Logo
تاریخ : دوشنبه 5 تير 1402
کد 1516

به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز؛

چهارمین نشست دور جدید مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه‌ی سه کشور برگزار شد

چهارمین نشست از دوره‌ی جدید مدیران روابط عمومی دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی و فناوری منطقه‌ی سه کشور با حضور مدیران روابط عمومی دانشگاه‌های تبریز، بناب، صنعتی سهند، شهید مدنی آذربایجان، صنعتی ارومیه، ارومیه، محقق اردبیلی، زنجان، تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان، مراغه و پارک‌های علم و فناوری آذربایجان‌شرقی، استان اردبیل و استان زنجان به میزبانی دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد.

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز طی سخنانی اظهار کرد: دانشگاه هنر اسلامی تبریز به‌عنوان تنها دانشگاه هنر اسلامی کشور، پرچم‌داری تمدن‌سازی نوین در عرصه‌ی فرهنگ و هنر را چشم انداز خود می‌داند و در این مسیر رسالت سنگینی را برعهده دارد.

دکتر سجاد پاکزاد ادامه داد: ما همچنین در این دانشگاه دانشکده‌های منحصر به فردی از جمله دانشکده‌ی چند رسانه‌ای را داریم که این دانشکده نیز تنها دانشکده در کشور است که در حوزه‌های تولید محتوا، رسانه‌ای، بازی‌های رایانه‌ای، انیمیشن و... فعال بوده و در همین راستا نمایشگاهی از آثار دانشجویان برپا شده است.

وی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها بهترین نمایانگر اوضاع درونی یک سازمان هستند، افزود: روابط عمومی دانشگاه‌ها بخاطر تنوع مخاطبین از اهمیت زیادی برخوردار است؛ چراکه نشان دادن توانمندی‌های انقلاب اسلامی برای اساتید و دانشجویان براساس عنصر ایمان و امید جزو تاکیدات رهبر معظم انقلاب است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: روابط عمومی می‌تواند با ترویج ایمان و امیدآفرینی در جامعه، در مقابل دشمنان که قصد تزریق ناامیدی را دارند، بایستد. درحال حاضر دانشجویان در مقابل آماج حملات سنگین رسانه‌ای قرار دارد که این موضوع مسئولیت روابط عمومی‌ها را سنگین‌تر می‌کند.

رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز با تاکید بر اینکه هدف دشمن جلوگیری از نمایش پیشرفت‌های دانشگاه‌ها است، یادآور شد: روابط عمومی نقش ویژه‌ای در پررنگ کردن پیشرفت‌های دانشگاه‌ها دارد و دانشگاه هنر نیز آمادگی خود را در انعکاس دستاوردها با استفاده از ظرفیت هنری خود اعلام می‌کند.

جواد حقیقیان مدیر روابط عمومی دانشگاه تبریز و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌ دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه‌ی سه کشور ضمن تبریک انتصاب دکتر پاکزاد به‌عنوان رئیس دانشگاه هنر اسلامی تبریز، گفت: کادرسازی انقلابی و بازسازی مدیریت اجرایی کشور یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب است. بطوریکه ایشان بجای «اصلاح» از «بازسازی» استفاده کرده‌اند.

وی ادامه داد: رسیدگی به مشکلات معیشتی اساتید و کارکنان یکی دیگر از اقدامات قابل تحسین دکتر پاکزاد در بدو آغاز مسئولیت می‌باشد که امیدواریم این روند رو به رشد ادامه داشته باشد.

حقیقیان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت استفاده از ظرفیت‌‌های بدیع هنری و رسانه‌ای در ارائه‌ی گزارش‌ها، خاطرنشان کرد: ما باید جهاد تبیین را که حلقه‌ی گمشده‌ی مدیریت اجرایی کشور است، عملیاتی کنیم و با هنرمندی هرچه تمام، قسمت پر لیوان را نشان دهیم.

وی با اشاره به مصوبه‌ی جدید هیات رئیسه‌ی دانشگاه تبریز مبنی بر گنجاندن پیوست رسانه‌ای در تمامی پروژه‌های پژوهشی دانشگاه، گفت: براساس این مصوبه، قبل از شروع پروژه، حین پروژه و بعد از اتمام پروژه تمامی مراحل به‌صورت مستند، موشن گرافیک و اینفوگرافیک تهیه خواهد شد.
 

مدیر روابط عمومی دانشگاه تبریز و دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌ دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری منطقه‌ی سه کشور در خاتمه با اشاره برگزاری دوره‌های مشترک بین مناطق در آینده، اظهار کرد: طی روزهای ۲۰ و ۲۱ تیرماه جشنواره‌ای در دانشگاه علامه طباطبائی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار خواهد شد. همچنین در نظر داریم یک دوره‌ی آموزشی را تحت عنوان «مدیریت استراتژیک روابط عمومی» برای مدیران روابط عمومی منطقه برگزار کنیم.

مجتبی فتحی زاده، مدیر روابط عمومی دانشگاه بناب نیز با تاکید بر اینکه نباید به‌صورت سنتی به روابط عمومی نگاه کرد، گفت: روابط عمومی زبان گویا و پیشانی سازمان است و شاید بشود گفت حلقه گمشده نظام اداری کشور، روابط عمومی ها هستند.
وی ادامه داد: سازمانها هر چقدر پویا باشند و فعالیت کنند ولی روابط عمومی فعال و پویایی نداشته باشند، موفق نخواهند شد؛ روابط عمومی ها سردمداران جهاد تبیین در کشور هستند و باید نگاه ویژه ای به این تخصص بشود.

فتحی زاده اذعان کرد: در کشورهای توسعه یافته روابط عمومی ها جایگاه ویژه ای دارند و در سازمانها نقشی تصمیم ساز دارند و باید هم اینگونه باشد، چرا که سازمان هر چقدر پویا باشد ولی زبان گویایی برای انعکاس عملکرد نداشته باشد موفق نخواهد بود.

وی از اتمام سرود رسمی دانشگاه بناب خبر داد و گفت: پس از تاکید مقام عالی وزارت در آخرین دیدار با دانشگاهیان بناب، مبنی بر تدوین سرود رسمی دانشگاه، روابط عمومی دانشگاه بناب با برخی از آهنگسازان مطرح، رایزنی هایی انجام داد و در پایان با استادان مهداد کرباسی و شاهرخ پناهی فرد از پیشکسوتان موسیقی، تفاهم نهایی به عمل آمد و شعر سرود دانشگاه به قلم زیبای استاد قبله آرباطان نوشته شده و با صدای چنگیز حبیبیان، خواننده محبوب و برجسته کشور نهایی شد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه بناب ادامه داد: سرود رسمی دانشگاه بناب در مراحل پایانی می باشد و در ماههای آینده در مراسم بیست و هشتمین سال تاسیس دانشگاه بناب که با حضور معاون محترم اداری و مالی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اجرای زنده گروه کر به رهبری استاد کرباسی و صدای چنگیز حبیبیان رونمایی خواهد شد.

گزارش تصویری؛ 


 

  • نوشته شده
  • در دوشنبه 5 تير 1402
  • ساعت 12
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 223
نظرات شما
captcha refresh