Logo
تاریخ : يکشنبه 14 خرداد 1402
کد 1512

به مناسبت سالروز رحلت جانگداز معمار کبیر انقلاب اسلامی و سالروز قیام ۱۵ خرداد؛

رئیس دانشگاه بناب، دکتر مجتبی عباسیان پیامی صادر کرد

پیام ریاست دانشگاه بناب به مناسبت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و بزرگداشت شهدای قیام ۱۵خرداد...
بسمه تعالی
خردادماه، در تقویم افتخار انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران، با دو اتفاق مهم گره خورده است؛ دو اتفاقی که بخش اعظمی از تاریخ عدالت خواهی، ظلم و استکبارستیزی و ایثار و شهادت طلبی را در عصر معاصر رقم می‌زند.
 
آری، ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲، در حقیقت، نقطه‌ی عطفی در شکل گیری انقلاب اسلامی ۱۳۵۷ است که تزلزل و سرنگونی حکومت ۲۵۰۰ ساله‌ی رژیم منحوس شاهنشاهی را رقم زد و با به ثمر نشستن انقلاب شکوهمند جمهوری اسلامی ایران، تمام معادلات سیاسی دنیا را درهم نوردید.
 
از دیگر اتفاقات خردادماه، عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) در ۱۴خرداد سال ۱۳۶۸ است؛ عروج ابراهیم بت‌شکن قرن و پیر فرزانه‌ای که دل تمام آزادگان جهان را به درد آورد.
 
حافظه‌ی تاریخی مردم بصیر و ولایت مدار ایران اسلامی هیچ گاه فراموش نمی‌کند که این معمار کبیر انقلاب، این اسوه‌ی استقامت و پایداری، برای خدا قیام کرد و برای خدا زندگی کرد.
 
اکنون در سالگرد ارتحال آن پیر سفر کرده، بر خود می‌بالیم که در سایه‌ی تلاش‌های امام راحل و همدلی و همراهی مردم پرافتخار ایران عزیز، کشور ما توانسته است بر قله‌های رفیع اقتدار و توسعه و فناوری بایستد و چونان کوهی مستحکم، جلوی زیاده خواهی‌های غرب و بالاخص آمریکا و اروپا را در منطقه و حتی جهان بگیرد و سد محکمی برای اغیار و سنگر مستحکمی برای آزادگان جهان باشد.
 
اینجانب به نمایندگی از طرف خانواده بزرگ دانشگاه بناب، ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت جانسوز امام خمینی(ره) و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد و تجدید عهد و بیعت با رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی و آرمان‌های الهی امام راحل (ره) و شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم، عهد می‌بندیم که همچون گذشته بر سر عهد و میثاق خود بوده و در تحقق آرمان‌های پاک اسلام و انقلاب، تمام تلاش خود را به کار ببندیم. 
 
مجتبی عباسیان - ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
  • نوشته شده
  • در يکشنبه 14 خرداد 1402
  • ساعت 01
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 148
نظرات شما
captcha refresh