Logo
تاریخ : دوشنبه 1 اسفند 1401
کد 1483

همزمان با عید سعید مبعث؛

دوره تخصصی روابط عمومی، سمعی و بصری به میزبانی دانشگاه بناب برگزار شد

همزمان با عید سعید مبعث و سالروز قیام خونین ۲۹ بهمن تبریز، دوره تخصصی روابط عمومی، صمعی و بصری با تدریس دکتر فرجپور از اساتید دانشگاهی و پیشکسوت روابط عمومی استانداری استان و رسانه ملی برگزار شد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه بناب، مجتبی فتحی زاده، روابط عمومی را پیشانی و مغز متفکر سازمان دانست و گفت: در کشورهای توسعه یافته جایگاه روابط عمومی در سازمانها و شرکتها بسیار تصمیم‌ساز و فعال است و این جایگاه باید در کشورمان نهادینه شود چرا که روابط عمومی پیشانی و مغز متفکر سازمان است.

وی در ادامه گفت: از ما به عنوان روابط عمومی در عرصه بین المللی انتظار می رود که در ارائه تصویری از کشورمان، سهم بسزایی داشته باشیم. شما اگر روزنامه های داخلی و رسانه های برخط را مطالعه بکنید متوجه می شوید که بخش عمده ای از مطالب عملکردی، اطلاعیه ها و خبرهای توسعه ای که منتشر می شود، حاصل زحمات کارشناسان روابط عمومی ها و یا تلاش مشترک با خبرنگاران و روزنامه نگاران است که گاه به شکل ویژه نامه هایی منتشر می شود. اما در عرصه بین المللی سهم روزنامه نگاری ما و سهم روابط عمومی ما چقدر است؟

وی در ادامه خاطرنشان کرد: درب دانشگاه بناب برای تمامی عزیزان روابط عمومی و شهروندان باز است و از هرگونه پیشنهاد و انتقاد استقبال می‌کنیم. 

این دوره تخصصی با محوریت ارتباطات و با حضور تعدادی از مدیران روابط عمومی و خبرنگاران شهرستان بناب، عجبشیر، مراغه و تبریز در جهت دانش افزایی برگزار شد.

دکتر فرجپور با اشاره به تاریخچه و نقشه های ارتباطی از وظایف اصحاب رسانه در تدوین مطالب نگاه هوشمند به مخاطبان دانست و با تشریح ویژگی خبرها در موضوعات گوناگون به ویژگی های هر یک اشاره و اصل ساده نوشتن در گزارش نویسی را یک قاعده مهم دانست و تاکید کرد: در انتشار اخبار و رویدادهای خاص و ویژه استفاده از کارشناسان رسمی دادگستری در هر حوزه سودمند و مطلوب خواهد بود.

از دیگر سرفصل های دوره ایجاد روحیه پرسشگری از سوی خبرنگاران و روابط عمومی ها در جهت تلاش و تکاپوی جامعه به رشد و تعالی برشمرد و با توضیح کامل در خصوص تحلیل و تفسیر و تفاوت آن آگاهی کامل و تسلط به امور و رویدادها را لازم و ضروری عنوان داشت.

این فعال حوزه ارتباطات و روابط عمومی و نظریه پرداز رسانه ای اشاره به زلزله های اخیر داشت و نقش روابط عمومی ها در مواقع بحران و بلایای طبیعی را تشریح نمود.

حُسن ختام دوره بر تن نمودن لباس هلال احمر و عضویت به عنوان داوطلب افتخاری هنرجویان در هلال احمر بود که همراه آن از هادی اکبرزاده رئیس هلال احمر بناب به جهت تلاش وافر در کمک رسانی در زلزله شهرستان خوی تجلیل به عمل آمد.

هادی اکبرزاده با بیان اهمیت و جایگاه روابط عمومی اشاره به اقدامات همکاران خود در کمک رسانی به زلزله زدگان خوی، با ابراز خرسندی از عضویت افتخاری حاضرین دوره روابط عمومی به عنوان داوطلب در جمعیت هلال احمر از آمادگی کامل هلال احمر شهرستان بناب در جهت برگزاری دوره عمومی و تخصصی کمک های اولیه خبر داد و از اینکه اصحاب رسانه یار و یاور هلال احمر بوده اند تشکر کرد.

گزارش تصویری؛ 



  • نوشته شده
  • در دوشنبه 1 اسفند 1401
  • ساعت 08
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 480
نظرات شما
captcha refresh