Logo
تاریخ : شنبه 19 خرداد 1403
کد 1702

سخنرانی در نماز جمعه

سخنرانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه بناب در نماز جمعه

حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدرزاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه بناب قبل از خطبه های نماز جمعه در مصلای اعظم شهرستان بناب سخنرانی کرد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدرزاده، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه بناب روز  18 خرداد 1403 قبل از خطبه های نماز جمعه در مصلای اعظم شهرستان بناب که مصادف با سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام جواد الائمه (ع) بود، سخنرانی کرد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن حیدرزاده صحبتهای خود را با عرض تسلیت شهادت امام جواد (ع) و گرامی داشت یاد و خاطره شهدای خدمت با بیان حدیثی از امام محمدتقی (ع) آغازنمود و سپس به تشریح وظایف انسان در دو بعد اجتماعی و فردی در برابر خداوند متعال پرداخت:
یکی از این وظایف اجتماعی، مشارکت در تعیین مسئولین رده بالای کشوری است. به برکت انقلاب اسلامی، خون شهیدان انقلاب و وجود نورانی امام راحل (ره) و حضور مردم در صحنه انقلاب و لبیکی که گفتند کشور از دست استبداد و استعمار نجات یافت وما به عنوان عضو جامعه توانستیم تصمیم گیر در سرنوشت خودمان باشیم. قدر این نعمت را باید دانست وشکرش را بجای آورد. شکر نعمت انقلاب اسلامی به این است که همچنان با روحیه انقلابی در صحنه های حساس نظام حاضر باشیم و اجازه ندهیم که انقلاب ما مصادره یا اهداف و خط مشی های آن منحرف گردد.
ایشان در ادامه افزود الان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم، طیف های مختلف با شعارهای متفاوت جلو خواهند آمد و اینجا هست که ما باید قدرت تشخیص داشته باشیم و مرد سیاست، فرهنگ، اقتصاد و امنبت را بشناسیم چرا که مدیریت حداقل 4 سال مملکت را به او خواهیم سپرد با چه ملاکی و معیارهایی باید بشناسیم و رای دهیم؛ با ملاکی که ولی امر مسلمین، کشتی بان امت معرفی کردند
                      چه غم دیوار امت را که دارد چون تو پشتیبان       چه باک از موج بحر آن را که باشد نوح کشتیبان

مسئول نهاد رهبری دانشگاه در ادامه فرمود، مقام معظم رهبری در سخنرانی مراسم ارتحال (ره) در حرم امام فرمودند:
ملت ایران به یک رئیس جمهور فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب احتیاج دارد، انتخابات پیش رو اگر با شکوه باشد، مکمل حماسه بدرقه شهیدان، یک پدیده پردستاورد است.
ایشان در توضیح چهار وصف مورد تاکید مقام معظم رهبری فرمودند:
فعال باشد یعنی منفعل در برابر نقشه ها و طرح های مستکبرین عالم نباشد بلکه با تکیه بر نیروی الهی و توان جوانان معتقد و متعهد مملکت طرح و برنامه ریزی داشته باشد، ما شاهد دولتهایی بودیم که 8 سال تمام منفعلانه حتی آب خوردن ملت را هم به تصمیمات بدخواهان نظام گره زدند و مملکت را به تعطیلی کشاندند.
پرکار باشد؛ طبق بیانیه گام دوم رهبر انقلاب فرمودند: به خاطر سایه نحس سلطنت پهلوی و قاجار ما 200سال از قله های علم عقب نگه داشته شدیم، هرچند به برکت انقلاب اسلامی در طول 45 سال با جهش علمی حرکت کرده ایم اما هنوز مشکلات بزرگی داریم که با تلاش شبانه روزی مسئولین باید حل شود و مسیر رسیدن به قله های افتخار طی گردد . ما نمونه رئیس جمهور پرکار را در شخصیت شهید آیت ا... رئیسی دیدیم به معنای واقعی شب و روز نمی شناختند.
آگاه باشند، آگاه به توان داخلی و ظرفیت های داخل کشور، آگاه به روشهای مدیریت و استفاده از تمام نیروهای کارآمد مملکت ،آگاه به دوست و دشمن، شناخت دشمنان و نقشه ها و طرح های آنان.
معتقد به مبانی انقلاب، رهبر حکیم انقلاب در دیدار بامسئولان نظام دوم تیر 1394 فرمودند: یکی از چالشها این است که کسی تصور کند که ما اگر از مبانی اعتقادی خود، مبانی اعتقادی نظام جمهوری اسلامی دست برداریم، راه باز خواهد شد و دروازه های بسته گشوده خواهد شد که این خطای بسیار بزرگ و اساسی است.در مجموعه دست اندر کاران ما کسانی هستندکه تصور می کنند اگر .....
اما این مبانی چه چیزهایی هستند حضرت امام خامنه ای در سالگرد ارتحال امام سال 1392 فرمودند:
عرصه سیاست داخلی 
1- تکیه به رای مردم
2- تامین اتحاد و یک پارچه گی ملت
3- مردمی بودن
4- دلبسته بودن مسئولان نظام به مصالح ملت
5-کار و تلاش همگانی برای پیشرفت کشور
عرصه سیاست خارجی:
1- ایستادگی در مقابل سیاستهای مداخله گرو سلطه طلب
2- برادری با ملت های مسلمان 
3-ارتباط برابر با همه کشورها به جز کشورهایی که تیغ را روی ملت ایران کشیده اند و دشمنی می کنند
4-مبارزه با صهیونیسم
5- مبارزه برای آزادی فلسطین، کمک به مظلومان عالم و ایستادگی در برابر ظالمان
عرصه فرهنگی:
1- نفی فرهنگ اباحه گری غربی و مبارزه با ترویج فحشائ در جامعه
2- دفاع قاطع از اخلاق و احکام اسلام
عرصه اقتصادی:
1- تکیه بر اقتصاد وطنی و تکیه به خود کفایی
2-عدالت اقتصادی در تولید و توزیع
3- دفاع از طبقات محروم

در پایان نماز حمعه شهرستان بناب، نماز گزاران و دانشگاهیان دانشگاه بناب با راهپیمائی از مصلای اعظم به طرف میدان امام حسین (ع) با شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر امریکا خشم و انزجار خود را در محکومیت جنایات رژیم کودک کش و حامیانشان ابراز نمودند.

گزارش تصویری:





 
  • نوشته شده
  • در شنبه 19 خرداد 1403
  • ساعت 09
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 160
نظرات شما
captcha refresh