Logo
تاریخ : چهارشنبه 13 ارديبهشت 1402
کد 1490

به مناسبت بزرگداشت روز معلم؛

ریاست دانشگاه بناب پیامی صادر کرد

دکتر مجتبی عباسیان، رئیس دانشگاه بناب به مناسبت روز معلم پیامی صادر کرد؛ در متن پیام آمده است:
بسمه تعالی
«مَن عَلَّمَنی حَرفاً فَقَد صَیَّرَنی عَبداً» امام علی(ع)

در برگه‌های افتخار تاریخ ایران اسلامی، روز 12 اردیبهشت ماه، با شهادت عالم نستوه، فرزانه‌ی دهر، جهادگر شهید و استاد تعلیم و تربیت، شهید آیت‌الله مرتضی مطهری مصادف است که برای ارج نهادن به جایگاه والای این شهید راه دانش و دانایی، به نام روز معلم نامگذاری شده است.

معلم، از منظر چشم انداز آموزشی اسلامی- ایرانی، استادی متدین، بابصیرت، نستوه، عدالتخواه، متعهد، مسئولیت‌پذیر و فداکار است که با به خدمت گرفتن تعهد و تخصص، توجهی ژرف به تمام جنبه های آموزشی از منظر تربیتی، اجتماعی، سیاسی، دینی، علمی، پژوهشی و دیگر امور تخصصی دارد و چونان پیامبران الهی، چراغ‌دار جاده‌های اندیشه، معرفت و دانایی است.

جای بسی خرسندی است که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همواره شاهد توسعه و پیشرفت کشور، در تمام زمینه‌های علمی و پژوهشی بوده و هستیم که این توفیقات به برکت دانشمندان، اندیشمندان، علما، اساتید و معلمانی می‌باشد که چه در دانشگاه‌ها و چه در مدارس و چه در حوزه‌های علمیه، با کمال فروتنی و بی پیرایگی، گوهر اندیشه خویش را به علم اندوزان ارزانی می‌دارند و به عنوان طلایه‌داران و وارثان اندیشه  و تفکر، الگوی تمام عیار انسانیت هستند.

در سالی که گذشت جمعی از اساتید دانشگاه بناب بعنوان دانشمندان یک در صد و دو درصد برتر جهان انتخاب شدند که این رویداد بزرگ برگی‌ست زرین در تقویم دانشگاه بناب و این نوید را می‌دهیم که در سال پیش‌رو این آما افزایش یابد.

اینجانب ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره آن معلم و استاد راه دانایی، شهید مطهری، روز معلم را به تمام صاحبان اندیشه، بخصوص اساتید دانشگاه بناب و معلمان عزیز، این سرمایه‌های معنوی ایران اسلامی عزیز، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و سعی وافرشان را ارج می‌نهم.

مجتبی عباسیان
رئیس دانشگاه بناب
  • نوشته شده
  • در چهارشنبه 13 ارديبهشت 1402
  • ساعت 14
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 57
نظرات شما
captcha refresh