Logo
تاریخ : شنبه 16 دي 1402
کد 1620

ارتقاء رتبه دانشگاه بناب

جایگاه دانشگاه بناب در رتبه‌بندی جهانی سایماگو ارتقاء یافت

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بناب از ارتقاء چشمگیر جایگاه این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی سایماگو با کسب رتبه ۵۷ در بین دانشگاه‌های کشور خبرداد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب، دکتر علی حاجی بدلی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بناب از ارتقای چشمگیر جایگاه این دانشگاه در رتبه‌بندی جهانی سایماگو با کسب رتبه ۵۷ در بین دانشگاه‌های کشور خبرداد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بناب، براساس رتبه بندی سال ۲۰۲۳ اعلام شده توسط سایماگو SCImago، دانشگاه بناب با ارتقای چشمگیر با جهش ۳۷ پله‌ای نسبت به سال ۲۰۲۲ در سال ۲۰۲۳ حائز رتبه ۵۷ در بین موسسات آموزشی و‌ پژوهشی دولتی، آزاد و غیر انتفاعی زیر مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و نیز وزارت درمان و آموزش پزشکی کسب کرد. 
 نظام رتبه‌ بندی سایمگو توسط گروه پژوهشی به همین نام در دانشگاه گرانادا در اسپانیا انجام می‌شود و از سال ۲۰۰۹ ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه ها و موسسات علمی- پژوهشی سراسر جهان را آغاز نموده است. این نظام رتبه‌بندی بین المللی، براساس تعداد مقالات علمی موسسات آموزش عالی کشورهای مختلف موجود در بانک اطلاعاتی اسکوپوس آن‌ها را ارزیابی و رتبه‌بندی می‌کند. در این رتبه بندی از سه شاخص تحقیقات و نوآوری و اجتماعی به صورت ترکیبی استفاده شده و شاخص تحقیقات ۵۰ درصد، شاخص نوآوری ۳۰ درصد و شاخص اجتماعی ۲۰ درصد وزن دارند. 
دکتر حاجی‌بدلی افزود: این موسسه بصورت سالانه نتایج رتبه بندی خود را برای حدود ۵۰۰۰موسسه آموزشی و پژوهشی در سرتاسر دنیا اعلام می دارد. هر دانشگاه یا موسسه تحقیقاتی که بیش از ۱۰۰مقاله منتشر شده در پایگاه داده اسکوپوس داشته باشد در ارزیابی این نظام در نظر گرفته می‌شود.
روابط عمومی دانشگاه بناب این موفقیت چشمگیر را به تمامی زحمت کشان دانشگاه مخصوصا اساتید گرامی و سخت کوش تبریک عرض می نماید.

پایان خبر/
  • نوشته شده
  • در شنبه 16 دي 1402
  • ساعت 09
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 87
نظرات شما
captcha refresh