در راستای تحقق اهداف آموزش هوشمند و ارتقای کیفی فرآیند یادگیری، برای نخستین بار پلتفرم آموزشی «اسکیلنتا» در کلاسهای درس دانشگاه بناب به کار گرفته شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛در راستای تحقق اهداف آموزش هوشمند و ارتقای کیفی فرآیند یادگیری، برای نخستین بار پلتفرم آموزشی «اسکیلنتا» در کلاسهای درس دانشگاه بناب به کار گرفته شد.
این پلتفرم آموزشی نوآورانه که به همت «انجمن علمی مهندسی برق» و با مشارکت جمعی از دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه طراحی و راهاندازی شده، با بهرهگیری از فلشکارتهای تعاملی، سیستم تلفظ خودکار و تمرینهای هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی، یادگیری مفاهیم تخصصی را برای دانشجویان تسهیل میکند.
در این برنامه آموزشی، دکتر محمد مفرح، استاد مشاور انجمن علمی مهندسی برق، یکی از اولین اساتیدی بودند که با استفاده از این پلتفرم و متد آموزشی نوین به تدریس پرداختند. دانشجویان حاضر در این کلاس با استفاده از ابزارهای تعاملی اسکیلنتا به مرور و تثبیت واژگان تخصصی رشته خود پرداختند و از قابلیتهای پیشرفته هوش مصنوعی این پلتفرم برای تولید و انجام تمرینهای شخصیسازی شده بهره بردند.
به گفته شرکتکنندگان، استفاده از این سامانه، تجربهای نو و مؤثر در عرصه آموزش دانشگاهی خلق کرده و منجر به افزایش چشمگیر تعامل دانشجویان با محتوای درسی شده است.
پروژه «اسکیلنتا» را میتوان نمادی از خلاقیت و نوآوری آموزشی و گامی بلند در راستای ورود دانشجویان به عرصه فناوریهای آموزشی در دانشگاه بناب دانست. بر اساس برنامهریزیهای انجامشده، گسترش محتوای این پلتفرم به سایر رشتههای تخصصی از جمله علوم انسانی و پزشکی در دستور کار قرار دارد.
گزارش تصویری:

