Logo
تاریخ : شنبه 22 بهمن 1401
کد 1482

به مناسبت چهل و چهارمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی؛

مراسم بزرگداشت دهه فجر در دانشگاه بناب برگزار شد

به مناسبت چهل و چهارمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، جشن بزرگداشت دهه فجر در دانشگاه بناب برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه بناب؛ دکتر مجتبی عباسیان، رئیس دانشگاه بناب ضمن گرامی داشت ایام الله دهه فجر و چهل و چهارمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و خیر مقدم به خانواده های مکرم اساتید و کارکنان دانشگاه، به ارائه گزارش عملکرد یکساله دانشگاه بناب پرداخت و گفت: در این یک سال گذشته خانواده بزرگ دانشگاه بناب از قبیل اعضای محترم هیات رئیسه، اساتید، کارکنان و دانشجویان متحمل زحمات فراوانی شدند که حاصل آن انتخاب 10 درصد از اساتید دانشگاه بناب بعنوان دانشمندان 1 درصد و 2 درصد برتر جهان، تبدیل دانشگاه بناب به دانشگاه بین المللی و به تبع آن جذب دانشجویان خارجی در این دانشگاه از مهرماه 1402، افزایش چشمگیر بودجه ای دانشگاه در سال آینده، درخشش دانشجویان دانشگاه در المپیاد های علمی، جشنواره های فرهنگی و ورزشی می باشد.

دکتر عباسیان دانشگاه بناب را مولود انقلاب اسلامی دانست و گفت: دانشگاه بناب مولود انقلاب اسلامی ایران می باشد و در سال 74 تاسیس شده است و این روزها در آستانه بیست و هشتمین سال تاسیس خود قرار دارد و امیدواریم با همکاری و همدلی یکایک اعضای خانواده بزرگ دانشگاه و همچنین مسئولین تلاشگر شهر بتوانیم این دانشگاه جامع را بعنوان نگینی درخشان در جنوب استان تبدیل کنیم.

رئیس دانشگاه بناب موفقیتها و پیشرفتهای فعلی را مدیون نظام مقدس جمهوری اسلامی و تلاش و ایثار شهدا و ایثارگران دانست و گفت: امروزه کشور ما در نا امن ترین نقطه جهان(خاورمیانه) از امن ترین کشورهای جهان است و امروز در چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب اسلامی به قله های علم، صنعت و بهداشت رسیده ایم و همگی میسر نبود مگر با رشادتها و جانفشانی های شهدای والامقام، جانبازان و ایثارگران عزیز که همگی مدیون آنها هستیم و به این پیشرفت هم اکتفا نخواهیم کرد و در تلاش خواهیم بود تا در صنایع های تک و همچنین صنعت دانش بنیان که از مطالبات مقام معظم رهبری نیز می باشد، به دستاوردهای جدید دست بیابیم.

وی دانشگاه بناب را بعنوان یک دانشگاه نسل جدید و جامعه محور عنوان کرد و ادامه داد: دانشگاه بناب بعنوان یک دانشگاه جامعه محور اقدامات خوبی در سال گذشته برای رفع مشکلات زیست محیطی انجام داده است، همایشهایی کشوری و استانی در خصوص احیای دریاچه ارومیه برگزار شده است و در صورت ایجاد یک پژوهشگاه میدانی در سایت جدید ، دانشگاه بناب بعنوان تنها دانشگاه جامع متصل به دریاچه ارومیه میتواند اقدامات موثری در احیای این نگین فیروزه ای ایران انجام دهد.

وی ادامه داد: اقدام بعدی دانشگاه بناب انعقاد تفاهم نامه با نیروگاه سهند بناب بود که بحث آلایندگی آن از دغدغه های اصلی مسئولان نیروگاه و مردم منطقه است و یکی از اساتید دانشگاه در سدد است با طراحی نانو فیلتر آلایندگی این نیروگاه سوخت ترکیبی را به حداقل برساند.

دکتر عباسیان در پایان در خصوص امور رفاهی کارکنان دانشگاه خاطرنشان کرد: برای سال آینده در نظر داریم شرکت تعاونی مصرف کارکنان و تعاونی مسکن کارکنان راه اندازی شود و هر چه سریعتر مشکلات مربوط به مسکن و رفاهی مرتفع گردد.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حیدرزاده ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، به دستاوردهای این انقلاب از جمله پیشرفت در ساحت‌های علمی، دفاعی، امنیتی و ... اشاره کرد و گفت: در آستانه چهل و چهارمین سال پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کشور عزیزمان در ساحت های علمی، دفاعی، امنیتی و ... به پیشرفت هاب فراوانی داشته است که همگی در سایه هدایتهای رهبری و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی اقتدار، عزت و سربلندی ایران در منطقه و کل جهان را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی توصیف کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در جهان حرفی برای گفتن دارد و امروزه بعنوان یک کشور مقتدر و عزتمند یاد می شود.

دکتر حیدرزاده اشاره به روایتی از حضرت پیامبر (ص) در خصوص اخلا در خانواده اذعان کرد: اخلاق عامل استحکام نهاد خانواده است؛ برای تداوم نهاد خانواده و استحکام پایه های آن علاوه به اخلاق نیازمندیم.

گفتنی است در ادامه جشن پیروزی انقلاب، برنامه های متنوعی از قبیل برگزاری مسابقه کودکان، خانواده ها، اجرای موسیقی، تئاتر، شعبده بازی، گلبانگ الله اکبر و تجلیل از کارکنان برتر دانشگاه برگزار شد.

گزارش تصویری؛ 
 
  • نوشته شده
  • در شنبه 22 بهمن 1401
  • ساعت 11
  • توسط کاربر سایت اداره روابط عمومی
  • تعداد بازدید 391
نظرات شما
captcha refresh