 1253
نظرات شما
captcha refresh