Logo
تاریخ : دوشنبه 28 خرداد 1403
کد 1705

دانشگاه های پر استناد دنیا

دانشگاه بناب در لیست دانشگاه های پراستناد برتر دنیا

به نقل از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، دانشگاه بناب در لیست دانشگاه های پراستناد برتر دنیا قرار گرفت.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ به نقل از مؤسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، دانشگاه بناب در بازه زمانی 2014-2024 در لیست دانشگاه های پراستناد برتر دنیا قرار گرفت. دکتر سید احمد فاضل‌زاده، رئیس موسسه (ISC) گفت: کشورهای ایالات متحده آمریکا و چین به ترتیب با تعداد 1200 و 742 دانشگاه و مؤسسه پژوهشی بیشترین سهم را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده اند. کشور جمهوری اسلامی ایران با 134 دانشگاه و مؤسسه آموزشی جایگاه 14 را دارا است. 
 
وی افزود: 35 کشور اسلامی دارای دانشگاه و مؤسسه پژوهشی پر استناد هستند که کشور جمهوری اسلامی ایران بعد از ترکیه دارای بالاترین سهم در بین کشورهای اسلامی است. ترکیه با 149 دانشگاه و مؤسسه پژوهشی یک درصد برتر در جایگاه 12 دنیا قرار دارد و ایران در جایگاه 14 دنیا قرار دارد. بعد از ایران و در بین کشورهای اسلامی، مصر با 48 دانشگاه و مؤسسه پژوهشی در جایگاه 25 دنیا و پاکستان با 46 دانشگاه و مؤسسه پژوهشی در جایگاه 27 دنیا قرار دارند. عربستان سعودی با 45 دانشگاه و مؤسسه پژوهشی در جایگاه 28 دنیا قرار دارد 
 

دانشگاه بناب بر اساس پایگاه شاخص های اساسی علم (ESI)، که مربوط به بازه زمانی ۲۰۱۴-۲۰۲۴  در بین دانشگاههای پراستناد  برتر دنیا قرار گرفت. 
 

دکتر مجتبی عباسیان، ریاست دانشگاه بناب در مصاحبه با روابط عمومی دانشگاه بناب این موفقیت چشمگیر را خدمت اساتید دانشمند، کارکنان بزرگوار و دانشجویان پرتلاش دانشگاه تبریک عرض نمود.

لینک منبع خبر

پابان خبر/
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 28 خرداد 1403
  • ساعت 21
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 137
نظرات شما
captcha refresh