Logo
تاریخ : دوشنبه 13 آذر 1402
کد 1579

تفاهم نامه همکاری؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل نوسازی مدارس آذربایجان شرقی و دانشگاه بناب

تفاهم نامه همکاری بین اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی و دانشگاه بناب در راستای افزایش تعاملات همکاری در حوزه های فنی و عمرانی منعقد شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان شرقی، فرهاد فرهودی در جلسه انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه بناب ضمن اشاره به اهمیت به کارگیری نیروهای جوان و متخصص گفت: درست ترین مسیر برای پیشرفت،  ایجاد ارتباط مناسب بین دانشگاه، دستگاه های اجرایی و صنایع است که می تواند در طول دوره خدمت باز دهی خیلی خوبی داشته باشد.

وی افزود: اعتقاد ما در نوسازی مدارس این است که از باب مسائل علمی نیاز به پیشرفت داریم؛ همه ی همکاران ما از جمله همکاران دفتر فنی و نظارت، جزو علمی ترین افراد دستگاه های استان هستند و همین امر دلیلی برای ایجاد تعامل مناسب با دانشگاه ها است.

فرهودی در پایان اظهار داشت: پژوهش اصلی ترین راه برای ایجاد افراد توسعه نگر بوده و ما امیدواریم تا با تلاش های همکاران ما در نوسازی مدارس و دانشگاه بناب، اتفاقا خوبی رقم زده و گام های بزرگی برداریم.

همچنین دکتر مجتبی عباسیان، رییس دانشگاه بناب نیز در این جلسه اظهار داشت: دانشگاه بناب با دارا بودن ۱۲ نفر دانشمند یک و دو درصد برتر جهان و پذیرش دانشجویان خارجی، در حوزه فنی و معماری جزو دانشگاه های برتر در استان و کشور است.
وی افزود: این دانشگاه با دارا بودن ۴ دانشکده از جمله، دانشکده های فنی و مهندسی ، علوم پایه، هنر و معماری و  دانشکده فناوری های بین رشته ای است و لذا در راستای این که دانشگاه بناب دارای اساتید توانمند در حوزه  فنی و مهندسی است، به رشته های عمران علاقه بیشتری داریم.

عباسیان ادامه داد: دانشگاه ها باید با استفاده از تمام منابع خود، در محیط و جامعه ی خود تاثیرگذار باشد و از جمله آن محیط ها مدارس است چرا که فرزندان ما نیز در آن محیط ها هستند.

وی اظهار داشت: در چند سال اخیر جهش خوبی در نوسازی مدارس اتفاق افتاده  و امیدواریم تا با این تفاهم نامه شاهد ارتقا هر چه پیشرفت هر دو مجموعه باشیم.

این تفاهم نامه با هدف دانش محوری در حوزه نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و تلاش برای نیل به بالندگی و رونق تعامل دانشگاه بناب با اداره کل نوسازی مدارس استان و مساعدت در حل مشکلات و معضلات علمی مرتبط با نوسازی مدارس، مبذول گردید.

گفتنی است از موضوعات مهم این تفاهم نامه می توان به فرهنگ سازی، اشاعه و گسترش جایگاه مدرسه سازی، محرومیت زدایی و عدالت آموزشی، همکاری مشترک در زمینه مطالعات و پژوهش های مربوط به طراحی فضاهای آموزشی، فراهم نمودن تخصصی ویژه دانشجویان دانشگاه، تاسیس و راه اندازی استارت آپ و مراکز نوآوری در حوزه طراحی فضاهای آموزشی و برگزاری کارگاه های آموزشی و ... اشاره کرد.

گزارش تصویری؛ 
  • نوشته شده
  • در دوشنبه 13 آذر 1402
  • ساعت 10
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 186
نظرات شما
captcha refresh