Logo
تاریخ : چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
کد 1684

افتتاح اتاق سرور

افتتاح اتاق سرور جدید و پیشرفته دانشگاه بناب در محل دانشکده علوم و فناوری‌های بین‌رشته‌ای

در طی مراسمی با حضور اعضای هیأت رئیسه دانشگاه بناب و همکاران گروه امور فناوری اطلاعات، اتاق سرور جدید و پیشرفته دانشگاه در محل دانشکده علوم و فناوری‌های بین‌رشته‌ای افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ در طی مراسمی با حضور اعضای هیأت رئیسه دانشگاه و همکاران گروه امور فناوری اطلاعات، روز 18 اردیبهشت 1403اتاق سرور جدید و پیشرفته دانشگاه در محل دانشکده علوم و فناوری‌های بین‌رشته‌ای افتتاح شد.

این مرکز بر اساس استاندارد جهانی TIA-942 طراحی شده و شامل سالن سرور، اتاق برق مجزا با یوپی‌اس و استابلایزر مناسب و سیستم ژنراتور برق پشتیبان، اتاق NOC، سیستم کولینگ، سیستم کنترل تردد، درب‌های ضدسرقت، چاه ارت مجزا و ... بوده که با هدف بهبود زیرساخت سرویس‌های فناوری دانشگاه راه‌اندازی شده و آماده ارائه خدمات به واحدهای مختلف دانشگاه می‌باشد.

همچنین طی این مراسم، زیرساخت فیبرنوری دانشگاه نیز افتتاح شد. در راستای توسعه زیرساخت شبکه دانشگاه، تمامی دانشکده‌ها و ساختمان‌های دانشگاه بصورت استاندارد با کابل فیبرنوری سینگل‌مود و تجهیزات پسیو مناسب به اتاق سرور جدید متصل شدند. همچنین ارتباط بین طبقات با رک اصلی ساختمان جدید (دانشکده علوم و فناوری‌های بین‌رشته‌ای) توسط کابل فیبرنوری و دو کابل CAT6 بعنوان پشتیبان برقرار شد. به کمک این پروژه ضمن دستیابی به یک زیرساخت امن، پایدار و پرسرعت بین قسمت‌های مختلف دانشگاه، ارتباط لازم و مناسب با اتاق سرور پشتیبان نیز برقرار گردید.

رئیس گروه امور فناوری اطلاعات ضمن تشکر و قدردانی ازحمایتهای هیات رئیسه دانشگاه مخصوصا دکتر حاجی بدلی و دکتربینش و همچنین تلاش‌های خالصانه کارکنان گروه امور فناوری اطلاعات (اکبر ملک‌پور و فرید امیراکبری) و همکاران واحد فنی و مالی دانشگاه در انجام این پروژه‌ها اظهار داشت: هزینه‌های فناوری اطلاعات نوعی سرمایه‌گذاری برای دانشگاه محسوب می‌شود که منافع آن برای کلیه واحدهای دانشگاه می‌باشد.

دکتر مجتبی عباسیان، رئیس دانشگاه بناب نیز در این مراسم قول مساعدت جهت خرید سرور و ذخیره‌ساز مناسب جهت تجهیز این اتاق سرور در طی این سال دادند.

 

گزارش تصویری:


  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 19 ارديبهشت 1403
  • ساعت 16
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 182
نظرات شما
captcha refresh